Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goedkope (en eenvoudige) manier om tussendoor een beetje macro te doen (M43)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Goedkope (en eenvoudige) manier om tussendoor een beetje macro te doen (M43)

    Dag allen, ik zoek een goedkope (en eenvoudige/snelle) manier om tussendoor een beetje aan macro te doen (M43)?
    ik heb momenteel een Olympus Pen-F met drie olympus objectieven: 17mm 1.8; 45mm 1.8 en 75-300mm.
    Ik vond o.a. volgende opties:
    -Mcon p02 : te gebruiken op mijn 45mm en 17mm (snel even opschroeven tussendoor lijkt me handig, nadeel misschien wat weinig 'macro'?)

    -Raynox 150 of 250: te gebruiken op mijn 75-300. (Past niet op de andere tenzij met tussenring?)

    - nog andere voorzetfilters van bijv. Vivitar, Hoya, … set +1 +2 +5 +10?

    Tussenringen vond ik ook als mogelijk alternatief, maar iets opzetten lijkt me sneller dan iets tussenin plaatsen. En het is echt maar voor sporadisch gebruik bijvoorbeeld op vakantie eens een bloem te trekken.

    Ervaringen, meningen over bovenstaande ideeën?

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Goedkope (en eenvoudige) manier om tussendoor een beetje macro te doen (M43)

    Ik zou kijken naar een close-up lens voor je 45mm.
    Waar een wil is, is een weg
    ---------------------------------

    Comment


    • #3
      Re: Goedkope (en eenvoudige) manier om tussendoor een beetje macro te doen (M43)

      Gewoon een lensadapter kopen ; een macro-converter en een lichtsterke 1,4/ 50mm lens ( weliswaar analoge lens en manuele focus & diafragma)
      Dat heb ikzelf al meermaals gedaan met m'n Fuji.

      Grts
      M

      Comment


      • #4
        Re: Goedkope (en eenvoudige) manier om tussendoor een beetje macro te doen (M43)

        Oorspronkelijk geplaatst door Mauritsius Bekijk bericht
        Gewoon een lensadapter kopen ; een macro-converter en een lichtsterke 1,4/ 50mm lens ( weliswaar analoge lens en manuele focus & diafragma)
        Dat heb ikzelf al meermaals gedaan met m'n Fuji.

        Grts
        M
        Ik denk dat de 45mm 1.8 hier net zo geschikt voor is, als de manuele 50mm 1.4. Dus ik zou die laatste lens er eigenlijk niet voor kopen. Dan neem je net zo goed een echte manuele tweedehandse macrolens.
        Waar een wil is, is een weg
        ---------------------------------

        Comment


        • #5
          Re: Goedkope (en eenvoudige) manier om tussendoor een beetje macro te doen (M43)

          Een helicoid lens adapter kan helpen ...

          Comment


          • #6
            Re: Goedkope (en eenvoudige) manier om tussendoor een beetje macro te doen (M43)

            Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
            Ik zou kijken naar een close-up lens voor je 45mm.
            Ik volg. Ik heb dat zelf jaren gebruikt op mijn MF Nikons. Het is in feite niet meer dan een vergrootglas dat op de filtervatting komt.

            Comment


            • #7
              Re: Goedkope (en eenvoudige) manier om tussendoor een beetje macro te doen (M43)

              Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
              Ik volg. Ik heb dat zelf jaren gebruikt op mijn MF Nikons. Het is in feite niet meer dan een vergrootglas dat op de filtervatting komt.
              Klopt, met als voordeel dat hij mooi optische gecorrigeerd is
              Waar een wil is, is een weg
              ---------------------------------

              Comment


              • #8
                Re: Goedkope (en eenvoudige) manier om tussendoor een beetje macro te doen (M43)

                Vergeet al die voorzetrommel en koop een setje tussenringen, veruit de beste optie voor goed en goedkoop macro.

                Comment

                Working...
                X