Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

quick release plate

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • quick release plate

    Waar kan ik een snelkoppelingsplaatje vinden van benro of sirui om op een manfrotto statief te plaatsen dus een soort van "adapter" ...??

    Thanks
    [B]CANON EOS R6 mark II BODY, CANON RF 24-50 IS STM, CANON RF 100-400mm F5.6-8 IS USM, CANON RF 14-35 f4 IS USM, Canon Macro EF 100 mm 1:2.8 USM, http://www.eddymoens.be

  • #2
    Re: quick release plate

    Je moet een stuk duidelijker zijn! Benoem hetgeen je hebt bij naam en toenaam (type), misschien dat het dan een stuk duidelijker wordt waar je naar op zoek bent.

    Als je bedoelt, dat je een "balhoofd" met een ander maat schroefdraad op statief wilt zetten dan moet je een juist "balhoofd" aanschaffen

    Comment


    • #3
      Re: quick release plate

      Hoi,
      Of je plaats een paar plaatjes van hetgeen je op elkaar wilt monteren.
      Ik ben ook wel af en toe aan het hobby-en om mijn doel te bereiken.
      Ik heb een manfrotto snelkoppeling op een sirui balhoofd gemonteerd.
      Zal strakjes wat typenummers doorgeven.
      Maar effetjes doorgeven wat je precies bedoelt of wilt doen, dan kunnen we je wellicht een helpende hand bieden.

      Comment


      • #4
        Re: quick release plate

        Sunwayfoto heeft een klem die compatibel is met zowel Manfrotto 200PL als Arca Swiss plaatjes.

        Mengs heeft een klem bovenaan Arca Swiss style en passend op een Manfrotto statief.

        Dus één van deze is wat je zoekt, denk ik.
        Groeten
        Patric
        Last edited by Patric_M; 17 augustus 2017, 07:53. Reden: Typvauten

        Comment


        • #5
          Re: quick release plate

          de snelkoppelingplaatje van siruis ligt nu op statief van manfrotto maar past niet natuurlijk , dus ben ik op zoek een plaatje dat ik onderaan de camera kan bevestigen en waarvan ik het rechtstreeks op het statief kan plaatsten maar daar ik een sirui en een benro statief heb en een manfrotto die ik het meest gebruik daarom de "quick release plate" voor beide ...
          thanks

          [B]CANON EOS R6 mark II BODY, CANON RF 24-50 IS STM, CANON RF 100-400mm F5.6-8 IS USM, CANON RF 14-35 f4 IS USM, Canon Macro EF 100 mm 1:2.8 USM, http://www.eddymoens.be

          Comment


          • #6
            Re: quick release plate

            Hoi Eddy,

            de link van Patric_M, die van "Mengs", is de kant en klare oplossing van je probleem.
            Wel opletten dat je de "DC-50A" besteld.
            Bedankt voor de link, Patric, ik ga er waarschijnlijk ook een bestellen.

            Maar... waarom gebruik je het Manfrotto plaatje 200PL niet?
            Zomaar een nieuwsgierige vraag...
            Ík heb mijn Sirui balhoofd omgebouwd met deze Manfrotto snelkoppeling.
            Het vrijwel automatisch inklikken vind ik super, daarna borg ik de zaak met het onderste hendeltje.
            Wél originele Manfrotto materialen gebruiken, er is ook ondeugdelijk Chinees spul op de markt...
            Daar heb ik desastreuze gevolgen van gezien, in de vorm van gebroken koppeling en plaatje. Met het gevolg een stuk gevallen camera + lens...
            Daar wil je geen Euro's voor besparen.

            Succes.
            Ad
            Last edited by adrie; 17 augustus 2017, 15:42.

            Comment


            • #7
              Re: quick release plate

              hey adrie,
              zwijg me van chinese brol .. bijna iets gelijkaardigs tegengekomen .. zogezegd een riem met voetje om aan de camera te bevestigen .. met mijn 150-600 mm waar er een draagriem aan bevesigd is, die rond mijn nek gedaan en dan mijn toestel op het statief gezet met dien chinese makelijk .. breekt die toch wel nie af zeker !!!! wat een geluk dat de riem van de lens nog rond mijn nek hangde .... dus geen chinese brol nie meer voor mij .. ma bedankt voor de info he ..
              [B]CANON EOS R6 mark II BODY, CANON RF 24-50 IS STM, CANON RF 100-400mm F5.6-8 IS USM, CANON RF 14-35 f4 IS USM, Canon Macro EF 100 mm 1:2.8 USM, http://www.eddymoens.be

