Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Laowa 12mm f/2.8 Zero D wide angle lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Laowa 12mm f/2.8 Zero D wide angle lens

    Hallo,

    Mijn huidige camera is Canon EOS 60D en overweeg om over te stappen naar een full-frame Canon EOS 6D Mark II
    De lens EFS 17-55mm f/2.8 IS USM past niet op de full-frame en dus ben ik op zoek naar een andere groothoeklens die ik kan gebruiken voor landschapsfotografie.
    Tijdens mijn zoektocht heb ik de lens "Laowa 12mm f/2.8 Zero D wide angle lens" gezien.
    Iemand die deze lens al heeft en hierover wat meer kan vertellen?
    Ik heb wel verschillende reviews hierover gelezen maar hoor het toch graag van iemand die er al ervaring mee heeft.

    mvg
    Andrea

  • #2
    Re: Laowa 12mm f/2.8 Zero D wide angle lens

    Geen ondervinding met deze lens, het is trouwens voor het eerst dat ik ervan hoor, maar is 12mm op een FF niet van het goede teveel?
    Op mijn 5D gebruik ik de 17-40mm en ik zie toch zelden dat ik die 17mm gebruik.
    Bij 12mm zal je de lens goed verticaal moeten houden of de vertekening zal te groot zijn.
    Mijn prime op de 5D is een 24mm en dat vind ik uitstekend, maar dat niet ieders goesting zijn.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Laowa 12mm f/2.8 Zero D wide angle lens

      hou er rekening mee dat 12 mm op een fullframe enorm veel wijder is dan een 17mm op crop. Ik gebruik zelf een 15mm op ff en je moet goed opletten hoe het te gebruiken. Vertekening heb je snel. wijdse niets zeggende beelden even snel. Hoe meer je in beeld kan nemen , hoe mee je er op moet letten wat in beeld komt.
      A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

      Comment


      • #4
        Re: Laowa 12mm f/2.8 Zero D wide angle lens

        Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
        hou er rekening mee dat 12 mm op een fullframe enorm veel wijder is dan een 17mm op crop. Ik gebruik zelf een 15mm op ff en je moet goed opletten hoe het te gebruiken. Vertekening heb je snel. wijdse niets zeggende beelden even snel. Hoe meer je in beeld kan nemen , hoe mee je er op moet letten wat in beeld komt.
        Yepse, klopt voor de volle 100%.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: Laowa 12mm f/2.8 Zero D wide angle lens

          Andrea,

          Steve De Waele is een landschapsfotograaf die dit objectief gebruikt.

          Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.


          Mvg, Michel

          Comment


          • #6
            Re: Laowa 12mm f/2.8 Zero D wide angle lens

            als je overstapt van croplens 17mm en je vertaald dat naar ff dan heb je ongeveer een 26mm lens dus daar kan je gerust de 24/70 tegenover zetten. Zou je de 12mm ff hetzelfde beeld willen op je huidige crop dan moet je al een 7mm gaan gebruiken met andere woorden "wil je hetzelfde bereik als met je crop 17/55 dan zul je op ff waarschijnlijk zoiets als 24-85 nodig hebben en dan is daar de 24-70 2.8 of de 24-105 4
            Albums
            Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

            Comment

            Working...
            X