Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opladen Samsung Galaxy Tab A tergend traag .

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Opladen Samsung Galaxy Tab A tergend traag .

    Mijn amper 5 maanden oude Samsung Galaxy Tab A 6 tablet laadt plotseling tergend traag op , 4% op een ganse nacht . Voordien perfect gewerkt . Voor dat ik hem terug binnen breng wegens nog garantie , iemand tips waar dit aan zou kunnen liggen .

  • #2
    Re: Opladen Samsung Galaxy Tab A tergend traag .

    Probeer eens een andere kabel of lader.

    Comment


    • #3
      Re: Opladen Samsung Galaxy Tab A tergend traag .

      Originele kabel en lader? Krijg je een melding dat opladen traag zal gaan wegens gebruik verkeerde kabel of lader?
      Laat je de Galaxy aan staan?
      Laat je WiFi, Bluetooth, e.d. aan staan?
      Kijk eens in je settings welke apps er veel verbruiken of kies voor "optimize" om niet (veel) gebruikte apps te sluiten of op de achtergrond te zetten.
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

      Comment


      • #4
        Re: Opladen Samsung Galaxy Tab A tergend traag .

        De meestvoorkomende problemen hiervan zijn
        - de lader
        - de kabel
        - de connector op je tablet
        - de batterij.
        - gebruik verkeerde lader die niet genoeg stroom levert.
        Vb. Mijn USB lader voor BT-oortjes levert maar 120mA.


        Wat ik dan doe,
        Toestel afzetten, dan opladen met andere lader en kabel waarvan je weet dat deze goed werkt.
        Opletten dat lampje van laden brand.
        Eventueel beetje met de kabel bewegen en kijken of het ledje blijft branden ( in de juiste kleur )



        --
        T.T.

        Comment


        • #5
          Re: Opladen Samsung Galaxy Tab A tergend traag .

          Het is de originele kabel en lader . Het toestel is nog maar 5 maanden oud .

          Comment


          • #6
            Re: Opladen Samsung Galaxy Tab A tergend traag .

            Al geprobeerd met een andere kabel of lader?
            Je kan ook eens proberen op de usb ban je computer, dat is normaal wel relatief traag.

            Er bestaan ook apps die je de stroom tonen. Ik ken er voor ios, maar er moeten er ook van Android bestaan.

            Comment


            • #7
              Re: Opladen Samsung Galaxy Tab A tergend traag .

              Toestel vandaag terug binnen gebracht bij Mediamarkt in de Makro van Wijnegem. .Ik kon nu kiezen uit 2 procedures nl . het toestel laten nakijken door de hersteldienst van Mediamarkt zelf en dan zou dit een 3- tal weken duren of het laten ophalen door de servicedienst van Samsung zelf en dan zou het maar 3 dagen duren . De baliemedewerker van Mediamarkt heeft de nodige gegevens via de PC ingegeven en morgen tussen 8.00 uur en 13.00 uur komt Samsung mijn tablet aan huis afhalen en ook weer terug brengen en dit allemaal gratis .

              Comment


              • #8
                Opladen Samsung Galaxy Tab A tergend traag .

                En 9/10 heeft die tablet niets. [emoji1]

                Staat in de instellingen fast charging of snel laden toevallig niet uit (indien aanwezig) ?

                Dat een lader plots niet snel meer kan laden valt vaker voor, maar heb je eens getest om via USB van PC of zo te laden?
                Niet het snelste, maar toch sneller dan 4% op een nacht.

                Met 4% denk ik persoonlijk wel eerder de lader ... ook al eens gehad.
                Of er is een app dat actief blijft en bijna meer leeg trekt dan je kan laden.
                Last edited by VerSeg; 31 augustus 2017, 16:15.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Opladen Samsung Galaxy Tab A tergend traag .

                  Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
                  Toestel vandaag terug binnen gebracht bij Mediamarkt in de Makro van Wijnegem. .Ik kon nu kiezen uit 2 procedures nl . het toestel laten nakijken door de hersteldienst van Mediamarkt zelf en dan zou dit een 3- tal weken duren of het laten ophalen door de servicedienst van Samsung zelf en dan zou het maar 3 dagen duren . De baliemedewerker van Mediamarkt heeft de nodige gegevens via de PC ingegeven en morgen tussen 8.00 uur en 13.00 uur komt Samsung mijn tablet aan huis afhalen en ook weer terug brengen en dit allemaal gratis .
                  De service van Samsung is prima. Ik heb m'n Tab A ook moeten opsturen, je krijgt eerst een mail met de dag dat ze ophalen/leveren. Op de dag zelf krijg je kortere window met in het laatste uur zelfs een melding op welke minuut ze er ongeveer zullen zijn.

                  Edit: oei, 31/8 gepost... Je hebt je tablet waarschijnlijk al terug :-P
                  "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                  500px

                  Comment


                  • #10
                    Re: Opladen Samsung Galaxy Tab A tergend traag .

                    Vandaag mijn tablet terug in ontvangst mogen nemen . De laadconnector was defect . Is nu hersteld maar mijn 32 GB MicroSD kaartje zit niet meer in mijn tablet !!!Ik denk dat ik een volledig nieuwe tablet heb gekregen want ik moet ook alles terug installeren .
                    Last edited by noliko; 6 september 2017, 17:02. Reden: nog info

                    Comment


                    • #11
                      Opladen Samsung Galaxy Tab A tergend traag .

                      Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
                      Vandaag mijn tablet terug in ontvangst mogen nemen . De laadconnector was defect . Is nu hersteld maar mijn 32 GB MicroSD kaartje zit niet meer in mijn tablet !!!Ik denk dat ik een volledig nieuwe tablet heb gekregen want ik moet ook alles terug installeren .
                      Bij elke herstelling doen ze in principe een volledige reset, maar het gebeurt ook meer en meer dat ze standaard ruilen.
                      Accessoires kan men best altijd verwijderen want die gaan vaak verloren.
                      Meestal wordt dat ook wel aangegeven.
                      Maar belangrijkste is dat alles werkt.
                      Serienummer bekijken hé. [emoji1]
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment

                      Working...
                      X