Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zwart / Wit

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zwart / Wit

    Gezellig onderonsje tijdens Patersholfeesten



  • #2
    Re: Zwart / Wit

    Mooie straatfotografie, maar mocht het mijn foto zijn dan zag die er zo uit.
    Dan wordt je niet afgeleid door die rug links en door die halve regenafvoer rechts en gaat alle aandacht naar het onderwerp.
    Maar het is jouw foto natuurlijk, dus als de link weg moet geef je maar een gil.
    Last edited by Guest17; 18 augustus 2017, 01:22. Reden: typo

    Comment


    • #3
      Re: Zwart / Wit

      Ik volg bovenstaande suggestie. Al hou ik wel meer van jou originele cadrage met meer ruimte dus ik zou de stoel weg klonen. Kruipt wat werk in maar dan heb je een mooi plaatje.

      Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

      Comment


      • #4
        Re: Zwart / Wit

        Oorspronkelijk geplaatst door ZwieberNietStelen Bekijk bericht
        Ik volg bovenstaande suggestie. Al hou ik wel meer van jou originele cadrage met meer ruimte dus ik zou de stoel weg klonen. Kruipt wat werk in maar dan heb je een mooi plaatje.

        Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
        Je hebt gelijk qua cadrage, maar door het presieze en vele werk, gezien de bakstenen muur, en ook omdat het niet mijn foto is, had ik geen zin om dit zelf uit te proberen.
        Maar de compo zou op die manier zeker nog beter zijn.

        Comment


        • #5
          Re: Zwart / Wit

          De titel is al heel knap en draagt de inhoud verder dan het getoonde In straatfotografie hoeft er voor mij niets weggelaten doch de maker zou zoveel mogelijk moeten rekening houden met de elementen in beeld en daar kan men in nabewerking iets aan doen ! O ja, goede sfeerfoto Maurits.
          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

          Comment


          • #6
            Re: Zwart / Wit

            allen bedankt om te kijken en respons te geven, maar ik wil enkele dingen mededelen over dit onderwerp:
            Djivan : jouw bewerking is heel fraai, zelf probeer ik de "Patersholfeestensfeer " wat weer te geven en volgens mij horen daar ook enkele minder fotgenieke dingen bij.
            je gaat mij misschien ouderwets vinden maar dit is wel een analoge opname die ingescand is
            Zwiebertje : ondertussen heb je ook al gemerkt dat ik graag op de straat , de mensen fotografeer en dan heb je niet altijd de keuze hoe het met het decor gesteld is
            Het was een mooi beeld op een fraaie lokatie met een uniek sprekend onderwerp dat smeekte om gefotografeerd te worden.
            Raymond: Bedankt voor jullie opmerkingen , 'k heb het al eens aangehaald: meestal als ik van mensen foto's maak gaat er eerst een gesprekje vooraf ( niet over mij hoor ,
            maar over de mensen die ik wil in beeld brengen , ik vraag dan meestal een e-mailadres om de foto door te sturen en ik geef ook een eenvoudig kaartje van mij)
            dat noem ik een " ijsbrekertje" en de mensen zijn dan 99% akkoord .
            De kompositie kan zeker nog beter maar de omstandigheden zijn er niet altijd naar ; bij deze zaten die meisjes met honger te wachten op hun bestelling en dan wil ik zeker niet opdringerig overkomen
            Er ligt nog een pas ontwikkelde film met straatopnames te " ontkrullen " tussen de Wereldatlas en de Plustecscanner staat ook al klaar.

            Graag allemaal tot de volgende
            Maurits

            Comment


            • #7
              Re: Zwart / Wit

              Oorspronkelijk geplaatst door Mauritsius Bekijk bericht
              Djivan : jouw bewerking is heel fraai, zelf probeer ik de "Patersholfeestensfeer " wat weer te geven en volgens mij horen daar ook enkele minder fotgenieke dingen bij.
              je gaat mij misschien ouderwets vinden maar dit is wel een analoge opname die ingescand is
              Waarom zou ik dat ouderwets vinden ?? Ieder fotografeert toch met wat hij/zij wil niet.

              Maar ik stel gewoon vast dat het van langs om meer 'not done' is om te fotograferen volgens de regeltjes, en 'done' is te fotograferen tegen alle regels in.

              Iemand die nog foto's neemt volgens het boekje en/of de reeds decennia lang in zwang zijnde regeltjes (en ik geef toe, dat probeer ik nog steeds), die wordt pas als ouderwets versleten.

              En dat vind ik persoonlijk heel jammer. Straks gaat men in de cursussen fotografie verkondigen dat met alle regeltjes moet vergeten of over boord moet gooien... en dan gaan we pas wat zien... dan worden het allemaal snapshots à la GSM, en geloof me, die foto's zullen nog de hemel ingeprezen worden ook. Alles op de stand auto en we zijn semi-prof zal men dan gaan denken.

              Zal dit dan de betere fotografie worden ?? De tijd zal het uitwijzen zeker ?

              Je moet eens op Facebook gaan kijken. De allerslechtste foto's krijgen zoveel likes dat je ze niet meer kan tellen, gelukkig houdt Facebook zelf de teller bij .
              Ben ik blij dat ik zelf niet of Facebook zit en er slechts nu en dan eens ga kijken.
              Maar ja, op het like-dingetje klikken is zo gemakkelijk hé.

              En het motto is nu blijkbaar 'als het maar geen inspanning vraagt/kost', dan zit je goed .
              Last edited by Guest17; 19 augustus 2017, 16:44.

              Comment


              • #8
                Re: Zwart / Wit

                Goede foto - aangenaam om naar te zien.
                Wel redelijk "korrelig" - wat is je exif ?
                Volg de opmerking van Djavan
                Peter
                mijn website : klik

                Comment

                Working...
                X