Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Frans ecovignet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Frans ecovignet

    Zoals velen heb ik ook een Frans ecovignet aangevraagd.
    Kost maar 4.8€ maar als je dat vermenigvuldigd met al die miljoenen buitenlandse (zelfs zuiver electrische ) wagens die dit nu moeten hebben om bv door Lyon/Rijsel/Parijs te rijden op weg naar het zuiden dan kom je toch aan een leuk bedrag nieuwe Franse belastingen , bovenop wat de autostrades nu al kosten.

    Maar ik kan mij toch niet van het gevoel ontdoen dat het helemaal niet om het milieu gaat.
    Als je ziet wat je allemaal van jezelf en uw wagen moet opgeven om dit certificaat te krijgen, dat besef je dat ze nu alles van u weten.
    Als ze straks verkeersboetens uitschrijven dan hoeven ze geen contact meer te hebben met de Belgische overheid, ze weten alles van u: nummerplaat, naam, adres,....

    Meer nog ze mogen zoals gewoonlijk nu nog meer moeilijk doen om aan de belgische overheid nog gegevens van franse verkeersovertreders door te geven want ze hebben de belgische overheid helemaal niet meer nodig.
    Het wordt tijd dat de belgen ook eens wakker worden!!!
    Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

  • #2
    Re: Frans ecovignet

    Oorspronkelijk geplaatst door Beertje2 Bekijk bericht
    Zoals velen heb ik ook een Frans ecovignet aangevraagd.
    Kost maar 4.8€ maar als je dat vermenigvuldigd met al die miljoenen buitenlandse (zelfs zuiver electrische ) wagens die dit nu moeten hebben om bv door Lyon/Rijsel/Parijs te rijden op weg naar het zuiden dan kom je toch aan een leuk bedrag nieuwe Franse belastingen , bovenop wat de autostrades nu al kosten.

    Maar ik kan mij toch niet van het gevoel ontdoen dat het helemaal niet om het milieu gaat.
    Als je ziet wat je allemaal van jezelf en uw wagen moet opgeven om dit certificaat te krijgen, dat besef je dat ze nu alles van u weten.
    Als ze straks verkeersboetens uitschrijven dan hoeven ze geen contact meer te hebben met de Belgische overheid, ze weten alles van u: nummerplaat, naam, adres,....

    Meer nog ze mogen zoals gewoonlijk nu nog meer moeilijk doen om aan de belgische overheid nog gegevens van franse verkeersovertreders door te geven want ze hebben de belgische overheid helemaal niet meer nodig.
    Het wordt tijd dat de belgen ook eens wakker worden!!!
    Waarom rij je door die steden om naar het zuiden te rijden ????

    Comment


    • #3
      Re: Frans ecovignet

      Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
      Waarom rij je door die steden om naar het zuiden te rijden ????
      Langs Lyon is bijna 40 km omweg tegenover door de tunnel in het centrum.
      Zaterdag rij ik er weer door om een auto terug naar België te brengen. Zonder vignet, maar wel met het formulier ervan in het handschoenkoffertje.

      Overigens heeft men in Juni al aangekondigd dat buitenlanders zonder ecovignet in 2017 nog niet beboet worden.

      Franse boetes komen ook aan in België zonder dat je een ecovignet hebt aangevraagd. Eender waar geflitst in Frankrijk, en het betaalformulier komt binnen de 4 dagen in je Belgische brievenbus (Ja, zelfs in foutloos Nederlands).

      Comment


      • #4
        Re: Frans ecovignet

        Heb de Pont de Normandie genomen, dat is ook 60 km korter dan langs Rouen te rijden. Wel 1 uur langer in de file aan de peages...

        Comment


        • #5
          Re: Frans ecovignet

          Of hoe je het ook draait of keert: betalen zul je
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #6
            Re: Frans ecovignet

            Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
            Langs Lyon is bijna 40 km omweg tegenover door de tunnel in het centrum.
            Zaterdag rij ik er weer door om een auto terug naar België te brengen. Zonder vignet, maar wel met het formulier ervan in het handschoenkoffertje.

            Overigens heeft men in Juni al aangekondigd dat buitenlanders zonder ecovignet in 2017 nog niet beboet worden.

