Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D7500

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D7500

    Ik wil me weer eens een dslr aanschaffen. Ben volledig vrij ik keuze van merk. Hou van touchscreen, en eenvoud. Hoge iso is belangrijk.
    Dacht zo aan de D7500 (D850 is me te duur)

    Gebruik hem vooral voor citytrips en familiekiekjes. Hou van lichsterke primes, en breedhoek.

    Wie heeft er ervaringen met dit toestel ?

  • #2
    Re: Nikon D7500

    Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
    Ik wil me weer eens een dslr aanschaffen. Ben volledig vrij ik keuze van merk. Hou van touchscreen, en eenvoud. Hoge iso is belangrijk.
    Dacht zo aan de D7500 (D850 is me te duur)

    Gebruik hem vooral voor citytrips en familiekiekjes. Hou van lichsterke primes, en breedhoek.

    Wie heeft er ervaringen met dit toestel ?
    ter info en even ter zijde: hoge iso = (is gelijk aan) lage 'dynamic range'... Tot amper 4 stops...

    mvrgr
    Fred
    https://efbeo.wordpress.com

    Comment


    • #3
      Ikzelf zou eerder voor een D750 gaan....
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D7500

        Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
        Ik wil me weer eens een dslr aanschaffen. Ben volledig vrij ik keuze van merk. Hou van touchscreen, en eenvoud. Hoge iso is belangrijk.
        Dacht zo aan de D7500 (D850 is me te duur)

        Gebruik hem vooral voor citytrips en familiekiekjes. Hou van lichsterke primes, en breedhoek.

        Wie heeft er ervaringen met dit toestel ?
        Waarom dan niet een tweedehandse D800(E)/810 of eentje uit de 6xx of 7xx reeks?
        Want je wil full frame (d850) die je te duur vind, maar dan is je alternatief een crop camera. Al kennen we niet je budget. Maar met snelle primes en breedhoek kijk je denk ik beter naar een of andere full frame toestel. Om ze optimaal te gebruiken
        Waar een wil is, is een weg
        ---------------------------------

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D7500

          Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
          Ikzelf zou eerder voor een D750 gaan....
          Of wachten op de opvolger ervan.
          Omdat de TS de twee nieuwste modellen noemt van Nikon, lijkt het mij dat hij graag het nieuwste wil hebben. Niet dat dit verkeerd is natuurlijk, ik zit namelijk ook te wachten op die opvolger.
          Merci en groetjes :)
          Insta | Flickr | Facebook

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D7500

            Nikon D850 is de allernieuwste........
            [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D7500

              Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
              Ikzelf zou eerder voor een D750 gaan....
              Of de D500?
              Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D7500

                Gisteren de D7500 vs X-pro2 en X-T2 kunnen uittesten. En de D7500 staat nu niet meer op mijn lijstje. Kreeg er geen wauw gevoel meer mee. Moest echt even wennen aan die optische zoeker. Ik vond de electronische van de X-T2 zoveel keer beter, helderder. Live view, wat ik toch regelmatig zou gebruiken, was ook echt langzaam op de D7500.
                Zal dan waarschijnlijk toch weer een mirrorless worden.

                Comment

                Working...
                X