Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Trouwreportage

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Trouwreportage

    Hallo iedereen...

    Ik ga zaterdag 22 september een trouwreportage maken...ik heb de Nikon D7200 plus 70-200mm 2.8f VTII de Sigma 17-50mm 2.8f OS en de 35mm 1.8f en de SB700 flits...ik denk wel dat ik qua lanzen goed zit maar ik ga me een body bijhuren voor backup en eventueel daar de 70-200 mm op te schroeven.
    Ze raden me een Nikon D750 fullframe maar heb daar nog nooit mee gewerkt...ik had eerder gedacht aan dezelfde te huren als de mijne zodat ik me nergens moet over zorgen te maken qua instellingen. Wat zouden jullie me aanraden???
    Is de D750 dan zoveel beter dan de D7200 misschien?

    Grtz

    Templar
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

  • #2
    Re: Trouwreportage

    Snel antwoord: JA.

    De 7200 is nog een echte amateurcamera (één trapje hoger dan de instap), en de D750 is een FF en zit eerder in de pro range.

    Comment


    • #3
      Re: Trouwreportage

      Onafgezien het model/merk - waarom een camera huren waar je geen ervaring mee hebt voor zoiets belangrijks als een trouwreportage ?
      De D750 is inderdaad technisch gezien beter, maar de 7200 is nu niet bepaald een prul van een camera.

      ps. Ik ben het niet eens met de reactie als dat de 7200 één stapje hoger zou zijn dan een instapmodel, maar dat is mijn persoonlijke mening.
      Last edited by philitalia; 4 september 2017, 11:37.
      Mvg Philip

      Comment


      • #4
        Re: Trouwreportage

        Ik sluit me aan bij Philitalia, de trouw is binnen 2 weken. Huur materiaal waarmee vertrouwd bent, een d7200.

        Trouwens de d7200 een echte amateur camera noemen? Ik denk dat de camera niet echt bepaald wie amateur of PRO is. Je resultaat van je reportage is wat telt voor het trouwkoppel, het maakt voor hun niet uit met welke body. Lever je resultaat en word je betaald dan is je d7200 een PRO camera. (mijn mening)

        Comment


        • #5
          Re: Trouwreportage

          Zonder afbreuk te doen aan uw fotografische talenten....Een trouwreportage is zowat het moeilijkst wat er te doen valt in de fotografie. En het mag niet mislopen. En de stress doet misschien al je fotografische kennis smelten als sneeuw voor de zon... Bovendien ben je afhankelijk van het koppel en de weersomstandigheden. Vraagt dus ook heel wat van die fotografische kennis en fotografisch talent! Laat het over aan een pro met talent (want er zijn er ook zonder) bvb een Tom Abeloos of Momentsintime... En doet de trouw als 2de fotograaf... En als je toch de trouw doet zou ik kiezen voor ene fullframe camera en lenzen met grote opening. Nog 2 weken om te oefenen... :-) Just my 2 cents.
          https://efbeo.wordpress.com

          Comment


          • #6
            Re: Trouwreportage

            Is een trouwreportage onder vrienden ik denk misschien toch best een 2de D7200 huren ben ik goed vertrouwt mee
            D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
            Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

            Comment


            • #7
              Re: Trouwreportage

              De basisinstellingen blijven in principe hetzelfde, als je met de crop camera bijvoorbeeld een correcte belichting krijgt op 1/60 , f5,6 en iso 100, dan geldt dat ook voor een full-frame camera.
              Waar je soms wel wat op moet letten is dat bijvoorbeeld f2,8 meer scherptediepte geeft met dezelfde brandpuntsafstand op een crop camera dan op een full-frame camera (dat kan een voordeel of een nadeel zijn, naargelang het resultaat dat je wil bereiken).

              Bij een trouwreportage zal je dikwijls op hoge iso moeten werken, en dan zijn de resultaten bij een full-frame beter dan bij een crop (het verschil is vooral zichtbaar op grotere afdrukken).
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Trouwreportage

                Ik zeg het hier al voor de x keer. Maar ik was ooit op een trouw waarbij de fotograaf werkte met de Canon 400D (vergelijkbaar met de Nikon D50) + 18-55 kitlens + 430ex flits. Dus buiten het flits apparaat was het echt een instap DSLR kit. Toen had je nog geen Canon 1X00D/1x0D.
                Dus ik adviseer je te zorgen voor een flits met voldoende stroom en dan kun je met iedere camera/lens goede resultaten behalen. Mits je de uitrusting goed kent.
                Waar een wil is, is een weg
                ---------------------------------

                Comment


                • #9
                  Re: Trouwreportage

                  Ikzelf heb zeker al een 30-tal trouwreportages gemaakt, alleen voor vrienden en familie. Ik had steeds 2 identieke "amateurscamera's" bij en 2 identieke flitsers. Niet alleen als back-up, maar op het ene toestel had ik een breedhoek-zoom
                  en op het andere toestel een tele-zoom. De primes in mijn tas zijn er nooit uit geweest.
                  Gebruik een toestel waar je mee vertrouwd bent. Ook met een "amateurscamera" kan een goede fotograaf mooie foto's maken.
                  Blijf rustig, doe gewoon je ding, en zorg ervoor dat je er zelf ook plezier aan beleeft, dan komt het zeker goed.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Trouwreportage

                    ik zou ook eens checken of je er vrijdag niet moet zijn zaterdag is 23 september

                    Comment


                    • #11
                      Re: Trouwreportage

                      Een fullframe erbij kan leuk zijn voor meer blurry achtergronden bij lagere mm's, maar een echte toegevoegde waarde is het niet als je er enkel jouw 70-200 op kunt zetten, bvb voor het avondfeest en indien regen shoot binnen ben je er niet vet mee geholpen dan...
                      Maar puur qua toestel en menu-structuur en knopjes op de body lijken deze toestellen erg op elkaar hoor, dit zou geen belemmering moeten zijn

                      Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
                      portfolio en workshops:
                      https://www.bennybulke.com/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Trouwreportage

                        Het is inderdaad Zaterdag 23 september...
                        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Trouwreportage

                          Hoe was de shoot? Altijd leerrijk om ervaringen te delen.

                          Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

                          Comment


                          • #14
                            Re: Trouwreportage

                            En ook, welke camera is het geworden??

                            Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
                            portfolio en workshops:
                            https://www.bennybulke.com/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Trouwreportage

                              Hey allemaal,
                              De shoot is opzich wel meegevallen en ik heb alle foto's genomen met mijn eigen D7200,al had ik wel een backup plan voorzien voor moest er iets mis gaan.
                              Mijn grootste zorg was eigenlijk het mooie weer die dag...zeer fel zonlicht waardoor je vaak schaduwen creeert in het gezicht en rond de ogen...heb zo goed mogelijk proberen spelen
                              met het licht en ook met mijn opzetflits,ik moet alleen nog eens leren van mijn flits goed te gebruiken bij vol zonlicht....foto's kan je zien op mijn pagina
                              FotografieDirk op Facebook onder trouw Andy en Eveline...staan er nog maar een paar op.

                              Grtz

                              Templar
                              D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                              Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                              Comment

                              Working...
                              X