Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

True Love

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • True Love

    Dit zal wel echte liefde zijn ... opname in een winkelstraat in Gent , wel met toestemming van beide personen.
    Camera : Fujifilm X-E2s met 18-55mm lens







    Bedankt om te kijken.

  • #2
    Re: True Love

    Moet kunnen en is wel scherp. De hartjes tegen de zijkant aan hadden in de foto moeten betrokken worden om er een knaller op inhoudelijk vlak van te maken.
    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

    Comment


    • #3
      Re: True Love

      Dag Raymond;

      Hierbij het origineel van de foto, 'k meende eerst deze zo te plaatsen maar je weet beter dan ikzelf : dan begint echt het geleuter op een forum.
      Beetje meer , beetje minder ..... en het paard zit op de wagen.
      Veel bewerking doe ik nooit; 't is trouwens zo mijn ding ook niet , vroeger in de doka ging dat ook allemaal niet, enkel eenvoudige ingrepen; alhoewel , ik heb in mijn doka ook straffe toeren uitgehaald. Er is al werk genoeg aan de winkel als je analoog en digitaal werkt .
      Bedankt om te kijken & geef maar gerust een paar tips mee.
      Mvg
      Maurits

      Last edited by Mauritsius; 13 augustus 2017, 11:35.

      Comment


      • #4
        Re: True Love

        toffe opname
        Peter
        mijn website : klik

        Comment


        • #5
          Re: True Love

          Oorspronkelijk geplaatst door Mauritsius Bekijk bericht
          Dag Raymond;

          Hierbij het origineel van de foto, 'k meende eerst deze zo te plaatsen maar je weet beter dan ikzelf : dan begint echt het geleuter op een forum.
          Beetje meer , beetje minder ..... en het paard zit op de wagen.
          Veel bewerking doe ik nooit; 't is trouwens zo mijn ding ook niet , vroeger in de doka ging dat ook allemaal niet, enkel eenvoudige ingrepen; alhoewel , ik heb in mijn doka ook straffe toeren uitgehaald. Er is al werk genoeg aan de winkel als je analoog en digitaal werkt .
          Bedankt om te kijken & geef maar gerust een paar tips mee.
          Mvg
          Maurits

          Als het paard al wat ouderdom heeft dan weet het hoe het er in de stal aantoe gaat
          Met dat geleuter ben ik het eens, zeker als het over 'straatfotografie' gaat. Voor mij moet daar nooit iets af want straatleven is zoals het in het woord zit vervat, kijk als voorbeeld maar naar oorlogscorrespondenten/fotografen, alleen de accenten (tegenhouden, doordrukken, oplichten, scherpte, onscherpte enz.) maken het beeld emotioneel ! Die hartjes hadden kunnen een rol spelen omdat ik ze opmerkte doch we hebben niet alles zoals we graag zouden willen. Nogmaals : 'straatfotografie vind ik één van de boeiendste genres in de fotografie in al zijn vormen en eenvoud (of rommeligheid). Je foto is geslaagd en moest ik deze gemaakt hebben dan zou ik deze in zwartwit omzetten vanwege de neutraliteit.
          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

          Comment


          • #6
            Re: True Love

            'k moet je weerom gelijk geven Raymond; bijna over de hele lijn!!
            Om eerlijk te zijn : toen ik de foto de eerste X zag wist ik al : als ZW niets mis maar in kleur veel beter; door mijn vele analoge Z/W werk gaat een omzetting van kleur naar Z/W haast automatisch in m'n hoofd. De omzetting naar grijstinten en verschillende zone's heb ik genoeg onder de knie .
            Die meneer z'n huidtint en de achterliggende deuromlijsting zijn bijna identieke grijstinten en zo zijn er nog raakpunten waarbij je beter uitkomt in kleur.
            Maar 'k zal er toch eentje omzetten en plaatsen dan kunnen we ons allemaal vergewissen.i

            Verder nog een leuk half oogst weekeinde & bedankt om te kijken
            Mvg
            Maurits

            Comment


            • #7
              Re: True Love

              Op aanvraag : de opname in Zwart / Wit

              Comment


              • #8
                Re: True Love

                Mooi, zowel in zw als kleur.

                Comment

                Working...
                X