Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panabo ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Panabo ?




    update


    Last edited by vanalleswa; 15 augustus 2017, 21:26.
    Mvg, Marc
    Sony A77II en A550, CZ 16-80, Sony 70-300 G, Sony 35 1,8 - 50 1,8 - 85 2,8
    http://fotos.mdlfoto.be/

  • #2
    Re: Panabo ?

    Qua compo zou ik wat zand weghalen, onderaan en rechts.
    Het strandhuisje staat nu erg in het midden van de verticale hoogte.
    Straatfotograaf in Antwerpen

    Comment


    • #3
      Re: Panabo ?

      Mooie plaat; vooral dat zomerse gevoel!

      Grts
      Maurits

      Comment


      • #4
        Re: Panabo ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Eduardo Bekijk bericht
        Qua compo zou ik wat zand weghalen, onderaan en rechts.
        Het strandhuisje staat nu erg in het midden van de verticale hoogte.
        Ik weet het niet, ik vind het een goede foto.
        Als je volgens de boekjes werkt ontdek je nooit iets nieuws en de snijlijn van 1/3 valt loodrecht op de rechter hoek van het strandhuisje , dit kan geen toeval zijn? Haal de fot eens binnen en kijk maar.
        Mooi gedaan
        mvg Bruno D.G.
        Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

        Comment


        • #5
          Re: Panabo ?

          Rood, een kleur dat altijd aandacht trekt zo ook hier. Weinig te beleven maar goede foto.
          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

          Comment


          • #6
            Re: Panabo ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Bruno D.G. Bekijk bericht
            Ik weet het niet, ik vind het een goede foto.
            Als je volgens de boekjes werkt ontdek je nooit iets nieuws en de snijlijn van 1/3 valt loodrecht op de rechter hoek van het strandhuisje , dit kan geen toeval zijn? Haal de fot eens binnen en kijk maar.
            Mooi gedaan
            Niet mee eens. Wie in beginnershoek post is ofwel een beginner, ofwel een gevorderde die sterkt twijfelt aan een foto.
            Waar Vanalleswa is hier al sedert 2008, dus veronderstel ik dat hij sterk twijfelt aan deze foto.
            Ik vind het een mooie foto mits wat aanpassingen.
            Voor mij persoonlijk past het formaat hier niet zo. Ik heb eens een nieuwe crop toegepast in 2:3 waarbij de horizon nog wat hoger komt te liggen (en dat is niet volgens de boekjes ) en waarbij de strandkabine zelf en niet een hoek er van exact op een 1/3 snijpunt valt en die is imo veel mooier, er is meer nadruk op de strandkabine die volgens mij toch het onderwerp is te zien aan de titel.
            Wanneer je in het histogram gewoon eens op auto klikt (je kan het ook wat ingewikkelder doen, maar waarom ?) wordt het mooie rood nog meer geaccentueerd ook.
            Maar net zoals Bruno D.G. zijn mening geeft, geef ik hier gewoon de mijne, en wellicht zijn er nog andere ook .
            Last edited by Guest17; 14 augustus 2017, 16:15.

            Comment


            • #7
              Re: Panabo ?

              sterke opname met strakke lijnen - en een hoofdonderwerp dat door compo en kleur goed de aandacht opeist
              Peter
              mijn website : klik

              Comment


              • #8
                Re: Panabo ?

                Bedankt iedereen voor de comments !
                Ik twijfelde vooral over die paaltjes, zijn die een meerwaarde of niet ?
                De snijlijn van 1/3 heb ik bewust bij het croppen op de rechterhoek van het huisje gelegd.
                Over kleuren gesproken, daar valt inderdaad nog wel wat te verbeteren.
                Hierbij de versie met het histogram op auto (PSE)
                Last edited by vanalleswa; 15 augustus 2017, 21:28.
                Mvg, Marc
                Sony A77II en A550, CZ 16-80, Sony 70-300 G, Sony 35 1,8 - 50 1,8 - 85 2,8
                http://fotos.mdlfoto.be/

                Comment


                • #9
                  Re: Panabo ?

                  Voor mij is de foto al top maar als je links de eerste paal eraf snijdt en aan de rechterzijde snjidt tot je een centimeter of twee rechts van het badhok overhoudt is ie nog veel sterker
                  http://www.smuttynose.nl

                  Comment

                  Working...
                  X