Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

instellen snelheid D70

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • instellen snelheid D70

    Beste medefotografen.

    Als trotse bezitter van een Nikon D70 en als geginneling heb ik een vraagje.
    Hoe kan je de snelheid instellen ?, ik heb een kennis die meerijd in een wielerwedstrijd en die vraagt om enkele mooie foto's in snelheid , dus ????.
    Ik vind in de handleiding niet hoe ik het apparaat moet instellen.
    Hopelijk een beetje hulp van jullie ?.

    Groeten

    Dromer

    MOD: verplaatsing C&A
    Last edited by Dolphin; 22 september 2004, 12:12. Reden: verplaatsing C&A

  • #2
    Re: instellen snelheid D70

    ik begrijp je vraag niet helemaal.

    de sluitersnelheid kan je instellen. Bij snelle onderwerpen heb je en korte sluitersnelheid nodig (vb 1/500 s) om de beweging " te bevriezen".
    Een andere mogenlijkheid voor wielrennen is panning (meebewegen met onderwerp, dan kan je een tragere sluitersnelheid gebruiken vb 1/125 s).

    Maar wat bedoel je met foto's in snelheid?
    Als je bedoelt dat de beweging duidelijk zichtbaar moet zijn in de foto dan kan je best panning gebruiken. doe maar eens een search op panning, dan zal je veel terugvinden
    site[/URL]

    Comment


    • #3
      Re: instellen snelheid D70

      Dromer, ik raad je wel aan om eerst te oefenen met het pannen (ik weet waarover ik spreek ), da's namelijk niet makkelijk hoor.
      Om schoon foto's te maken met snelheid effect heeft Bram idd gelijk, je onderwerp zal scherp zijn en de achtergrond flou, dit geeft "snelheid" aan het onderwerp...je moet dan idd wel met dezelfde snelheid als je onderwerp "meepannen", ttz je onderwerp ehhhh al volgend "vizieren"...dit vergt véél oefening tenzij je een natuurtalent zou zijn.

      Als je geen mogelijkheid tot oefenen hebt zou ik geen risico nemen en hogere sluitersnelheid nemen ( Tv-keuze ), anders kun je in de week es oefenen op voorbijrijdende auto's.

      Gebruik eens de search-fct hier op het forum en typ in "panning".

      Véél succes
      Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

      Comment


      • #4
        Re: instellen snelheid D70

        En wat als je nu Formule-1 wil foograferen, dan moet je toch héél hard 'pannen', dat gaat toch bijna niet?
        - Nikon D600 & Nikon D2Xs
        - Nikon F80 (met een laagje stof op)
        - Tokina 14-24 f2.8 * AF Nikkor 50mm lens f1.8 * Nikon SB-900

        Comment


        • #5
          Re: instellen snelheid D70

          Oorspronkelijk geplaatst door Nemus Jaguar
          En wat als je nu Formule-1 wil foograferen, dan moet je toch héél hard 'pannen', dat gaat toch bijna niet?
          Tuurlijk gaat dat, je staat meestal op ruime afstand van de bolides hé...als je op het forum effe rondneust (use search-fctie) zal je veel vbn vinden van de GP Formule 1 van enkele weken geleden in Spa-Francorchamps.
          Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

          Comment

          Working...
          X