Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Exif waarden bekijken dmv rechter muisknop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Exif waarden bekijken dmv rechter muisknop

    Om de exifs van een foto hier te bekijken had ik vroeger Opanda. In Firefox rechtsklikken en dan Opanda aanklikken en je kreeg alle exifs, indien aanwezig in de foto.
    Sedert een paar updates van het Windows X Y Z tot Windows 10 slaag ik er maar niet meer in één of andere "exifbekijker" te installeren die op dezelfde manier werkt.

    Ik heb wel PhotoMe, maar dat werkt ook niet op die manier (of ik slaag er alleszins niet in om het op die manier te laten werken).

    Eerst een foto binnenhalen en dan openen met PhotoMe of een ander vind ik wel heel omslachtig.

    Ik zou graag weer iets dergelijks gebruiken en het eerst proberen op mijn laptop voor ik het op mijn nieuwe desktop installeer.

  • #2
    Re: Exif waarden bekijken dmv rechter muisknop

    Ik gebruik "Photome" en dat werkt prima en met de rechter muisklik. Werk wel in IE.

    Comment


    • #3
      Re: Exif waarden bekijken dmv rechter muisknop

      Heb je ook instellingen->webbrowser integratie gedaan?
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Exif waarden bekijken dmv rechter muisknop

        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Heb je ook instellingen->webbrowser integratie gedaan?
        Yep, maar dan krijg ik dit te zien :

        FireFox Extension
        Attention:
        Mozilla wants to restrict their users in the decision, which Firefox extension they are using. For this reason, since Firefox version 43, it is only possible to install Firefox extensions that have been signed by Mozilla.
        This would be a significant amount of additional work for me. That's why I've decided to stop further development of the Firefox extension.


        En wanneer ik toch klik op 'Install the PhotoME Extension'

        dan krijg ik 'Firefox heeft voorkomen dat deze website u vraagt software op uw computer te installeren'

        dan klik ik op toestaan

        en dan krijg ik 'Firefox heeft voorkomen dat deze website een niet geverifieerde add-on heeft geïnstalleerd'

        En dan eindigt het voor een PC-noob zoals ik .

        Comment


        • #5
          Re: Exif waarden bekijken dmv rechter muisknop

          Handig in Firefox is de plugin Exify. Dan zie je de exif data geprojecteerd boven de foto als je er over komt met de muispointer.

          Comment


          • #6
            Re: Exif waarden bekijken dmv rechter muisknop

            Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
            Handig in Firefox is de plugin Exify. Dan zie je de exif data geprojecteerd boven de foto als je er over komt met de muispointer.
            Heb ik ook al geprobeerd en dan krijg ik dit (zie het witte kadertje) :



            Misschien moet ik wel veranderen van webbrowser .

            Comment


            • #7
              Re: Exif waarden bekijken dmv rechter muisknop

              Oef, het is gelukt met wxIF.
              Bedankt allemaal om te helpen meedenken.

              Comment


              • #8
                Re: Exif waarden bekijken dmv rechter muisknop

                Deze is ook een goeie exif-viewer voor Firefox: FxIF
                David Leemans
                Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                Comment


                • #9
                  Re: Exif waarden bekijken dmv rechter muisknop

                  Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                  Deze is ook een goeie exif-viewer voor Firefox: FxIF
                  https://addons.mozilla.org/en-US/fir...if/?src=search
                  die gebruik ik ook , werkt goed.
                  D 7500 > 16/85 > 70/300>105
                  https://www.behance.net/joscaeymae0afa
                  Grt. Jos

                  Comment


                  • #10
                    Re: Exif waarden bekijken dmv rechter muisknop

                    Zeer merkwaardig dat je die foutmelding krijgt bij Exify. Hier heb ik ook versie 1.2.1 van Exify in de laatste versie van Firefox 54.0.1 (64 bit)
                    Loopt lekker perfect. Het is mij ook een raadsel waarom jij die fout krijgt.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Exif waarden bekijken dmv rechter muisknop

