Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Scantoestel voor kleinbeeld

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Scantoestel voor kleinbeeld

    Net dit gelezen op het net:

    * http://www.nikonusa.com/en/nikon-pro...tTabs-Overview

    Lijkt me interessant, samen met de optionele slider kan je daarmee je diapositieven inscannen. Of zie ik dat verkeerd? Samen met een 60 mm. lens, zoals aangeraden door Nikon.

    M V G

    Eugène.
    BD1766BE

  • #2
    Re: Scantoestel voor kleinbeeld

    Inscannen niet, maar wel digitaliseren. Vroeger had je ook al zulke adapters.
    Nikon D850 was officially announced yesterday, and we went through all of its features. The camera undoubtedly thrilled many digital photographers, but there’s another useful...

    Blijkbaar heb je nog meer adapters voor andere formaten
    Waar een wil is, is een weg
    ---------------------------------

    Comment


    • #3
      Re: Scantoestel voor kleinbeeld

      Het systeem zal wel werken.Bestaat al sinds jaren.(het warm water dat terug uitgevonden wordt,en Nikon die geen diascanners meer maakt.)Op macrobalgen (analoog tijdperk) ook al beschikbaar en niet gebonden aan een bepaald objectief.Dat buiten beschouwing gelaten.
      Grootste probleem :welke belichting gebruik je???
      Daar zit juist het probleem.
      Dus:ik ga zo'n ding kopen en alles gaat vanzelf.Dia's raken sowieso snel uitgebrand.(Hopelijks kan die Nikon ermee weg)Wat belichting uit testen,en éénmaal alles op punt,gaat dat vlot.
      Maar voor grote reeksen,is het Debruri-systeem (hier wel te vinden op BD,maar misschien al wat gedateerd.Omdat in die tijd velen nog een diaprojector hadden.)een zeer goed systeem.
      Anders voor grote hoeveelheden,Reflecta.(kan met debruri ook en gaat daarmee sneller).Laat dia's laders toe.Maar kost wel wat.

      Comment


      • #4
        Re: Scantoestel voor kleinbeeld

        Bijkomende vraag stelt zich met de stofverwijdering, niet onbelangrijk bij het 'scannen' van dia's.
        De echte diascanners zoals LS-50 (ik heb er nog eentje) doen op dat vlak hun werk zeer goed: stofverwijdering zonder de scherpte aan te tasten en kleurcorrectie.
        Het scannen met dergelijke scanner is natuurlijk een stuk trager, dat wel.
        Op zich zal de resolutie met de DSLR heel goed zijn, maar onderschat de correcties niet achteraf.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

        Comment

        Working...
        X