Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

GPS Mio spirit 686 software gewist

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • GPS Mio spirit 686 software gewist

    Ik heb mijn software gewist op de gps mio spirit nadat ik deze trachtte te updaten.
    Nu verschijnt er telkens, als ik Miomore 7.50 opstart dat er geen software aanwezig is en er geen update kan uitgevoerd worden.

    Weet iemand hoe ik dit kan oplossen??
    Is het mogelijk om via een gelijkaardig toestel de software te kopiëren en over te zetten naar mijn gps ?

    Wie weet raad?

  • #2
    Re: GPS Mio spirit 686 software gewist

    Heb je geen back-up gemaakt alvorens je deze wilde updaten ?

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: GPS Mio spirit 686 software gewist

      Neen helaas niet gedaan

      Comment


      • #4
        Re: GPS Mio spirit 686 software gewist

        Oorspronkelijk geplaatst door luigi1 Bekijk bericht
        Ik heb mijn software gewist op de gps mio spirit nadat ik deze trachtte te updaten.
        Nu verschijnt er telkens, als ik Miomore 7.50 opstart dat er geen software aanwezig is en er geen update kan uitgevoerd worden.

        Weet iemand hoe ik dit kan oplossen??
        Is het mogelijk om via een gelijkaardig toestel de software te kopiëren en over te zetten naar mijn gps ?

        Wie weet raad?
        Voor elke update... backup, backup, backup maar daar heb je niets aan natuurlijk. Als je aan de software van een ander (zelfde) toestel kan geraken is het het proberen waard maar mogelijk zit er een "lock" op door koppeling aan het serienummer.
        Als je aan de firmware kan geraken (de installer) en deze op het toestel krijgt is het wel mogelijk dat het toestel deze zelf gaat installeren. Bv. op een Garmin handheld kan je deze op een SD kaartje zetten, toestel aanzetten en het installeert zichzelf.

        Mailen naar support kan je zekerheid geven.
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

        Comment


        • #5
          Re: GPS Mio spirit 686 software gewist

          Heb zelf ook een Mio GPS, op hun website kan je voor de meeste modellen de firmware gewoon downloaden.
          Hier is de link voor de algemene downloads: http://service.mio.com/M0100/MainFrame.aspx
          Kies daar dan jouw model (Spirit 686). Kies dan de optie "Mijn toestel loopt vast". Dit geeft je een link naar de firmware:
          Last edited by dleemans; 13 augustus 2017, 00:29.
          David Leemans
          Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

          Comment


          • #6
            Re: GPS Mio spirit 686 software gewist

            Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
            Heb zelf ook een Mio GPS, op hun website kan je voor de meeste modellen de firmware gewoon downloaden.
            Hier is de link voor de algemene downloads: http://service.mio.com/M0100/MainFrame.aspx
            Kies daar dan jouw model (Spirit 686). Kies dan de optie "Mijn toestel loopt vast". Dit geeft je een link naar de firmware:
            http://download.mio.com/ServicePack/...v7_30_0041.exe

            Ik heb jou uitleg gevolgd maar het volgend probleem stelt zich, je installeert de download via de link " mijn toestel loopt vast' zodra het programma opent kruis ik " akkoord". Vervolgens verschijnt " sluit je toestel aan via usb kabel ".
            Het toestel is aangesloten en wordt weergeven op de balk van mijn PC alleen geraak ik niet verder.

            Als ik op herstelcodes klik krijg ik de melding error E40007. Vreemd genoeg krijg ik de melding "Kaarttoepassing Mio Spirit...enz" vervolgens verschijnt een nieuw venster Licentieovereenkomst dat ik aanklik, na op volgende te hebben gedrukt verschijnt de vermelding " sluit uw toestel aan op uw computer met een USB kabel". Terwijl het toestel aangesloten is op de laptop en ook herkent wordt.

