Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D850

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D850


  • #2
    Re: Nikon D850

    Eens benieuwd naar dat dynamisch bereik, ook die stille modus lijkt mij een erg welgekomen verandering, maar zonder snellere sluiter dus geen elektronische sluiter?? en ook hoe groot het autofocusveld is tov de groote vh frame

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D850

      Nu ook op de Nikon.be site.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D850

        Die focus stacking zal dus zijn zoals ik voorspeld had, AF die zich over een aantal in te stellen stappen beweegt en telkens een foto maakt, jammer dat je daarvoor externe software nodig hebt, ik had verwacht dat ze dat in camera zouden doen, niet dus.
        Ook nog geen info over het Dynamisch bereik, was ik ook wel benieuwd naar.
        En dat dat pixelmonster enkel met het beste glas zal tevreden zijn hoeft niet gezegd denk ik.
        Maar zoals reeds eerder gezegd, wat doe je met een 8K time lapse filmpje, de video apparatuur die je daarvoor nodig hebt zoals scherm en schermkaart, of een 8K tv of projector, daar zijn de prijzen niet van de poes. Een paar maanden geleden kreeg ik van Koen Bekaert een demonstratie met een 8K projector, machtig mooi, maar met een prijskaartje van +15.000€��

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D850

          Mmmm,
          ik zat ook al naarstig op de presentatie te wachten.
          Een doos vol hedendaagse technieken, waarvan je gaat kwijlen.
          Alleen, verpakt in een lompe, grote en zware verouderde schoenendoos.
          Dezelfde grootte en gewicht als de 800 en 810, niet handzamer, kleiner en lichter zoals de D750 en D500.
          Ik loop nog niet snel naar de winkel...
          Prijs? waarschijnlijk €3800,-

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D850

            Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
            Eens benieuwd naar dat dynamisch bereik, ook die stille modus lijkt mij een erg welgekomen verandering, maar zonder snellere sluiter dus geen elektronische sluiter?? en ook hoe groot het autofocusveld is tov de groote vh frame.
            Was ook benieuwd naar het dynamisch bereik, zo een 15 stops zou mooi zijn.
            En dat AF veld zal zijn zoals bij de D5 en D500, reken maar niet dat ze hun D5 hier zullen overklassen.
            Is voor mij gewoon een FF versie van de D500 maar dan in pixelmonster versie, dus voor wie al dat pixelgeweld en dito megabestanden niet nodig
            heeft, koop een D500, helft van de prijs, volledige AF dekking en hoogstwaarschijnlijk ook nog iets beter in de hoge iso.
            De testen zullen het uitwijzen, maar Nikon blijft zeer karig met DR en bestandsgrootte info.

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D850

              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
              Die focus stacking zal dus zijn zoals ik voorspeld had, AF die zich over een aantal in te stellen stappen beweegt en telkens een foto maakt, jammer dat je daarvoor externe software nodig hebt, ik had verwacht dat ze dat in camera zouden doen, niet dus.
              Ook nog geen info over het Dynamisch bereik, was ik ook wel benieuwd naar.
              En dat dat pixelmonster enkel met het beste glas zal tevreden zijn hoeft niet gezegd denk ik.
              Maar zoals reeds eerder gezegd, wat doe je met een 8K time lapse filmpje, de video apparatuur die je daarvoor nodig hebt zoals scherm en schermkaart, of een 8K tv of projector, daar zijn de prijzen niet van de poes. Een paar maanden geleden kreeg ik van Koen Bekaert een demonstratie met een 8K projector, machtig mooi, maar met een prijskaartje van +15.000€��
              8 K projector voor 15000 euro ? dan ben ik wel benieuwd welke ...
              Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D850

                Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                8 K projector voor 15000 euro ? dan ben ik wel benieuwd welke ...
                Was een demo laser beamer van Optoma meen ik Funcky, ik weet niet of deze nu reeds in hun serie zit, maar kwam er aan.

