Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zigzaggend Broek + update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Zigzaggend Broek + update

    Op het moment dat de lucht achter mij begon open te trekken... wel spijtig dat het niet ondergelopen was.

    Origineel verwijderd ... zie update onder

    24mm - ISO 50 - f/11 - LE 2m Haida ND 1000x en ISO 100 - 1/60s

    Update schaduw weggewerkt

    Last edited by tcf; 3 september 2017, 17:13. Reden: Update

  • #2
    Re: Zigzaggend Broek

    Denk in kleur ook mooi.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Zigzaggend Broek

      Die is verdorie goed gekozen en zeer mooi omgezet in Z/W.
      Alleen stoort bij mij die schaduw van de boom rechtsonder, maar anders is dit een super foto.
      (Die schaduw is poepsimpel weg te toveren in Ps.)
      Persoonlijk zou ik er een 19:6 van maken zodat alles veel wijder lijkt.
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: Zigzaggend Broek

        Ik begrijp je met de schaduw en ik heb met de idee gespeeld om deze "weg te toveren" maar dan kreeg ik naar mijn gevoel vooraan een grote driehoek met te weinig tonaliteit.
        Qua compo zou wijder (19:6) zeer goed werken hier doch ik wou het zigzag-patroon strak binnen het kader houden en dan zou het bovenste vd lucht met die mooie langgerekte schaduw in de wolk wegvallen. Maar ik volg je wel; er zijn hier verschillende mogelijkheden.

        Comment


        • #5
          Re: Zigzaggend Broek

          Heel mooi van compo, en omzetting ook dik geslaagd...De lucht is ook iets wat me positief erg opvalt...Mooi door de long exposure..
          Zou toch proberen hier de schaduw weg te toveren, beeld word er mijn inziens nog beter van, vraagt wat te veel aandacht nu.
          Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
          MIJN WEBSITE

          Comment


          • #6
            Re: Zigzaggend Broek

            Oorspronkelijk geplaatst door tcf Bekijk bericht
            Ik begrijp je met de schaduw en ik heb met de idee gespeeld om deze "weg te toveren" maar dan kreeg ik naar mijn gevoel vooraan een grote driehoek met te weinig tonaliteit.
            Qua compo zou wijder (19:6) zeer goed werken hier doch ik wou het zigzag-patroon strak binnen het kader houden en dan zou het bovenste vd lucht met die mooie langgerekte schaduw in de wolk wegvallen. Maar ik volg je wel; er zijn hier verschillende mogelijkheden.
            Nee, nee, niet aan de lucht komen.
            Als je er een 19:6 van maakt enkel de voorgrond verwijderen.
            Die driehoek die dan overblijft onder handen nemen met "Doordrukken" en "Tegnhouden".
            Probeer maar even en je zult zien dat uw foto nog meer de details naar voren brengt.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: Zigzaggend Broek

              Zo zie je maar dat smaken enorm verschillen, voor mij is de omzetting te grijs-grijs, te weinig contrasten in de opname
              Maar voor de rest prima vastgelegd hoor

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment

              Working...
              X