Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Miserie met PayPal

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Miserie met PayPal

    Ik heb enige tijd terug US $ 8,30 terug gekregen voor een aankoop die nooit is aangekomen.
    Die US $ 8,30 staat op mijn PayPal rekening en alhoewel ik al andere zaken besteld heb bij Aliexpress en betaald met PayPal blijft die som op mijn rekening staan.
    M.a.w. die wordt niet in mindering gebracht bij een volgende aankoop.

    Laatst koop ik 4 52mm lenskappen aan zonder merknaam.
    Ik ontvang 4 weken later 4 52mm lenskappen van Canon aan.
    Ik vraag de verkoper hoe we dat kunnen regelen.
    Antwoord: Vraag een refund aan.
    Doe ik dus maar er komt geen reactie, noch van Aliexpress noch van PayPal kopers bescherming.
    Verleden week stuur ik een mail naar PayPal met de vraag waar die refund blijft en waarom die som daar blijft staan en ik er niet aankan?

    Antwoord: ze vragen om een ID nummer en op de vraag of ik die som kan terug krijgen geen antwoord.
    Op een tweede mail weer geen antwoord en op een derde mail ook niet.

    Is PayPal een soort maffiosi of een oosterse dievenbende?

    Vroeger heb ik eens iets gekocht van € 4.10 en de online betaling mislukte, om welke reden is me nooit medegedeeld, maar drie keer ging de bestelling niet door.
    Maar bij controle van mijn rekening was er wel €12,30 van mijn rekening gegaan, dat hebben ze verdorie ook nooit terug gestort.
    Als je dan bij uw bank gaat vragen wat je kunt doen dan sturen ze u naar PayPal en die doen dan of hun neus bloed. Ze geven niet thuis.
    Kopers bescherming of niet, PayPal heeft bij mij afgedaan. Wie mijn Visa kaart niet aanvaard verkoopt me niets meer.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: Miserie met PayPal

    Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
    Ik heb enige tijd terug US $ 8,30 terug gekregen voor een aankoop die nooit is aangekomen.
    Die US $ 8,30 staat op mijn PayPal rekening en alhoewel ik al andere zaken besteld heb bij Aliexpress en betaald met PayPal blijft die som op mijn rekening staan.
    M.a.w. die wordt niet in mindering gebracht bij een volgende aankoop.

    Laatst koop ik 4 52mm lenskappen aan zonder merknaam.
    Ik ontvang 4 weken later 4 52mm lenskappen van Canon aan.
    Ik vraag de verkoper hoe we dat kunnen regelen.
    Antwoord: Vraag een refund aan.
    Doe ik dus maar er komt geen reactie, noch van Aliexpress noch van PayPal kopers bescherming.
    Verleden week stuur ik een mail naar PayPal met de vraag waar die refund blijft en waarom die som daar blijft staan en ik er niet aankan?

    Antwoord: ze vragen om een ID nummer en op de vraag of ik die som kan terug krijgen geen antwoord.
    Op een tweede mail weer geen antwoord en op een derde mail ook niet.

    Is PayPal een soort maffiosi of een oosterse dievenbende?

    Vroeger heb ik eens iets gekocht van € 4.10 en de online betaling mislukte, om welke reden is me nooit medegedeeld, maar drie keer ging de bestelling niet door.
    Maar bij controle van mijn rekening was er wel €12,30 van mijn rekening gegaan, dat hebben ze verdorie ook nooit terug gestort.
    Als je dan bij uw bank gaat vragen wat je kunt doen dan sturen ze u naar PayPal en die doen dan of hun neus bloed. Ze geven niet thuis.
    Kopers bescherming of niet, PayPal heeft bij mij afgedaan. Wie mijn Visa kaart niet aanvaard verkoopt me niets meer.
    Aliexpress aanvaardt toch een Visakaart !?
    Ik heb daar reeds zoveel kleinigheden besteld en betaald met Visa.

