Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2 & 3 september 2017 - Manga en cosplay festival - Hasselt

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 2 & 3 september 2017 - Manga en cosplay festival - Hasselt

    2 en 3 september 2017 in de japanse tuin in Gouverneur Verwilghensingel 23
    3500 Hasselt .Beide dagen van 10 tot 17 uur

    De herfst-editie van het Manga & Cosplay Festival in de nu 25 jaar oude Japanse Tuin van Hasselt belooft een echte eyecatcher te worden. Niet alleen kom je er weer een heleboel levende manga, anime en videospelfiguren tegen, de catwalk van de cosplay-wedstrijd ligt deze keer op het water! Op de vijver bij het evenementenplein genieten cosplayers van een 10 meter lange catwalk om hun kostuums te tonen. Een spektakel voor jong en oud!
    Toegang is 5 euro en er is genoeg te fotograferen.
    M

  • #2
    Re: manga en cosplay festival in Hasselt

    Voor de mensen die dit niets zegt heb ik hier nog 2 links uit de shooting days gehaald;


    en filmpje bekijken kan ook;
    Subscribe: http://bit.ly/sub7blade | Cosplay Music Video [cmv] of the Manga & Cosplay Festival 2017 [Spring Edition]. Which was held in the Japanese Gardens ...

    M

    Comment


    • #3
      Re: manga en cosplay festival in Hasselt

      En hoe graag poseren figuren ?
      BD0497BE : Nikon body + glas
      www.RudyVerrijt.info

      Comment


      • #4
        Re: manga en cosplay festival in Hasselt

        Je hoeft niet te gaan.
        Maar zie het meer als straat fotografie dan als modellen.
        M

        Comment


        • #5
          Re: manga en cosplay festival in Hasselt

          Ik denk dat je me niet begrijpt.
          Bij het venitiaans carnaval in annevoi, gaan de deelnemers op verschillende locaties staan, nemen een pose aan en je kan naar hartelust fotograferen want ze nemen de tijd voor jou.

          Is dit hetzelfde?
          BD0497BE : Nikon body + glas
          www.RudyVerrijt.info

          Comment


          • #6
            Re: manga en cosplay festival in Hasselt

            ok sorry.
            Ja er is een catwalk waar ze zichzelf showen en verder door de tuin zwerven. Ze komen voor hun eigen plezier maar vele waren bereid te poseren als je dat vroeg of deden het al vanzelf. Het is voor hun niet een modellen dag. Vroeger was dit een shooting day van hier, met gratis inkom kaarten maar dat is niet meer. Verder heb je een zeer mooie locatie voor het maken van foto's en zeer mooie figuren er tussen.
            M

            Comment


            • #7
              Re: manga en cosplay festival in Hasselt

              Ik ga zaterdag namiddag.

              Comment


              • #8
                Re: manga en cosplay festival in Hasselt

                Ik ga ook proberen te komen, kan wel iets worden
                BD0497BE : Nikon body + glas
                www.RudyVerrijt.info

                Comment


                • #9
                  Re: manga en cosplay festival in Hasselt

                  Ik ga zelf op zondag. Redelijk vanaf het begin.M

                  Comment


                  • #10
                    Re: manga en cosplay festival in Hasselt

                    Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
                    En hoe graag poseren figuren ?
                    Ik bezoek geregeld gelijkaardige evenementen (bvb Elfia) en kan zeggen dat 97% van de dames en heren cosplayers hier geen probleem van maken, integendeel zelfs. Spreek ze aan : ze poseren zeer graag , soms wat onwennig, maar meestal met de smile. Het is geen verplichting , maar het enige wat ze soms "in ruil ' vragen/hopen/verwachten ,is of ze ook wat foto's van je mogen verwachten.
                    Ik neem meestal wat kaartjes mee die ik afgeef. Als ze me een mailtje sturen , stuur ik hen de foto terug als ' bedanking ' voor het poseren.

                    Zeker een aanradertje als het gegeven je totaal nieuw is. ;-)

                    Comment


                    • #11
                      Re: manga en cosplay festival in Hasselt

                      De zondag zit er op en een kort verslag is zeker nodig.
                      Om 10 uur aan de parking en ingang en daar wandel je door de mooie japanse tuin naar de tentjes die zeker niet storend bij elkaar staan opgesteld.
                      Ik ben daar al diverse verkleedde figuren tegen gekomen en inderdaad je vraagt of je ze fotograferen mag. 85 % gaf zonder meer een ja antwoord en een aantal vroeg zelfs waar ik het het liefst had. Als tegen prestatie vragen sommige inderdaad of er een mogelijkheid is om aan foto's te komen.kaartjes mee nemen met je adres is nodig en voor jezelf een aanteken boekje met wat details is ook wel nodig.
                      Rond 14 uur het terrein verlaten daar het me te druk begon te worden en mijn rug vond dat ik naar huis mocht.
                      Zeer de moeite waard ,een aanrader voor ieder die dit niet gewend is, en daar ik de tuinen ook niet kenden was het twee keer foto feest.
                      M

                      Comment

                      Working...
                      X