Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony fe 70-200

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony fe 70-200

    Hallo.

    Ik heb een Sony a7ii en wil daar graag een 70-200 voor hebben. Mijn vader heeft een sigma 70-200 f2,8 a mount deze kan met de la-ea4 op mijn camera maar uiteindelijk wil ik een eigen lens hebben. Nu is de vraag. Een sigma of vergeleikbaar f2,8 met a mount kost ongeveer 700 euro tweedehands misschien wat goedkoper te vinden maar dit is wat ik gemiddeld vind. Dan moet ik de adapter kopen. Totaal ben ik dan 950 kwijt en heb ik een tweedehands lens.

    De Sony 70-200 2,8 fe is 3000 euro dat is ver buiten mijn budget.

    Of ik zou gaan voor de Sony fe 70-200 f4 1300 euro en dan heb ik een nieuwe lens. Ik heb veel vergeleikings video's gezien tussen die en de 2,8 van Sony en de scherpte diepte verschilt wel maar niet super veel.

    Met de la-ea4 die op de sigma moet verlies ik een halve stop licht of zo dus dan kom ik ook al dichter bij f4. En de Sony f4 g lens is qua glas kwaliteit wel beter

    Ik gebruik het bijna alleen maar buiten heel soms binnen maar dan vaak als er een flitser gebruikt kan worden. Ook zal die gebruikt worden voor auto (race) fotografie dan zit ik meestal toch op f9. Het gebruik is puur hobby matig.

    Heel veel info maar ik hoop dat iemand mij kan helpen om een goede keus te maken.

    Groet Jordi

  • #2
    Re: Sony fe 70-200

    Hier heb je de FE 70-200/F4 voor minder.

    Met een adapter werken is nooit ideaal. Je verliest bepaalde functies en de AF zal eronder lijden. Ga gewoon voor de FE 70-200/F4, ik lees er niks dan goeds over.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: Sony fe 70-200

      Voordeel van de 70-200 F4 is ook zijn gewicht/omvang. Ik ken de Sigma/Sony 70-200 lenzen niet. Maar de gewicht tov van lichtsterkte is bij elke merk hetzelfde. Hoe lichtsterker, hoe zwaarder. Wellicht is de Sony ook scherper op F4 tov van de Sigma op F4.
      Verder zijn merk eigen lenzen sneller in focussen. Dus dan is de Sony ook in het voordeel. Ik weet trouwens niet wat de adapter doet, maar als hij dingen met vertalen van communicatie. Dan is de Sony ook in het voordeel. Tevens zal een niet merk eigen lens ook minder goed werken op een body. Sigma had wel iets van een eigen adapter dacht ik. Van Canon lenzen naar een of andere Sony body. Maar als je geen 2.8 nodig hebt, zou ik ook de Sony nemen. Ik neem aan dat het geen ramp is, als je een foto niet kan maken. Omdat je maar F4 hebt en niet F2.8.
      Waar een wil is, is een weg
      ---------------------------------

      Comment


      • #4
        Re: Sony fe 70-200

        Heb de 70-200 f4 versie, is een zeer goede lens. Met de f2,8 versie heb je maar een stop voordeel maar die lens is een pak zwaarder en duurder. Als je een a-mount versie gebruikt met LA-EA4 adapter heb je 1/3 tot een kleine 1/2 stop licht verlies, in principe maakt dat niet veel uit maar verkleint toch het verschil tussen een f2,8 en f4.
        www.polartha.com

        Comment


        • #5
          Re: Sony fe 70-200

          Thanks voor de reacties. Die site kende ik al maar ik koop hem liever toch bij een winkel dat ik hem ook gelijk ff kan testen of het is wat ik wil en zo. En ivm garantie en zo. Het word al wat duidelijker waar de keus op gaat vallen denk de f4 Sony. Als er meer mensen ervaring hebben met deze lenzen hoor ik het graag.

          Comment


          • #6
            Re: Sony fe 70-200

            Waarschijnlijk niet goed genoeg voor u,maar ik ben zeer tevreden van mijn fe 24-240mm.Dit is mijn enige lens en deze staat dan ook standaard op mijn a7.Ik heb ze indertijd vergeleken met mijn 28-70 die ik toen nog had en kon geen verschil zien in kwaliteit tussen de 2.

            Comment

            Working...
            X