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D850

                  Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
                  Prijs? waarschijnlijk €3800,-
                  Prijs is inderdaad € 3799 - http://www.fotocoudenys.be/cameras/r...on/nikon-d850/
                  Valt eerlijk gezegd beter mee dan verwacht, want ik had eerder aan € 4000 gedacht!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D850

                    Hoi,

                    Ik vind €3800,- nog steeds een behoorlijke berg voor een camera.
                    Zeker als je ook leest dat over de grote sloot een MRSP (Maximum Retail Selling Price) van $3300 voorgesteld wordt!!
                    Da's een ampele € 2800,-.
                    Daarmee zitten wij, hier in Europa, een deftige € 1000,- duurder dan bij de stemmers van Trump.
                    En ik was al niet blij met díe gek...
                    Moeten wij hier in Europa de winst voor Nikon binnen gaan brengen?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D850

                      Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
                      Mmmm,
                      ik zat ook al naarstig op de presentatie te wachten.
                      Een doos vol hedendaagse technieken, waarvan je gaat kwijlen.
                      Alleen, verpakt in een lompe, grote en zware verouderde schoenendoos.
                      Dezelfde grootte en gewicht als de 800 en 810, niet handzamer, kleiner en lichter zoals de D750 en D500.
                      Ik loop nog niet snel naar de winkel...
                      Prijs? waarschijnlijk €3800,-
                      De D500 is nu ook niet zoveel kleiner hoor; hij is wel (slechts) 150 gram lichter, maar heeft nagenoeg dezelfde afmetingen.
                      De D850 is een toestel voor (semi) professioneel gebruik, Nikon kan er dan ook geen compact van maken.
                      De prijs is niet laag, maar ik had hem nog hoger verwacht. Bovendien zal de prijs na een jaar wel wat zakken.
                      Hopelijk (en dat vermoed ik deze maal toch) heeft Nikon hun huiswerk goed gemaakt en heeft het toestel geen last van kinderziektes.
                      Ben vooral benieuwd naar het dynamisch bereik en de prestaties op hogere ISO.
                      Minder glas dan vroeger, maar beter.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D850

                        Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                        De D850 is een toestel voor (semi) professioneel gebruik,
                        Ik denk dat dit toestel eerder onder de professioneel gebruik mag worden ingedeeld. Ik ken weinig semi profs die zich een toestel met dit prijskaartje kunnen veroorloven. Ze zijn er natuurlijk wel. Ook qua specs en mogelijkheden is dit gewoon een high end FF DSLR.

                        Anyway, ik ben benieuwd hoe dit toestel gaat scoren qua werk in de praktijk.
                        Stormchasing / landschapsfotografie https://www.flickr.com/photos/140233977@N06/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D850

                          eerste hands-on test op

                          The Nikon D850 is here, and it is quite the specimen. Built for speed, resolution and 4K video capture, it appears to be a DSLR powerhouse. Take a closer look at Nikon's newest addition.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon D850

                            Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
                            Hoi,

                            Ik vind €3800,- nog steeds een behoorlijke berg voor een camera.
                            Zeker als je ook leest dat over de grote sloot een MRSP (Maximum Retail Selling Price) van $3300 voorgesteld wordt!!
                            Da's een ampele € 2800,-.
                            Daarmee zitten wij, hier in Europa, een deftige € 1000,- duurder dan bij de stemmers van Trump.
                            En ik was al niet blij met díe gek...
                            Moeten wij hier in Europa de winst voor Nikon binnen gaan brengen?
                            3800€ is inclusief BTW.
                            3300$, daar moet nog sales tax bij komen. Maar er zal wel een verschil over blijven.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon D850

                              Ik zou persoonlijk best een paar honderd meer over hebben voor mijn camera om niet door Trump geregeerd te hebben, maar ja dat heb je in de USA niet voor het kiezen, dat is al volgens hun idiote systeem gebeurd.
                              Sony en Olympus
                              Fotoseries

                              Comment

                              Working...
                              X