Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Afstandsbediening

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Afstandsbediening

    Hallo

    Ik zou graag eens een timelapse proberen alsook het fotograferen van sterren en de melkweg. Hiervoor moet ik mij dus een afstandsbediening aanschaffen.
    Ik twijfel tussen de Hähnel Giga T Pro II en de Hähnel Captur Timer kit (voor Canon).

    Welke kunnen jullie mij aanraden? Ik heb er momenteel nog geen verstand van maar zou het heel graag zelfs eens proberen. Alle tips zijn welkom!

    Alvast bedankt voor jullie feedback!

  • #2
    Re: Afstandsbediening

    Ken geen van beide,maar even gegoogled en blijkbaar kan de Pro volgens het instructiefilmpje,maar ingesteld worden tot 99 opnames,de Captur tot 999.
    Nu voor een timelapse heb je 25 opnames per sec nodig.(afhankelijk van je weergave).Dus ga je maximaal 4 sec kunnen vullen. Een timelapse hoeft geen minuten te duren,maar 4 sec. is krap.Tenzij je natuurlijk na 99 opn. ,alles terug opstart voor een volgende reeks van 99. Maar met belichtingstijden van een aantal sec.(sterren etc,zul je toch eerst alles goed moeten uitrekenen ,en een wekker zetten,om op het juiste moment terug op te starten.Gemakkelijk is anders.
    In dat opzicht zou de Captur Timer kit een betere optie zijn..Voor de rest zal er wat functioneren betreft,waarschijnlijk niet veel verschil zijn.
    Ik gebruik een Bilora FB4,een goedkoop ding,en dat werkt ook.Dit is alleen een timer,die je camera stuurt,en kan niet van op afstand gestuurd worden.Heeft een delay-stand waarmee je de starttijd kan instellen.
    Vb: het is 00h en je wilt vallende sterren fotograferen om 03h,stelt delay in op 3h en de camera start dan zijn reeks opnames,en je kunt blijven slapen.'s Anderendaags bekijk je de opnames en ziet dan dat het bewolkt was en er niets te zien was,behalve lichtreflecties op de wolken.Je kunt er dan nog een timelapse van maken,met bewegende wolken.

    Comment


    • #3
      Re: Afstandsbediening

      De Hähnel Captur Timer kit kan veel meer foto's nemen dan 999
      Je kunt het aantal foto's instellen van 1 tot 999 en onbeperkt, maar dan moet je de timer zelf stop zetten.

      Als je toch wil blijven doorslapen ;-)
      De timer functie is heel uitgebreid, en daardoor kun je ook een eindtijd instellen.

      Je stelt eerst interval 1 in en het aantal foto's dat er gemaakt moet worden.
      daarna kun je bij interval 2 ingeven na hoeveel tijd interval 1 herhaald moet worden en hoeveel keer interval 1 herhaald moet worden.

      Daarmee denk ik wel dat je genoeg foto's kunt maken ;-)

      Denk eventueel ook eens aan de Hähnel captur_module_pro
      Buiten de timer zitten er ook mogelijkheden in om een foto te maken bij geluid, licht, laser, infrarood (ir zender is bijgeleverd) en door de aux ingang kun je er een hoop andere triggers aanhangen.
      Je hebt dan nog wel de Hähne capture receiver nodig.


      Let op, van uitzicht is de Timer module bijna identiek als de pro module.
      Maar de timer module heeft geen extra triggers of aux. ingang.

      Comment


      • #4
        Re: Afstandsbediening

        Heel erg bedankt voor jullie reactie! Ik heb mij de Hähnel Captur Timer kit besteld!

        Comment


        • #5
          Re: Afstandsbediening

          Oorspronkelijk geplaatst door Liesje68 Bekijk bericht
          Heel erg bedankt voor jullie reactie! Ik heb mij de Hähnel Captur Timer kit besteld!
          Met deze uitgebreide timer zal het wel lukken

          Comment

          Working...
          X