Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie gebruikt een Canon en Sony body/lenzen samen als pro ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wie gebruikt een Canon en Sony body/lenzen samen als pro ?

    Hallo,

    Ik vroeg mij af wie onder jullie Canon en Sony body's en lenzen samen gebruikt (of gebruikte) als pro?

    Indien jullie 2 body's gebruiken, gebruiken (gebruikten) jullie een Canon en Sony body samen met een mix van lenzen of wat is/was uw setup?

    Indien verleden tijd, wat heb je aan die setup veranderd?

    Ik ben alleszinds benieuws hoe de Sony/Canon mogelijkheden allemaal benut worden. En of dit ook blijvend is of gewoon een fase van overstap?

    Alvast bedankt ;-)

  • #2
    Re: Wie gebruikt een Canon en Sony body/lenzen samen als pro ?

    Ik ben begonnen met Sony (de Alpha mount), ik dacht met een A550. Waarom: prijs - kwaliteit leek me ok, in body stabilisatie, en de mogelijkheid om relatief goedkope maar autofocus Minolta lenzen uit de jaren 80 te gebruiken. En daarna de hele reeks zien passeren: A55, A65, A77, A77II, A900, A99 en met die laatste doe ik het nu tot mijn algemene tevredenheid. En toch is er Canon bijgekomen. Waarom? Omdat voor indoor sport, in slecht verlichte zalen, waar je niet mag flitsen, ik geen mooie resultaten haalde (ISO-gewijs) met Sony. De A77II en A99 doen het al een stuk beter, maar moeten het toch afleggen tegen een 1Dx bijvoorbeeld. Vermoedelijk doet de Sony A7 II serie het wel goed op dat vlak maar daar heb ik geen ervaring mee ... ben ook niet echt fan van die kleine body. De A99 II zal ook wel meer dan behoorlijk zijn en misschien zelfs vergelijkbaar met de 1Dx.
    Voor alle duidelijkheid: ik ben amateur, geen pro
    Last edited by SergeV; 1 september 2017, 09:47.

    Comment


    • #3
      Re: Wie gebruikt een Canon en Sony body/lenzen samen als pro ?

      Ik heb een aantal maanden een Sony a7r mk2 gebruikt naast mijn Canon 5d mk4 en 1dx. De Sony levert zeer goede foto's. Ik gebruikte op de Sony mijn Canon lenzen icm met de Sigma MC-11 adapter. Dat leverde geen problemen op. Waar ik wel steeds meer moeite mee kreeg was het feit dat de Sony langzamer scherp stelde dan mijn Canons. Nu is dat te begrijpen als je hem vergelijkt met de 1Dx, maar ook mijn 5Dmk4 stelde sneller scherp. Wat mij nog meer irriteerde was het feit dat hij erg langzaam 'wakker werd'. Ik heb regelmatig momenten gemist als ik snel de Sony nodig had en deze in de standby stand stond. Voordat hij opgestart was (naar mijn gevoel duurde het een eeuwigheid, maar ik schat dat het in werkelijkheid een kleine 2 seconden duurt) was het moment voorbij. Ook het menu van de Sony is een drama. Zeker als je al jaren Canon gewent bent. Het zit niet logisch in elkaar en even iets snel aanpassen zit er vaak niet in. Maar kan kan, zoals ik al aangaf, ook liggen aan het feit dat ik al vele jaren Canon gebruik. Het is sowieso niet handig om twee verschillende systemen naast elkaar te gebruiken als je snel moet handelen is mijn ervaring. Vond ik de Sony a7r mk2 een slechte camera? Zeker niet! Prachtige kwaliteit (film)beelden, licht en klein en de scherpstelling op de ogen van het model werkt heel erg goed. Maar voor actiefotografie vond ik hem te langzaam, zeker als de lichtomstandigheden slecht waren. De Sony a9 schijnt hier geen of veel minder last van te hebben.

      Comment


      • #4
        Re: Wie gebruikt een Canon en Sony body/lenzen samen als pro ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Fsf Bekijk bericht
        Ik heb een aantal maanden een Sony a7r mk2 gebruikt naast mijn Canon 5d mk4 en 1dx. De Sony levert zeer goede foto's. Ik gebruikte op de Sony mijn Canon lenzen icm met de Sigma MC-11 adapter. Dat leverde geen problemen op. Waar ik wel steeds meer moeite mee kreeg was het feit dat de Sony langzamer scherp stelde dan mijn Canons. Nu is dat te begrijpen als je hem vergelijkt met de 1Dx, maar ook mijn 5Dmk4 stelde sneller scherp. Wat mij nog meer irriteerde was het feit dat hij erg langzaam 'wakker werd'. Ik heb regelmatig momenten gemist als ik snel de Sony nodig had en deze in de standby stand stond. Voordat hij opgestart was (naar mijn gevoel duurde het een eeuwigheid, maar ik schat dat het in werkelijkheid een kleine 2 seconden duurt) was het moment voorbij. Ook het menu van de Sony is een drama. Zeker als je al jaren Canon gewent bent. Het zit niet logisch in elkaar en even iets snel aanpassen zit er vaak niet in. Maar kan kan, zoals ik al aangaf, ook liggen aan het feit dat ik al vele jaren Canon gebruik. Het is sowieso niet handig om twee verschillende systemen naast elkaar te gebruiken als je snel moet handelen is mijn ervaring. Vond ik de Sony a7r mk2 een slechte camera? Zeker niet! Prachtige kwaliteit (film)beelden, licht en klein en de scherpstelling op de ogen van het model werkt heel erg goed. Maar voor actiefotografie vond ik hem te langzaam, zeker als de lichtomstandigheden slecht waren. De Sony a9 schijnt hier geen of veel minder last van te hebben.
        Wat vind je van de kleuren, canon vs sony?
        Canon zou beter zijn met huidskleuren?
        Mvg
        "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

        Comment


        • #5
          Re: Wie gebruikt een Canon en Sony body/lenzen samen als pro ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
          Wat vind je van de kleuren, canon vs sony?
          Canon zou beter zijn met huidskleuren?
          Mvg
          De kleuren van de Canon komen wat natuurlijker over. Ik hoef opnames gemaakt met een Canon minder te corrigeren dan de opnames die ik met de Sony maakte. Kan natuurlijk ook een kwestie van smaak en gewenning zijn na zoveel jaren Canon gebruikt te hebben.....

          Comment

          Working...
          X