                      Mag ik deze discussie even opentrekken naar de Mac-wereld.
                      'Toon info' in de finder ken ik reeds, maar die toont geen ISO-waarden.
                      Bestaat er iets waarmee ik eenvoudig de exif kan zien van een foto, bv. door een rechtermuisklik of zoiets?
                      Straatfotograaf in Antwerpen

                      Comment


                      • #12
                        Re: Exif waarden bekijken dmv rechter muisknop

                        Oorspronkelijk geplaatst door Eduardo Bekijk bericht
                        Mag ik deze discussie even opentrekken naar de Mac-wereld.
                        'Toon info' in de finder ken ik reeds, maar die toont geen ISO-waarden.
                        Bestaat er iets waarmee ik eenvoudig de exif kan zien van een foto, bv. door een rechtermuisklik of zoiets?

                        Goeie vraag... Ik heb ooit iets heel goeds gehad (ExifEverywhere), was te betalen, maar de prijs waard. De ontwikkelaar is er echter mee gestopt; heb er nog contact mee gehad. Ik vermoed dat ExifEverywhere misschien nog draait onder een ouwe OSX (tot Snow Leopard, vermoed ik), maar zeker niet meer onder Sierra.
                        In Safari heb ik ExifExt (een Safari extensie), maar die lijkt het niet meer te doen.
                        Rechtermuisklik op een foto hier op het forum, waarvan ik pertinent weet dat er exifgg in zitten:

                        Maar dan krijg ik dit:


                        In mijn dock heb ik een andere: EXIF Viewer. Die werkt uitstekend, maar helaas niet (meer?) voor foto's op het forum.
                        Omdat ik Dropbox gebruik om mijn foto's te hosten, ga ik even mijn foto daar opsnorren, open ik in Exif Viewer en kijk 'ns aan:


                        Dus die exifwaarden zitten wel degelijk in de foto die ik daarnet met ExifExt aanpakte.
                        Ik ga deze topic volgen, want -hoewel ik veel minder met dit onderwerp bezig ben dan vroeger- is het een nuttige tool om te hebben.

                        Heb daarna via de AppStore eentje gevonden, te betalen weliswaar (€ 4.49): Image Exif Viewer.
                        Doet wat we zoeken: foto vanuit het forum (of elders op het internet) naar de app slepen (zet 'm dus best in je Dock) en de nodige gg worden zichtbaar gemaakt.
                        ; ;

                        (het derde icoontje geeft de gps-waarden, maar mijn 7D slaat die gg niet op; wellicht wel te zien als ik een iPhone fotootje bekijk)


                        Gek genoeg kan ie een foto die in mijn Dropbox zit niet openen. Daarvoor gebruik ik dan de EXIF Viewer zoals boven vermeld.
                        Last edited by LesC; 21 augustus 2017, 09:41.
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Exif waarden bekijken dmv rechter muisknop

                          Even een iPhone-fotootje gemaakt op Turnhout kermis opgeladen naar het forum; foto op het forum naar mijn Image Exif Viewer in de Dock gesleept en jawel hoor: GPS-gg worden gevonden:
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Exif waarden bekijken dmv rechter muisknop

                            Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                            Zeer merkwaardig dat je die foutmelding krijgt bij Exify. Hier heb ik ook versie 1.2.1 van Exify in de laatste versie van Firefox 54.0.1 (64 bit)
                            Loopt lekker perfect. Het is mij ook een raadsel waarom jij die fout krijgt.
                            Ik begrijp het ook niet, maar soit het is opgelost.
                            Ik gebruik nu de wxIF op mijn laptop en ik ga de fxIF op mijn nieuwe desktop installeren deze namiddag.
                            Heb ze trouwens allebei al eens geprobeerd en ze zien er zowat gelijk uit.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Exif waarden bekijken dmv rechter muisknop

                              Dankjewel LesC. voor 'Exif Image Viewer' in de App store.
                              Betaald, binnengehaald en 't werkt naar behoren.
                              Straatfotograaf in Antwerpen

                              Comment

                              Working...
                              X