Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Close

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Close

    Beide kapiteins konden mekaar bijna de hand geven, ter hoogte van Vlissingen. Weet niet goed waar ik deze foto moet plaatsen daar het een landschap is maar wel bewerkt in een bepaalde sfeer zoals men hier ziet. De laatste tijd probeer ik een beetje van de realiteit af te wijken met sfeerbewerkingen, denk hierbij aan het genre 'witte rozen', kortom het beeld een andere vorm toebedelen en heb al een paar resultaten. Die foto's kunnen evengoed in "stilleven&abstract" vanwege de creativiteit of het artistieke zoals je wil. Graag jullie mening ?

    Kunst is genieten - genieten is een kunst !


  • #2
    Re: Close

    Precies een schilderij, wel speciaal maar moet er wat aan wennen.
    https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

    Comment


    • #3
      Re: Close

      Oorspronkelijk geplaatst door evelynvancky Bekijk bericht
      Precies een schilderij, wel speciaal maar moet er wat aan wennen.
      Ik ben er me van bewust dat dit niet gemakkelijk is wat ik vraag maar aan je reactie te merken zit het in de goede richting. Dank voor je snelle schrijven Evelyn.
      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

      Comment


      • #4
        Re: Close

        Mooi gedaan.
        Maar er zit ruimte zat tussen de schepen hoor.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Close

          Vind het ne moeilijke om iets over te zeggen. In de compositie mis ik een klein beetje ruimte onderaan. Qua sfeer ben ik in twijfel en kan ik nog niet beslissen.
          Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
          Groeten
          Kurt

          Comment


          • #6
            Re: Close

            Ik vind dit tof. Een andere bewerking dan dat ik zelf zou doen, maar ik ben toch al enkele keren terug komen kijken.
            Mvg Philip

            Comment


            • #7
              Re: Close

              Heel apart Raymond
              Ik denk deze bewerking met een ander onderwerp dat dit mooier zou zijn door de dromerige sfeer

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #8
                Re: Close

                Dit is zeker even wat anders. Idee en uitwerking zullen waarschijnlijk nog wel evalueren, maar ik denk net als met het Orton-effect, dat het onderwerp ook een belangrijke rol speelt.
                In dit geval vind ik de lucht en het water heel mooi, maar de schepen hadden van mij scherp mogen zijn. Maar lekker blijven experimenteren, Raymond.
                Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                Vriendelijke groeten, Johan

                Comment


                • #9
                  Re: Close

                  Afwijken van de realiteit door nabewerking vind ik - verwarrend - gevaarlijk - moeilijk te beoordelen en ben er zelf geen voorstander van. Zo heb ik mijn wenkbrauwen gefronst bij je witte rozen, maar dit geheel terzijde. De foto die je hier laat zien kan ik dan wel smaken vanwege de sfeer die er is ingelegd.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Close

                    Het is interessant om opvattingen en tips te lezen vandaar ook mijn vraag. Zoals Johan schrijft zal het nu verder moeten evolueren en de opmerking van Sieg zet me ook in de richting van 'ander' onderwerp in de context van de sfeer. Ja Comic, of beste Eddy, dit is een ander genre dan realiteit en je kan appreciëren, bewonderen of de rug toekeren, dat is menselijk en begrijpelijk.
                    Iedereen een dikke merci voor de kritische meningen.
                    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Close

                      Zeker lekker doorgaan met experimenteren...Voorbeeld is wel je mooie foto met de witte rozen welke terecht in de HOF is gekomen.
                      Kwa onderwerp is dit inderdaad misschien niet de beste keuze voor de soft-focus effect, maar wel origineel zo..
                      Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                      MIJN WEBSITE

                      Comment

                      Working...
                      X