Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Koertje-stilleven

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Koertje-stilleven

    Vond deze qua sfeer wel OK. Was een snelle snapshot in de avondschemering. Vandaar helaas enige onscherpte onderaan. Maar scherpte is niet alles, nietwaar ?

    Nikon D700 en een paar oude AI-primes

  • #2
    Re: Koertje-stilleven

    'k ben geen neuzelaar Peter & al is het geen super onderwerp maar het is zeker een fraai beeld.
    Vele mooie dingen gaan zo aan ons voorbij en ik apprecieer de mensen die daar ook aandacht aan besteden.

    Grts
    M

    Comment


    • #3
      Re: Koertje-stilleven

      Interessant hoekje waar het leven deel van uitmaakt, dus inhoudelijk zeer goed. Scherpte is bijzaak omdat de scherpte aanwezig is waar ze moet zijn. Knap dramatisch menselijk tafereel
      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

      Comment


      • #4
        Re: Koertje-stilleven

        Onderwerp best ok maar belichting is te vlak om er echt een boeiende plaat van te maken
        Peter
        mijn website : klik

        Comment


        • #5
          Re: Koertje-stilleven

          Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
          Onderwerp best ok maar belichting is te vlak om er echt een boeiende plaat van te maken
          Peter
          Wat bedoel je met 'belichting te vlak' ? Zoals gemeld : dit is geen uitgekiende studio-setting met verlichting, maar een shot van een tafereel dat ik toevallig in de avondschemering tegenkwam.
          Nikon D700 en een paar oude AI-primes

          Comment


          • #6
            Re: Koertje-stilleven

            Fotografie = schrijven met licht.
            Het spel tussen licht en schaduw maken een beeld interessant - dat spel mis ik in jouw foto
            ik vind de belichting te gelijkmatig - te vlak
            Is maar mijn mening hé
            Peter
            mijn website : klik

            Comment


            • #7
              Re: Koertje-stilleven

              Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
              Fotografie = schrijven met licht.
              Het spel tussen licht en schaduw maken een beeld interessant - dat spel mis ik in jouw foto
              ik vind de belichting te gelijkmatig - te vlak
              Is maar mijn mening hé
              Peter
              Denk je dat in deze omstandigheden een beter lichtspel te krijgen is Peter ? Mij stoort dat troosteloze in deze foto niet hoor, maar kan je mening wel volgen.
              Kunst is genieten - genieten is een kunst !

              Comment


              • #8
                Re: Koertje-stilleven

                Klopt - als dat licht er niet is kan je het niet vastleggen.
                Je kan wel zelf licht toevoegen (flitsen) - of op een ander moment terugkomen - waarop er misschien toch wat licht binnenvalt
                Een foto is per definitie vlak - Een voorstelling van de wereld in 2 dimensies.
                Licht kan de 3e dimensie toevoegen in een foto door licht en schaduw.
                Maar als het de bedoeling was om het troosteloze weer te geven is dat gelukt
                Peter
                mijn website : klik

                Comment


                • #9
                  Re: Koertje-stilleven

                  Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
                  Maar als het de bedoeling was om het troosteloze weer te geven is dat gelukt.
                  Fijne & leerrijke analyses over licht en diepgang, waarvoor dank. Maar ik was inderdaad aangegrepen door de troosteloosheid van deze plek, waar de voorbereidselen werden getroffen voor de maaltijd in onze safari-logeerplaats. De grauwe achterkant van het safari-toerisme.
                  Nikon D700 en een paar oude AI-primes

                  Comment


                  • #10
                    Re: Koertje-stilleven

                    Jouw verduidelijking maakt veel goed, Peter Prong.
                    Ik was nog niet zolang geleden ook in luxueus prachtige safari-lodge in Z-Afrika.
                    Toen we - tegen de regels in - een keer na een wandeling een andere toegansweg tot het domein namen (verbodstekens lappen we al eens aan onze laarzen) kwamen we de krotten tegen van het personeel.
                    Er mag verschil zijn, maar dit was mensonwaardig vervallen en smerig.
                    Dit stuit tegen de borst voor ons Europeanen. 't Is eigenlijk een schande hoe de blanken daar nog steeds omgaan met de kleurlingen.
                    Vroeg of laat komt er daar een massale opstand en dan zal men weer met ongeloof reageren op het gedrag van die negers.
                    Enfin, dit moest ik toch even kwijt n.a.v. deze foto.
                    Straatfotograaf in Antwerpen

                    Comment

                    Working...
                    X