Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Warm Portugal

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Warm Portugal

    Hallo,

    mijn eerste foto hier op het forum.
    Deze is genomen tijdens mijn vakantie in het warme Portugal.

    Alle opmerkingen en tips welkom.



    Camera: Panasonic Lumix G6 (DMC-G6H)
    Zoomlens: Panasonic Lumix G Vario 14-140mm / F3.5-5.6 ASPH. / POWER O.I.S. (H-FS14140)

    Diafragma: 7.1
    Belichtings Tijd: 1/200 s
    ISO: 160
    Brandpunt afstand: 32 mm
    Last edited by umans; 14 augustus 2017, 07:32.

  • #2
    Re: Warm Portugal

    Scherpte is ok - en belichting ook gezien de harde zon.
    De foto mist wel een echt onderwerp vind ik
    Peter
    mijn website : klik

    Comment


    • #3
      Re: Warm Portugal

      Dag Peter,

      bedankt voor je reactie. Het is altijd prettig dat een foto, waarvan ik denk dat deze ok is, ook door anderen goed bevonden wordt.

      Wat het ontbreken van een onderwerp betreft heb je volkomen gelijk. Het was ook niet mijn bedoeling om een specifiek onderwerp te tonen, toch niet met mijn eerste foto hier op het forum. Het brengen van een onderwerp is dan toch weer een stap verder dan het maken van een mooi plaatje. Voorlopig tracht ik mooie plaatjes te maken. Voor het brengen van onderwerpen zal ik nog wat moeten oefenen.

      Wat me wel is opgevallen is dat er steeds getracht wordt een onderwerp te brengen. Bij mij komt het regelmatig voor dat ik een foto zie, of zelf maak, die ik gewoon prettig vind om naar te kijken zonder dat ik er een onderwerp in zie. Maar dat zal iets persoonlijks zijn denk ik.

      Vriendelijke groeten.

      Erik

      Comment


      • #4
        Re: Warm Portugal

        Geen probleem als je niet echt een onderwerp kan vinden maar dan moet je des te meer aandacht hebben voor de kwaliteit vh licht en de opbouw vd scene.
        Als ik de foto bekijk zie ik één echt interessant gegeven: die deur met de 2 ramen. Daar zou je je onderwerp hebben kunnen vinden. Kort bij gaan en de aandacht daar volledig opleggen; je standpunt had in de schaduw vd boom onderaan de weg kunnen zijn.
        Qua compositie zou je met de deur en de 2 ramen een interessante relatie kunnen maken; ook de deur, het grote raam rechts en de uitstekende balk met schaduw leidend naar de deur zou een interessant beeld vormen (beide in de rule of odds).

        Om maar te zeggen dat je eerste standpunt zelden je laatste mag zijn. Wandel rond de scene en vaak ga je merken dat heel wat meer interessante zaken te zien zijn dan op het eerste zicht.

        Jouw foto is imo een foto "op het eerste zicht", niets verkeerd mee en leuk als vakantieherinnering maar weinig boeiend voor ons (het publiek).
        Het gebeurd ook dat je werkelijk niets ziet dat je kan bekoren, dan moet je leren om weg te wandelen.
        Het lijkt raar maar je kan veel leren over fotografie door niet te fotograferen.

        Comment


        • #5
          Re: Warm Portugal

          Ik ga bij de volgende gelegenheid hiermee trachten rekening te houden.

          Comment


          • #6
            Re: Warm Portugal

            Oorspronkelijk geplaatst door tcf Bekijk bericht
            Geen probleem als je niet echt een onderwerp kan vinden maar dan moet je des te meer aandacht hebben voor de kwaliteit vh licht en de opbouw vd scene.
            Als ik de foto bekijk zie ik één echt interessant gegeven: die deur met de 2 ramen. Daar zou je je onderwerp hebben kunnen vinden. Kort bij gaan en de aandacht daar volledig opleggen; je standpunt had in de schaduw vd boom onderaan de weg kunnen zijn.
            Qua compositie zou je met de deur en de 2 ramen een interessante relatie kunnen maken; ook de deur, het grote raam rechts en de uitstekende balk met schaduw leidend naar de deur zou een interessant beeld vormen (beide in de rule of odds).

            Om maar te zeggen dat je eerste standpunt zelden je laatste mag zijn. Wandel rond de scene en vaak ga je merken dat heel wat meer interessante zaken te zien zijn dan op het eerste zicht.

            Jouw foto is imo een foto "op het eerste zicht", niets verkeerd mee en leuk als vakantieherinnering maar weinig boeiend voor ons (het publiek).
            Het gebeurd ook dat je werkelijk niets ziet dat je kan bekoren, dan moet je leren om weg te wandelen.
            Het lijkt raar maar je kan veel leren over fotografie door niet te fotograferen.
            Perfecte uitleg . Vooral de laatste zin onthouden, voor statische onderwerpen (zoals hier) veel en lang kijken eer je een foto neemt .

            Comment

            Working...
            X