Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony RX10 III

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony RX10 III

    Volgens dit artikel (en andere ook) heb ik blijkbaar toch een goede koop gedaan.

    Zijn er hier mensen die dit toestel hebben en er reeds wat ervaring mee hebben ?

    Ik ben me nog steeds door de (zeer uitgebreide) handleiding aan het worstelen omdat ik na meer dan 40 jaar Canon, overgestapt ben naar Sony.
    Fotograferen er mee zal voor binnen enkele weken zijn (hoop ik ).
    Ik wil het toestel nl. eerst heel goed kunnen bedienen en weten waar alle mogelijke instellingen terug te vinden zijn in het menu voor ik aan echt fotograferen begin.

    Dus tips en weetjes uit ervaring zijn welkom.

  • #2
    Re: Sony RX10 III

    Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
    Volgens dit artikel (en andere ook) heb ik blijkbaar toch een goede koop gedaan.

    Zijn er hier mensen die dit toestel hebben en er reeds wat ervaring mee hebben ?
    Fijn toestel. Zonder meer. Je kunt er prachtige foto`s mee nemen. Zelf heb ik
    hem een paar maanden gehad. Ik vond het toestel te klein om op aangename
    wijze foto`s mee te maken. Een GSM mag ook nog beter worden dan een DSLR
    toch zal het nooit prettig werken zijn. Dat is mijn ervaring en ik begrijp maar al
    te goed dat veel mensen het daar terecht oneens mee zijn.
    Kortom een schitterend toestel maar voor mij te klein en dus onhandig...

    Comment


    • #3
      Re: Sony RX10 III

      Oorspronkelijk geplaatst door doude Bekijk bericht
      Fijn toestel. Zonder meer. Je kunt er prachtige foto`s mee nemen. Zelf heb ik
      hem een paar maanden gehad. Ik vond het toestel te klein om op aangename
      wijze foto`s mee te maken. Een GSM mag ook nog beter worden dan een DSLR
      toch zal het nooit prettig werken zijn. Dat is mijn ervaring en ik begrijp maar al
      te goed dat veel mensen het daar terecht oneens mee zijn.
      Kortom een schitterend toestel maar voor mij te klein en dus onhandig...
      Ik denk dat je het verkeerd voorhebt en je met een RX100III in gedachten zit, het gaat hier over een RX10III. Zelf heb ik een RX100III naast m'n dslr's , dat is inderdaad heel erg klein in de hand , maar voor z'n grootte maakt dat dingetje toch redelijke kwalitatieve foto's. Ik gebruik hem toch redelijk vaak op uitstapjes/reizen.
      1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

      Comment


      • #4
        Re: Sony RX10 III

        Oorspronkelijk geplaatst door doude Bekijk bericht
        Fijn toestel. Zonder meer. Je kunt er prachtige foto`s mee nemen. Zelf heb ik
        hem een paar maanden gehad. Ik vond het toestel te klein om op aangename
        wijze foto`s mee te maken. Een GSM mag ook nog beter worden dan een DSLR
        toch zal het nooit prettig werken zijn. Dat is mijn ervaring en ik begrijp maar al
        te goed dat veel mensen het daar terecht oneens mee zijn.
        Kortom een schitterend toestel maar voor mij te klein en dus onhandig...
        Ik vind de RX10 III helemaal niet klein hoor.
        Hij weegt trouwens 1051 gram, toch niet niks hé .
        Ik kom van de Canon 60D en ik zou begot niet weten indien de 60D of de RX10III de grootste (qua formaat) is.

        Comment


        • #5
          Re: Sony RX10 III

          Heel lang getwijfeld om dit toestel aan te schaffen, maar op den duur toch voor de Pana FZ2000 gegaan….. Of ik de juiste keuze gemaakt heb? Ik weet het niet, ik twijfel nog, ben zeer tevreden over de Pana maar die Sony blijft me intrigeren….. Fotokwaliteit zal wel top zijn, daar twijfel ik niet aan. Ik heb beiden in mijn handen gehad en de Pana lag me beter in de hand maar misschien kwam dat ook omdat ik zijn voorganger gehad heb…… ben toch ook benieuwd naar je bevindingen later….
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

          Comment


          • #6
            Re: Sony RX10 III

            Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
            Ik denk dat je het verkeerd voorhebt en je met een RX100III in gedachten zit, het gaat hier over een RX10III. Zelf heb ik een RX100III naast m'n dslr's , dat is inderdaad heel erg klein in de hand , maar voor z'n grootte maakt dat dingetje toch redelijke kwalitatieve foto's. Ik gebruik hem toch redelijk vaak op uitstapjes/reizen.
            Sorry. Verkeerd gelezen. Had het inderdaad over de RX100III. De RX10III
            heb ik gehad. Prachtig toestel. Mooie foto`s mee te trekken, zonder meer.
            Ik heb hem echter laten gaan omdat ik de Panasonic FZ1000 heb. Die is
            niet beter, maar met een beetje nabewerking zeker ook niet veel slechter
            dan de Sony.
            Prijs kwaliteit is de Panasonic top. Nog altijd...

            Comment


            • #7
              Re: Sony RX10 III

              Oorspronkelijk geplaatst door doude Bekijk bericht
              Sorry. Verkeerd gelezen. Had het inderdaad over de RX100III. De RX10III
              heb ik gehad. Prachtig toestel. Mooie foto`s mee te trekken, zonder meer.
              Ik heb hem echter laten gaan omdat ik de Panasonic FZ1000 heb. Die is
              niet beter, maar met een beetje nabewerking zeker ook niet veel slechter
              dan de Sony.
              Prijs kwaliteit is de Panasonic top. Nog altijd...
              Yep, dat is zowat het meest gelezen minpunt van de RX10 III, dat hij te duur is...
              Ik hoop dan maar dat ik een iets meer/te veel betaald heb voor de kwaliteit

              Comment


              • #8
                Re: Sony RX10 III

                Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                Yep, dat is zowat het meest gelezen minpunt van de RX10 III, dat hij te duur is...
                Ik hoop dan maar dat ik een iets meer/te veel betaald heb voor de kwaliteit
                Te duur is natuurlijk relatief. Bovendien puur persoonlijk. Sommige
                mensen gaan voor het beste, alleen maar het beste, en dat is van-
                zelfsprekend hun goede recht.
                Zelf ben ik zo iemand die prijs kwaliteit belangrijk vind en meestal
                dan ook doorslaggevend.
                De Sony is uiteraard een goed, zelfs fantastisch toestel, maar dat
                is de Panasonic eigenlijk ook. Veel plezier ermee, dat zeker...

                Comment


                • #9
                  Re: Sony RX10 III

                  Ik heb een FZ1000 (2ehands) gekocht omwille van de zoom voor mijn trip naar Zuid-Afrika, en hem nadien opnieuw verkocht voor dezelfde prijs.
                  Dit soort superzooms zijn fantastische toestellen en de resultaten die ik ermee bereikte zijn zondermeer erg goed te noemen.
                  Dat zal ook wel zo zijn voor de Sony RX10.
                  Nadelen zijn er ook: omvangrijk toestel, motorzoom ipv manuele zoom, slechts een 1" sensor. Maar voor wie niet pixelpeept is de kwaliteit van de foto's ruim voldoende.
                  Straatfotograaf in Antwerpen

                  Comment

                  Working...
                  X