    Comment


    • #3
      Re: Miserie met PayPal

      Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
      Wie mijn Visa kaart niet aanvaard verkoopt me niets meer.
      Ter info:als je dan deze gebruikt voor je online aankopen winkel je aan 99%.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #4
        Re: Miserie met PayPal

        Hier heb ik nog geen negatieve ervaring mee.

        Al minstens twee keer een koop gedaan en betaald via PayPall.
        Uiteindelijk kon de koop niet doorgaan, doordat de verkoper het niet meer kon leveren.

        Van Paypall had ik bericht gekregen dat het bedrag terug op de rekeining van Maestercard is gestort, nog voordat ik bericht had gekregen van de verkopers.

        mvg
        nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

        Comment


        • #5
          Re: Miserie met PayPal

          Bon ... betaling met PayPal gedaan en gelukt volgens PayPal, volgens verkoper (grote webshop) is de betaling niet uitgevoerd).
          Verkoper stuurt me door naar PayPal en PayPal stuurt me door naar verkoper.

          Volgens PayPal moet de verkoper de betaling aanvaarden of weigeren, maar dat kan die niet omdat hij de betaling niet ziet.
          Enige oplossing is wachten tot betaling komt te vervallen na 30 dagen en dan automatisch teruggestort wordt ... ondertussen ben je dan 30 dagen je geld kwijt en heb je geen goederen of je moet een tweede keer betalen.
          Is nu al de derde keer dat ik dat voor heb.

          Klantgericht is dat al helemaal niet.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Miserie met PayPal

            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            Ter info:als je dan deze gebruikt voor je online aankopen winkel je aan 99%.
            Sorry René, ben allergisch van Beobank, het vroegere Citybank.

            Oorspronkelijk geplaatst door jeevanhoof Bekijk bericht
            Hier heb ik nog geen negatieve ervaring mee.

            Al minstens twee keer een koop gedaan en betaald via PayPall.
            Uiteindelijk kon de koop niet doorgaan, doordat de verkoper het niet meer kon leveren.

            Van Paypall had ik bericht gekregen dat het bedrag terug op de rekeining van Maestercard is gestort, nog voordat ik bericht had gekregen van de verkopers.

            mvg
            Als ik inlog bij PayPal staat er US $ 8,30 op mijn rekening.
            Als ik dan naar de verrichtingen ga kijken zie ik niks meer staan, de twee laatste maanden verschillende prullen gekocht bij Aliexpress en betaald met PayPal maar die som wordt nooit in mindering gebracht.
            En uit Luxemburg hoor ik niks meer.
            Die mannen hebben mij al voor meer dan € 20,00 "verkl##t" en nu kunnen ze echt de pot op.

            @Djivan, jaja natuurlijk kunt ge met Visa betalen bij Aliexpress maar veel verkoper op ebay willen maar PayPal.
            Nu, zoveel koop ik niet op ebay, als je in het kruis wilt genomen worden is dat de ideale plaats.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: Miserie met PayPal

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

              Klantgericht is dat al helemaal niet.
              Zie #3
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #8
                Re: Miserie met PayPal

                Oorspronkelijk geplaatst door jeevanhoof Bekijk bericht
                Hier heb ik nog geen negatieve ervaring mee.

                Al minstens twee keer een koop gedaan en betaald via PayPall.
                Uiteindelijk kon de koop niet doorgaan, doordat de verkoper het niet meer kon leveren.

                Van Paypall had ik bericht gekregen dat het bedrag terug op de rekeining van Maestercard is gestort, nog voordat ik bericht had gekregen van de verkopers.

                mvg
                Ik heb ook meermaals een product teruggestuurd dat ik met paypal had aangekocht. Het bedrag stond meteen daarna op mijn mastercard-historiek (online raadplegen van mc) en werd dus afgetrokken van mijn aankopen (en in het eenmalig geval dat ik niets verschuldigd was aan mc werd het gewoon door mc op mijn rekening gestort).


                Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

                Comment


                • #9
                  Re: Miserie met PayPal

                  Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  Zie #3
                  Dat komt me duurder uit, de site rekent 3% kosten aan indien men met een kredietkaart betaalt, via PayPal is dat 1%.
                  Met kredietkaart komen er ook 2 extra dagen bij voor de levering.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Miserie met PayPal

                    Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht

                    @Djivan, jaja natuurlijk kunt ge met Visa betalen bij Aliexpress maar veel verkoper op ebay willen maar PayPal.
                    Nu, zoveel koop ik niet op ebay, als je in het kruis wilt genomen worden is dat de ideale plaats.
                    Aha, omdat je in je openingspost enkel van Aliexpress sprak, dacht ik dat het enkel om Aliexpress ging .
                    Op ebay koop ik nooit.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Miserie met PayPal

                      Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                      Aha, omdat je in je openingspost enkel van Aliexpress sprak, dacht ik dat het enkel om Aliexpress ging .
                      Op ebay koop ik nooit.
                      Daar had ik inderdaad iets duidelijker kunnen zijn.
                      Ik had bij aliexpress een adapter M42 naar EOS besteld en die is dus nooit aangekomen.
                      Ik kreeg een refund van US $ 8,30 maar die is nooit doorgestort geweest naar mijn rekening, die staat dus nog altijd op mijn PayPal rekening.
                      Als ik om uitleg vraag krijg ik geen antwoord waarom het daar nog staat en vragen ze naar een ID nummer.
                      Een ID nummer van wat? Van mijn bestelling? Van mijn betaling? Van mijn refund?
                      Ze gaven me ook nog tot 14 dagen na de aankoop.
                      Je weet dus ook hoelang iets onderweg is uit China.
                      Een lachertje volgens mij, verdoken diefstal is het ja.
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Miserie met PayPal

                        Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                        ...
                        Als ik om uitleg vraag krijg ik geen antwoord waarom het daar nog staat en vragen ze naar een ID nummer.
                        Een ID nummer van wat? Van mijn bestelling? Van mijn betaling? Van mijn refund?
                        ...
                        Zoek achter een Transaction ID op uw betalingsbevestiging.
                        Paypal moet die nummer hebben voor verdere afhandeling.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Miserie met PayPal

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Dat komt me duurder uit, de site rekent 3% kosten aan indien men met een kredietkaart betaalt, via PayPal is dat 1%.
                          Met kredietkaart komen er ook 2 extra dagen bij voor de levering.
                          Dan zou ik toch al overwegen om te zeggen: bye bye site.
                          Maar ja, als je dan de enige bent die zijn oogkleppen afzet...
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • #14
                            Miserie met PayPal

                            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                            Dan zou ik toch al overwegen om te zeggen: bye bye site.
                            Maar ja, als je dan de enige bent die zijn oogkleppen afzet...
                            Beetje kort door de bocht ...

                            Ik gebruik zelf liever Paypal dan een kredietkaart om online te betalen.
                            De webwinkel is veel goedkoper dan elders en er zijn ook niet veel alternatieven.

                            Trouwens ook al bestellingen gehad die met Visa betaald werden en fout liepen.

                            Dat is overal mogelijk ... zelfs in een winkel kan de betaalterminal er eens uit liggen.

                            Het is niet omdat er eens iets fout loopt, dat plots alles slecht is ... maar het is vervelend als je niet de juiste service krijgt, wat vaak komt doordat ze niet goed naar de klant luisteren.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Miserie met PayPal

                              Als je je PayPal rekening linkt aan je zichtrekening worden je aankopen via Direct Debit daarvan afgehouden (je hebt altijd nog wel een credit card nodig als extra garantie).
                              Op deze manier heb je ook de mogelijkheid om geld van je PayPal naar je zichtrekening te transfereren.

                              Comment

                              Working...
                              X