Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fraude via Paypal?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fraude via Paypal?

    Na een akkoord voor een verkoop op 2ehands punt be, en na het uitsturen van een Paypal betaalverzoek, krijg ik onderstaande mail van de koper:

    Je viens de créditer votre compte Paypal de 130 euros y compris les frais de ports . Au regard des nouvelles mesures de sécurité mise en place par le service, vous devez expédier le colis et communiquer le numéro de suivi par courriel au service Paypal à l'adresse : serviceconsultant@financier.com pour des vérifications. Dès que ledit numéro est approuvé par le service, votre compte Paypal sera automatiquement crédité.

    Votre messagerie peut considérer l'avis de paiement comme un spam et le mettre dans la catégorie indésirable, vérifiez votre boite de réception, vos spams ou courriers indésirables pour vous assurer d'avoir reçu la notification du service afin de finaliser la transaction en postant le colis à cette adresse. Ci-joint celle-ci pour l'expédition du colis avant 18 heures

    Odile Cxxxxx
    xxxxxxxstraat xx
    8600 Diksmuide
    Belgique

    Merci
    Heb er geen vertrouwen in want dit lijkt toch verdacht veel op een poging tot fraude. Toch? Zeker omdat ik daags nadien wel een betaling binnenkrijg via exact dezelfde manier

    EDIT: na de financier punt com domein te hebben gegoogled lees je niets anders dan fraude, scam, oplichting, enz.
    Last edited by -Dee-; 21 augustus 2017, 12:47. Reden: wel degelijk poging tot fraude
    Sony α7ii
    5OOpx

  • #2
    Re: Fraude via Paypal?

    Moderator Note: Op vraag van TS, en omdat het niet een specifiek fotografisch onderwerp is, verplaatst van Algemeen naar ChitChat.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Fraude via Paypal?

      Geen correct e-mailadres om iets aan PayPal te bezorgen.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: Fraude via Paypal?

        Als het hier al paypal topics begint te "regenen" dan lijkt er het me toch iets loos met het alom geprezen Paypal...
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #5
          Re: Fraude via Paypal?

          Nooit verkopen via PayPal, de koper kan op elk moment z'n geld terugvragen, en dat gaat automatisch van jouw rekening of creditcard (anderzijds moet jij zelf instructies geven om "PayPal geld" naar echt geld op je bankrekening om te zetten).
          Een bankoverschrijving duurt maximum 1 dag, zelfs tussen veel Europese landen.

          Ik begrijp ook niet waarom zoveel internetshops met PayPal werken.

          Comment


          • #6
            Fraude via Paypal?

            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            Als het hier al paypal topics begint te "regenen" dan lijkt er het me toch iets loos met het alom geprezen Paypal...
            Hier gaat het om fraude door een externe partij, niet om een probleem van Paypal.
            Er zijn ook veel bedriegers die de gegevens van Visa-kaarten proberen te stelen of misbruiken.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Fraude via Paypal?

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Hier gaat het om fraude door een externe partij, niet om een probleem van Paypal.
              Er zijn ook veel bedriegers die de gegevens van Visa-kaarten proberen te stelen of misbruiken.
              Inderdaad. Het gaat om een poging tot oplichting door te beweren dat de koper een betaling heeft uitgevoerd maar dat er eerst een verzendbevestiging met tracking van de goederen moeten worden gemaild alvorens PayPal de fondsen vrijgeeft... As if

              Ik gebruik PayPal al vele jaren en tot op heden zonder enig probleem.
              Sony α7ii
              5OOpx

              Comment


              • #8
                Re: Fraude via Paypal?

                Ik kreeg hier een mail ivm probleem met mijn account.Verder niet geopend.
                Maar ik heb helemaal niets te maken met Paypal;laat staan met mijn account.
                Zal niet aan Paypal liggen waarschijnlijk,maar is te vergelijken met mails,waar in staat dat mijn bankkaart vervalt,of veranderd wordt etc..
                Deze mails gaan dan over bankkaarten van banken,waar ik helemaal geen rekening heb,laat staan een kaart heb.
                Verder ook nog snelheidsovertredingen,die niet betaald zijn etc.
                De laatste tijd was het rustig op dit gebied,maar nu verschijnt Paypal,of mensen die zich voordoen als Paypal.
                Het is inderdaad waarschijnlijk niet moeilijk te achterhalen wie via webwinkels iets koopt,en de kans is groot dat een deel wel iets met Paypal zal te maken hebben.Dus proberen maar.

                Comment

                Working...
                X