            Comment


            • #7
              Re: GPS Mio spirit 686 software gewist

              Bij het installeren van printersoftware, mag je ook pas de USB-kabel aansluiten wanneer dat word gevraagd.
              Als je de kabel vooraf aansluit, loopt het mis.
              Misschien hetzelfde geval met je GPS.

              Comment


              • #8
                Re: GPS Mio spirit 686 software gewist

                Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                Bij het installeren van printersoftware, mag je ook pas de USB-kabel aansluiten wanneer dat word gevraagd.
                Als je de kabel vooraf aansluit, loopt het mis.
                Misschien hetzelfde geval met je GPS.
                Beste,

                Wanneer ik de gps inschakel verschijnt er enkel een afbeelding die een connectie maakt tussen gps en pc.
                Ik heb gewacht om de gps aan te sluiten tot erom gevraagd wordt, helaas werkt er niets.

                Comment


                • #9
                  Re: GPS Mio spirit 686 software gewist

                  Het kan zijn dat je de juiste drives moet installeren op je pc voordat het toestel herkend wordt.

                  Deze vind je ook op de site.

                  mvg
                  nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

                  Comment


                  • #10
                    Re: GPS Mio spirit 686 software gewist

                    Oorspronkelijk geplaatst door jeevanhoof Bekijk bericht
                    Het kan zijn dat je de juiste drives moet installeren op je pc voordat het toestel herkend wordt.

                    Deze vind je ook op de site.

                    mvg
                    Bedankt voor de info ga er straks naar opzoek en hoop dat het lukt.

                    gtjs

                    Comment


                    • #11
                      Re: GPS Mio spirit 686 software gewist

                      Oorspronkelijk geplaatst door jeevanhoof Bekijk bericht
                      drives

                      Deze vind je ook op de site.

                      mvg
                      "drives" = "drivers" maar dat zal luigi1 ook wel doorhebben denk ik.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • #12
                        Re: GPS Mio spirit 686 software gewist

                        Iedereen bedankt voor jullie hulp maar niets is gelukt
                        Ik heb contact genomen met de servicedienst van Mio en ook via hen lukte het niet meer het toestel aan de praat te krijgen
                        Laatste optie, morgen uittesten, is de software die ik ter beschikking heb gekregen op een andere pc installeren en zien of het dan werkt
                        Werkt het niet dan biedt Mio een mooie commerciële geste aan waardoor ik een nieuw toestel kan aankopen via hen

                        Grtjs aan iedereen hier

                        Comment


                        • #13
                          Re: GPS Mio spirit 686 software gewist

                          Waarom zou je nog geld uitgeven aan een losse GPS?

                          Apple Maps, Google Maps en Waze zijn gekende navigatieapps die gratis zijn, en gewoon elke dag geupdate worden.
                          Data is nu europawijd te gebruiken, en die apps,gebruiken echt niet zo veel data.

                          Ik ben alvast fan van Waze, en gebruik het zelfs terwijl,er in mijn auto een veel te dure GPS ingebouwd zit, omdat die kaarten in de meeste steden totaal onbruikbaar zijn.

                          Toen in Gent het nieuwe plan van start ging was Waze helemaal correct op,de,eerste ochtend. Dat kan Mio, Tomtom of andere toch niet.

                          Comment


                          • #14
                            Re: GPS Mio spirit 686 software gewist

                            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                            Waarom zou je nog geld uitgeven aan een losse GPS?
                            Daar kunnen diverse redenen voor zijn. Ik gebruik ook een losse GPS EN ik gebruik ook Waze. Ik laad wekelijks een paar 100 POIs in mijn GPS, dat kan bv. niet met Waze.
                            bye, Maurice
                            https://on4bam.com/
                            Nikon D7500

                            Comment


                            • #15
                              Re: GPS Mio spirit 686 software gewist

                              Omdat die POIs waarschijnlijk al in Waze zitten.

                              Comment

                              Working...
                              X