Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Paint gaat verdwijnen;

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Paint gaat verdwijnen;

    Alweer een tijdje geleden, berichtten de media ervan: het Windows programma Paint gaat verdwijnen.
    Nu is het zo, dat ik probleemloos ben kunnen overschakelen naar Windows 10. Mét medeneming van de juiste software om mijn scanner ( een HP scanjet 3010 ) aan de praat te houden. Na een onverwachte crash echter, slaagde ik er niet meer in deze software te installeren. Steeds was er de onmiddellijke boodschap, dat deze software niet compatibel was met mijn PC.
    En nu is Paint nog de enige manier waarop ik mijn scanner kan bereiken en doen werken. Via de knop " bestand>Van scanner of camera".
    Als Paint nu ook verdwijnt ( hoe dat verdwijnen in zijn werk gaat weet ik niet, blijft het programma zolang op mijn computer staan als dat ik Windows 10 draai, of wordt het onklaar gemaakt en verwijderd via updates? ), heb ik geen enkele keus meer over dan een andere scanner kopen. Of weet iemand een andere oplossing?


    Walter
    D850

  • #2
    Re: Paint gaat verdwijnen;

    Als uw scanner via Paint werkt, dan kan die ook elders aan de praat gekregen worden.
    Paint zelf bevat niet de drivers voor uw scanner, die zitten elders verwerkt.
    En als de software werkte voor de crash, dan moet het nu ook nog lukken ... mogelijks met wat gepruts of andere versies.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Paint gaat verdwijnen;

      En wees gerust, Paint verdwijnt niet van je computer. Het gaat in de toekomst niet meer standaard in Windows zitten.

      Als je nog via Paint kunt scannen, dan zijn de drivers van je scanner nog in orde, en moet je 9ok kunnen scannen via andere programma's zoals Photoshop en dergelijke.

      --
      T.T.

      Comment


      • #4
        Re: Paint gaat verdwijnen;

        Scannen via photoshop?? Ik heb Cs5, maar als ik in Bridge: "bestand> afbeeldingen ophalen uit camera" selecteer, wordt mij gevraagd een apparaat te selecteren; Ik krijg dan vervolgens geen andere keuze dan mijn D800E.

        Walter
        D850

        Comment


        • #5
          Re: Paint gaat verdwijnen;

          Ik scan via USB.

          Comment


          • #6
            Re: Paint gaat verdwijnen;

            Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
            Scannen via photoshop?? Ik heb Cs5, maar als ik in Bridge: "bestand> afbeeldingen ophalen uit camera" selecteer, wordt mij gevraagd een apparaat te selecteren; Ik krijg dan vervolgens geen andere keuze dan mijn D800E.

            Walter
            Het gaat ook niet in Bridge, maar wel in Photoshop.
            Je doet "Bestand>Importeren>WIA-ondersteuning...", en de rest wijst zichzelf uit.

            Comment


            • #7
              Re: Paint gaat verdwijnen;

              En een merkonafhankelijk goed werkend scan-programma is VueScan.

              Comment


              • #8
                Re: Paint gaat verdwijnen;

                Hallo,

                In Windows 10 zit standaard "scan. Een kleine en eenvoudige app die doet wat die moet doen.

                Jaja

                Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
                Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                Comment


                • #9
                  Re: Paint gaat verdwijnen;

                  Virtualiseren van Win7 of bekijk eens of hij onder Linux werkt. Dan heb je een veilige omgeving ervoor.
                  Waar een wil is, is een weg
                  ---------------------------------

                  Comment


                  • #10
                    Re: Paint gaat verdwijnen;

                    Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
                    Virtualiseren van Win7 of bekijk eens of hij onder Linux werkt. Dan heb je een veilige omgeving ervoor.
                    Als het voordien werkte onder Windows 10, dan moet dat nu ook wel lukken zeker?
                    De rest kan wel werken maar is toch weer een overbodige omweg om te kunnen scannen.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Paint gaat verdwijnen;

                      Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                      Hallo,

                      In Windows 10 zit standaard "scan. Een kleine en eenvoudige app die doet wat die moet doen.

                      Jaja

                      Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
                      Als ik "scan" intik in de zoekfunctie van mijn PC, krijg ik vele vele tientallen resultaten, maar ik raak niet wijs uit welke ik dan moet aanklikken, als er al één bij is die de juiste is.
                      Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                      Het gaat ook niet in Bridge, maar wel in Photoshop.
                      Je doet "Bestand>Importeren>WIA-ondersteuning...", en de rest wijst zichzelf uit.
                      Pol, dat is nu eens een gebruiksvriendelijke en goede oplossing zie , bedankt ook iedereen voor de replies.


                      Walter
                      D850

                      Comment

                      Working...
                      X