Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon (D7000) Live View MF vs AF

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon (D7000) Live View MF vs AF

    Dag allemaal!

    Ik heb vandaag eens geëxperimenteerd met dot-tune AF calibratie, met mijn D7000.

    Wat mij opviel was, als ik Live View activeerde en de camera stond op de AF stand kon ik het beeld zo goed als niet scherp krijgen (buiten het feit dat de CDAF er soms tussen kwam). Als ik de camera en/of de lens op MF instelde, dan verscherpte het weergegeven beeld.
    Het lijkt er op dat Nikon een soort van verscherping toepast van zodra MF + Live View ingeschakeld zijn. Zijn er hier nog mensen die mij kunnen vertellen wat er echt aan de hand is? En of dit ook bij andere camera modellen het geval is?

    Het was mij al eerder opgevallen dat er een verschil zat tussen AF + Live View en MF + Live View, maar nu met de calibratie vond ik het verschil echt wel extreem. Als ik de foto's achteraf bekijk op de pc (onbewerkt) dan lijkt het er op dat de scherpte ergens tussenin zit, niet zo scherp als in de MF-stand en niet zo onscherp als AF-Live View.

    Groetjes,
    Ruben
    Merci en groetjes :)
    Insta | Flickr | Facebook

  • #2
    Re: Nikon (D7000) Live View MF vs AF

    En welk objectief of objectieven?

    Comment


    • #3
      Re: Nikon (D7000) Live View MF vs AF

      Deze keer was het met mijn nieuwe Tamron 150-600 G2. Maar het is met elke lens die ik er op zet, voor zover ik mij kan herinneren.
      Merci en groetjes :)
      Insta | Flickr | Facebook

      Comment


      • #4
        Re: Nikon (D7000) Live View MF vs AF

        Niemand die hier iets van af weet?
        Hoe zit het bij andere Nikon modellen?
        Merci en groetjes :)
        Insta | Flickr | Facebook

        Comment


        • #5
          Re: Nikon (D7000) Live View MF vs AF

          Ik had in het verleden een d7000 en deze had serieus last van backfocus. De phase autofocus zat altijd mis op 1.8f en live view contrast AF zat er altijd perfect op. MF was ook scherp.

          De d7200 die ik nu heb heeft geen correcties nodig.

          Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

          Comment

          Working...
          X