Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

RAW foto's worden extreem overbelicht weergegeven in paint shop pro X9

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • RAW foto's worden extreem overbelicht weergegeven in paint shop pro X9

    Hallo,

    weet even geen raad hiermee.
    heb vrijdag de Canon EOS 5D MK4 aangekocht en een testshoot gedaan in RAW formaat.

    in tegenstelling tot hetgeen ik op de display van de camera zie worden de foto's in "bewerken - RAW foto's" super overbelicht weergegeven.
    wanneer ik alle parameters van de belichting verlaag naar minimum krijs ik een verschrikkelijk lelijke foto met enkel wit en violet te zien.

    in Adobe aftershot 3 wordt die dan wel weer goed terug gegeven.


    heeft iemand een soortgelijke ervaring of enig goed advies wat ik eventueel kan aanpakken?


    thnx Poeckie

  • #2
    Re: RAW foto's worden extreem overbelicht weergegeven in paint shop pro X9

    Oorspronkelijk geplaatst door Poeckie Bekijk bericht
    Hallo,

    weet even geen raad hiermee.
    heb vrijdag de Canon EOS 5D MK4 aangekocht en een testshoot gedaan in RAW formaat.

    in tegenstelling tot hetgeen ik op de display van de camera zie worden de foto's in "bewerken - RAW foto's" super overbelicht weergegeven.
    wanneer ik alle parameters van de belichting verlaag naar minimum krijs ik een verschrikkelijk lelijke foto met enkel wit en violet te zien.

    in Adobe aftershot 3 wordt die dan wel weer goed terug gegeven.


    heeft iemand een soortgelijke ervaring of enig goed advies wat ik eventueel kan aanpakken?


    thnx Poeckie
    Deel eens een voorbeeld RAW
    http://www.smuttynose.nl

    Comment


    • #3
      Re: RAW foto's worden extreem overbelicht weergegeven in paint shop pro X9

      Ik vroeg me af of PaintShopPro X9 jouw nieuwe camera al ondersteunde, maar dat blijkt wel het geval: http://www.paintshoppro.com/en/produ...rd/#tech-specs
      Nu, de ene RAW-ontwikkelaar is beter dan de andere, dus het is wel degelijk mogelijk dat Aftershot een beter beeld geeft.

      Maar inderdaad, deel een RAW-foto (eventueel via WeTransfer en hier de link plaatsen) zodat we 'ns kunnen zien. Ik werk wel met Mac, dus gebruik noch PaintShop, noch Aftershot.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: RAW foto's worden extreem overbelicht weergegeven in paint shop pro X9

        Hallo, aleerst bedankt voor de snelle reactie.
        hieronder vind je de link naar de WT downloads.
        daar staan 2 foto's in RAW formaat welke volledig wit worden weergegeven.

        https://we.tl/hnEJlH9j0m



        thnx Poeckie

        Comment


        • #5
          Re: RAW foto's worden extreem overbelicht weergegeven in paint shop pro X9

          Ik heb beide foto's gedownload en geopend in Photoshop. Prima, niets mee aan de hand.
          Daarna heb ik Paintshop Pro als proefversie gedownload en beide foto's geopend en ook hier zag alles er normaal uit.

          Misschien de Default instellingen van de Raw converter van Paintshop eens vernieuwen?
          http://www.smuttynose.nl

          Comment


          • #6
            Re: RAW foto's worden extreem overbelicht weergegeven in paint shop pro X9

            Ik heb ze eens geopend in Digital Photo Professional 4 en daar ziet er ook alles normaal uit.
            Life is beautiful, take pictures to remember

            Comment


            • #7
              Re: RAW foto's worden extreem overbelicht weergegeven in paint shop pro X9

              Intussen geopend met DxO Optics Pro, ON1 Photo RAW 2017 en Lightroom 6.12 (enkel bij LR moet ik het bestand eerst importeren), en beide bestanden worden correct gelezen. Inderdaad 'ns proberen wat Olivetti hierboven zegt.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment

              Working...
              X