Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mail probleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mail probleem

    Een kennis van mij in ons dorp kan op zijn desktop PC met bekabeld internet geen mails meer ontvangen of verzenden: steeds opnieuw de melding "telenet e-mail servers worden niet gevonden".

    Wat heb ik al gedaan:

    Account verwijderd in zijn Outlook 2007 en terug aangemaakt in POP: zelfde resultaat
    Account aangemaakt in IMAP: zelfde resultaat
    eMclient geïnstalleerd: zelfde resultaat

    Zijn Telenet webmail werkt wel.

    Mijn laptop meegenomen tot bij hem, hem via zijn UTP kabel aangesloten op zijn Telenet aansluiting en dan in mijn Outlook eventjes zijn account toegevoegd: werkt perfect.....

    In het begin dacht ik aan een Outlook probleem, maar vermits het bij hem met eMclient ook niet werkt zit het volgens mij ergens in Windows, maar waar ???

    Iemand enig idee ? (vooraleer een komplete herinstallatie van Windows te moeten doen).
    Dank om mee te denken.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye


  • #2
    Re: Mail probleem

    Zou het kunnen dat de telenet servers door zijn firewall wordt tegengehouden?
    Heb dit eens voorgehad bij een vriend die om de paar maanden geen mails meer ontving. Firewall van Norton was de schuldige.
    Firewall gereset en probleem was opgelost.
    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

    Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

    Comment


    • #3
      Re: Mail probleem

      Gewoon een snelkoppeling op zijn bureaublad plaatsen naar zijn Telenet webmail, hier wordt niets nog onnodig binnen gehaald.
      Ik betaal hier ook bij voor het Telenet security pack, en zit er wat tussen, dan krijg ik hiervan melding vanaf de server, gemakkelijker kan niet.
      Hun virus scanner kost je 5€ per maand voor drie computers en kan je gewoon bij je abo toevoegen.

      Comment


      • #4
        Mail probleem

        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        Gewoon een snelkoppeling op zijn bureaublad plaatsen naar zijn Telenet webmail, hier wordt niets nog onnodig binnen gehaald.
        Dat is hetzelfde als wanneer uw wagen defect is, uw garagist zou zeggen dat je de bus moet nemen. [emoji1]

        Dat is geen oplossing voor zijn probleem hé ... dat is een tijdelijke work-around of een definitieve foeffeloplossing.

        Correct is een oplossing zoeken om het terug werkend te krijgen zoals hij dat vroeger ook gebruikte.

        Inderdaad mogelijks een firewall dat blokkeert, een AV-pakket (met FW) dat flipt, een Hosts-file dat niet al te correct meer is, ...
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: Mail probleem

          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          Gewoon een snelkoppeling op zijn bureaublad plaatsen naar zijn Telenet webmail, hier wordt niets nog onnodig binnen gehaald.
          Dat lost het probleem niet op natuurlijk.

          Dat het op een andere computer wel werkt heeft al het voordeel dat je weest dat alles normaal werkt en dat gezocht moet worden op de betreffende PC. Als extra test zou je die PC nog op een andere locatie kunnen proberen.
          De foutmelding is natuurlijk nogal algemeen en wijst niet naar wat er mis is. Staan de poorten geblokkeerd? Even FW uitschakelen en testen. Werkt het nog niet dan kan je even de AV uitschakelen (die "onderschept" namelijk ook e-mail verkeer).
          Je kan ook met bv. Wireshark al je internettraffic zien (en filteren op de data van/naar de TN servers).
          bye, Maurice
          https://on4bam.com/
          Nikon D7500

          Comment


          • #6
            Re: Mail probleem

            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
            Gewoon een snelkoppeling op zijn bureaublad plaatsen naar zijn Telenet webmail, hier wordt niets nog onnodig binnen gehaald.
            Was ik vergeten te vermelden maar heb ik als tijdelijke oplossing geplaatst.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #7
              Re: Mail probleem

              Probeer eerst eens om die servers te pingen.

              Oh ja, bij mijn zus stond enkele dagen geleden de netwerkverbinding plots als "openbaar netwerk" ipv "thuisnetwerk". Bij windows durven instellingen wel eens veranderen zonder schijnbare reden.

              Comment


              • #8
                Re: Mail probleem

                Het was dus inderdaad de firewall van zijn Avast AV die voor de miserie zorgde (waarschijnlijk na een update ?).
                Iedereen bedankt om mee te denken.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • #9
                  Re: Mail probleem

                  Ik geraak niet meer aan mijn "Telenet Webmail".
                  Noch met de PC, noch met de smartphone.
                  Zijn er nog mensen die vandaag problemen hebben met de webmail?
                  " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mail probleem

                    Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                    Ik geraak niet meer aan mijn "Telenet Webmail".
                    Noch met de PC, noch met de smartphone.
                    Zijn er nog mensen die vandaag problemen hebben met de webmail?
                    ja, ikke
                    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                    George Orwell

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mail probleem

                      Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                      Zijn er nog mensen die vandaag problemen hebben met de webmail?
                      Jazeker, bijna alle Telenet klanten.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Mail probleem

                        Dank voor de feedback.
                        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                        Comment

                        Working...
                        X