Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

oogschelp

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • oogschelp

    hoikes

    bestaat er geen "oogschelp" voor de zoeker van een Nikon D750 zoals bij de Nikon 810 of de Nikon 700 waar je ene "schuivertje" moet induwen om de zoeker af te dekken ...? Omdat ik nogal tamelijk wat fotos neem in LE en soms vergeet ik dan de zoeker "af te plakken" he .. snap je .. en vind dat zo vervelend ...

    alvast bedankt voor de hulp ..

    mvg Eddy
    [B]CANON EOS R6 mark II BODY, CANON RF 24-50 IS STM, CANON RF 100-400mm F5.6-8 IS USM, CANON RF 14-35 f4 IS USM, Canon Macro EF 100 mm 1:2.8 USM, http://www.eddymoens.be

  • #2
    Re: oogschelp

    Als je met lifeview werkt is het niet nodig om de zoeker af te dekken. Denk dat de oogschelp die je zoekt niet voor de D750 bestaat.

    Comment


    • #3
      Re: oogschelp

      Een afdekplaatje is normaal meegeleverd met je toestel.
      Een rechthoekig zwart plastic plaatje (Nikon DK-5)
      http://www.nikon.be/nl_BE/product/ac...piece-cap-dk-5

      De Nikon toestellen met ronde oculair hebben een ingebouwd mechanisme om de zoeker af te sluiten (is geen externe oogschelp optie)
      Last edited by zunoel; 22 augustus 2017, 12:02.
      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

      Comment


      • #4
        Re: oogschelp

        Het voordeel van de Nikon afdekplaatjes is dat ze altijd weg zijn ook uit de clip aan je riem, gewoon een achter lensdop over de zoeker hangen.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: oogschelp

          Bij mijn d610 was die standaard bijgeleverd dus ik denk dat ze dat ook voor de d750 deden.
          Het is wel een klein geval en je kijkt er vlug over dus misschien ligt het nog ergens in de doos?

          Je kan ook zwarte tape gebruiken want eerlijk gezegd is het toch een beetje prulwerk om eerst de rubberen rand af te halen en dan dat stukje plastic er voor te schuiven en vice versa.

          Comment


          • #6
            Re: oogschelp

            Afdekplaatje is meer bedoeld voor camera's zonder liveview. Als je de compositie door de zoeker hebt gemaakt zet je liveview aan de sluit je daarmee de zoeker af en komt er geen licht meer binnen bij het werken
            met LE opnames. De oogschelp er meermaals afnemen zorgt er ook voor dat deze na een tijdje los komt te zitten op de body en zo meer kans maakt op verlies van deze.

            Comment


            • #7
              Re: oogschelp

              Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
              De Nikon toestellen met ronde oculair hebben een ingebouwd mechanisme om de zoeker af te sluiten (is geen externe oogschelp optie)
              Niet op de Df. Jammer!

              Comment

              Working...
              X