              Comment


              • #8
                Re: quick release plate

                Oorspronkelijk geplaatst door eddy_uit_heist Bekijk bericht
                .... dus geen chinese brol nie meer voor mij .. ..
                In dat geval wordt de oorspronkelijke vraag overbodig want zowel SIRUI als BENRO zijn fabrikanten van 'Chinese brol'.
                Ik raad aan om volledig over te schakelen naar Manfrotto zonder tussenstukken, verloopstukken, e.d. van een twijfelachtig allooi.
                mg,
                Patric

                Comment


                • #9
                  Re: quick release plate

                  Hoi,
                  Oorspronkelijk geplaatst door Patric_M Bekijk bericht
                  In dat geval wordt de oorspronkelijke vraag overbodig want zowel SIRUI als BENRO zijn fabrikanten van 'Chinese brol'.
                  Ik raad aan om volledig over te schakelen naar Manfrotto zonder tussenstukken, verloopstukken, e.d. van een twijfelachtig allooi.
                  mg,
                  Patric
                  Nou heer Patric, da's een beetje té kort door de bocht...
                  Als u ál de spulletje, gemaakt in China, uit uw omgeving haalt, is ook uw leefomgeving 'n stuk minder vol...
                  Ook Sirui en Benro hebben een goede kwaliteitscontrole, het is degelijk spul.
                  Het zijn clonen van Gitzo en misschien ook wel Manfrotto, maar ook zeer goed.
                  By the way, ondanks dat ik een Italiaanse motor rij, blinken deze Europeanen niet uit in hun kwaliteitsbesef (Manfrotto is Italiaans...)

                  Maar om terug te komen op het feitelijke onderwerp...
                  Ík zou ook liever niet met tussenstukjes gaan werken, alles zo rechtstreeks mogelijk bevestigen.
                  Verkleint de kans op fouten en ongelukken.

                  Comment


                  • #10
                    Re: quick release plate

                    Thanks Adrie voor de "opheldering" .. ik zeg niet dat de merken die in china gemaakt zijn "chinese brol " is he ;. maar wel de namaak ervan .. das alles ..
                    [B]CANON EOS R6 mark II BODY, CANON RF 24-50 IS STM, CANON RF 100-400mm F5.6-8 IS USM, CANON RF 14-35 f4 IS USM, Canon Macro EF 100 mm 1:2.8 USM, http://www.eddymoens.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: quick release plate

                      'Chinese brol' stond tussen aanhalingstekens om aan te duiden dat alles uit China niet altijd brol is en ook gekende en geapprecieerde fabrikanten heeft.
                      Maar OT opnieuw: ik heb dezelfde zoektocht naar dergelijke adapter gemaakt met als resultaat dat ik een Arca Swiss compatibele klem geplaatst heb en een L-bracket.
                      De 200PL is een vlak plaatje dat niet echt vast-vast kan gezet worden. Wanneer de camera in portretstand wordt geplaatst en naast het balhoofd bengelt loop je het risico dat ofwel het balhoofd ofwel het cameraplaatje wat uitzakt, zeker met zware objectieven. Risico dat je niet hebt met een L-bracket.
                      Daarom zou ik in overweging geven om voor één systeem te kiezen want zoals Adrie al vermeldde hoe meer tussenstukken hoe groter de kans op speling tussen de verbindingen.
                      Patric

                      Comment


                      • #12
                        Re: quick release plate

                        De snelkoppelplaatjes van Sirui en Benro zijn van het "Type" Arca Swiss.
                        Dit is een merknaam maar ook een standaard.
                        Voor mij gaat er niets boven deze Arca-Swiss plaatjes. Het is een universele koppeling.
                        Of je nu gaat voor de merkplaatjes en koppelingen of voor de Chinese namaak, dat moet ieder voor zich uitmaken. Ik heb ook van die Chinese namaak in gebruik, zonder problemen. Maar de wet van het gezonde verstand blijft natuurlijk. Als je lenzen zoals de 150-600 gaat monteren op dergelijke plaatjes..........
                        Vraag is of de plaatje van merken (en dan hebben we het over Markins, Arca Swiss, RSS, Kirk...) er tegen bestand zijn.

                        Comment


                        • #13
                          Re: quick release plate

                          je zou de quick release van het manfrotto balhoofd kunnen vervangen door een arca-swiss compatibel quick release.

                          Op mijn manfrotto statief heb ik gewoon een Markins Balhoofd geplaatst (veel betere kwaliteit).
                          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                          Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                          Comment

                          Working...
                          X