            Franse boetes komen ook aan in België zonder dat je een ecovignet hebt aangevraagd. Eender waar geflitst in Frankrijk, en het betaalformulier komt binnen de 4 dagen in je Belgische brievenbus (Ja, zelfs in foutloos Nederlands).
            Door de tunnels in Lyon na 15 augustus, kan je niet vergelijken met door de tunnels van Lyon tijdens de zwarte en andere weekends in Frankrijk in juli en augustus ttz. de periode dat Frankrijk het meeste toeristen over de vloer krijgt.

            Wanneer je dan de tunnels door Lyon neemt sta je gegarandeerd in de file en nog lang ook.
            Dan liever een ommetje van 40 km (20 minuutjes) ipv misschien een uur stilstaan en/of stapvoets te rijden.

            Het is niet voor niks hé dat de autoweg rond Lyon péagevrij is, het is zeker niet omdat je voor de tunnels zou kiezen.
            Ik kies alleszins voor het minst stressvolle .

            Komende zaterdag zal allicht geen probleem geven want de meeste vakanties zijn achter de rug in Frankrijk en elders, maar doe maar eens de tunnels in Lyon tijdens de zwarte en andere weekends in Frankrijk... veel succes en vooral geduld gewenst dan.

            Comment


            • #7
              Re: Frans ecovignet

              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              Of hoe je het ook draait of keert: betalen zul je
              Ik schreef het hier reeds in #66 .

              In Frankrijk waren ze de eerste met het veiligheidshesje, dan volgde de alcoholtester, nu het eco-vignet...
              Ze zijn wellicht al aan het broeden op nog iets nieuws, als ze die miljoenen toeristen die er in trappen maar wat euro's kunnen aftroggelen hé.
              Last edited by Guest17; 22 augustus 2017, 09:40.

              Comment


              • #8
                Re: Frans ecovignet

                Ik rij bijna altijd door de tunnel in Lyon, gewoon naar de radio luisteren als ze 2km file aangeven, gewoon doorrijden. Ik prober rond de middag er door te gaan bijna nooit een probleem, maar niet op zwarte dagen, dan ga ik niet door Frankrijk , dat is vragen om miserie
                Voor Rijsel heb je ook een vignette nodig, daar kan je ook via A17/A27richting Doornik, maar ook een hele omweg
                Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

                Comment


                • #9
                  Re: Frans ecovignet

                  Oorspronkelijk geplaatst door Beertje2 Bekijk bericht
                  Ik rij bijna altijd door de tunnel in Lyon, gewoon naar de radio luisteren als ze 2km file aangeven, gewoon doorrijden. Ik prober rond de middag er door te gaan bijna nooit een probleem, maar niet op zwarte dagen, dan ga ik niet door Frankrijk , dat is vragen om miserie
                  Voor Rijsel heb je ook een vignette nodig, daar kan je ook via A17/A27richting Doornik, maar ook een hele omweg
                  Waarom zou je door Lille gaan rijden. Als je netjes de E17 blijft volgen ga je rond Lille en is er jamais of nooit file.
                  En je kan 120 blijven rijden ipv door Lille 90 en op sommige plaatsen 70... en net daar worden een pak buitenlanders geflitst.
                  En kijk maar eens op onderstaande kaart welke "omweg" je maakt .

                  Bij ons begint de vakantie op het ogenblik dat we thuis vertrekken, en niet als we na een pak stress onderweg op onze bestemming aankomen... en dat laatste is bij heel veel mensen het geval, al zullen ze het nooit toegeven want ze rijden zo graag met de auto... ik ook maar dan liefst rijden en niet stilstaan .

                  Hieronder zie je mooi hoe je dan buiten de Crit'air zone blijft van Lille.



                  Maar soit, laat ieder maar rijden of in de file staan waar hij of zij graag rijdt of in de file staat zeker...
                  En voor hetgeen het vignetje je kost moet je het zeker niet laten hé.

                  Toch raar dat we hier in ons eigen landje niet zo veel horen of lezen als het ergens wordt ingevoerd... zouden we het hier ondertussen al gewoon zijn dat we gepluimd worden waar mogelijk ?
                  Last edited by Guest17; 22 augustus 2017, 17:58.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Frans ecovignet

                    Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                    Toch raar dat we hier in ons eigen landje niet zo veel horen of lezen als het ergens wordt ingevoerd... zouden we het hier ondertussen al gewoon zijn dat we gepluimd worden waar mogelijk ?
                    Dat zeker. Maar ook omdat het hier zo lokaal wordt ingevoerd. In Gent, Antwerpen, elk apart. Geen nationale rechte lijn zodat iedereen ermee geconfronteerd wordt.

                    Comment

                    Working...
                    X