Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Groothoek voor Olympus OMD-EM 10 four thirds

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Groothoek voor Olympus OMD-EM 10 four thirds

    Op dit moment fotografeer ik met een Canon Fullframe camera. Het gewicht is echter een steeds groter nadeel. Ik overweeg over te stappen naar een four thirds camera. De 17-40 lens is mijn meest gebruikte lens. Een lens met dit bereik bestaat niet voor Olympus. Een zoom begint 'pas' bij 12mm
    Oftewel 24mm omgerekend naar FF.
    Mis ik iets of is een groothoek op een dergelijke camera onmogelijk, het moet geen fisheye worden.

    Iemand ervaring met omschakeling naar een dergelijke camera (voor- en nadelen)?

    Peter.
    www.dpix.nl event photography

  • #2
    Re: Groothoek voor Olympus OMD-EM 10 four thirds

    olympus heeft een 7-14/2.8 en een 9-18/3.5-5.6 (erg lichtgewicht)

    Panasonic de 7-14/4 en 8-18/2.8-4

    Heb de oly9-18 en pana 7-14
    Last edited by paly; 10 augustus 2017, 08:00.
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: Groothoek voor Olympus OMD-EM 10 four thirds

      Ik lees dat de prijzen van lenzen relatief goedkoop zouden zijn. Maar ik vind de prijzen meer op de L-lenzen van Canon lijken. Zeker niet goedkoop.
      www.dpix.nl event photography

      Comment


      • #4
        Re: Groothoek voor Olympus OMD-EM 10 four thirds

        Oorspronkelijk geplaatst door scannie Bekijk bericht
        Ik lees dat de prijzen van lenzen relatief goedkoop zouden zijn. .
        Dat is een fabel. Het zou zijn door lager glas gebruik ed, maar bewerkingen zijn hetzelfde en het in elkaar priegelen, is moeilijker. Verdubbel de prijs van een auto en dan heb je een iets grotere auto maar niet 2x zoveel auto.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Groothoek voor Olympus OMD-EM 10 four thirds

          Het is dan een kleinere auto, met minder opties (geen beeldstabilisatie).... en geen L glas kwaliteit.
          www.dpix.nl event photography

          Comment


          • #6
            Re: Groothoek voor Olympus OMD-EM 10 four thirds

            Wat is L glas? Low dispension? Wordt ook gebruikt hoor.
            Waarom zou olympus dat niet gebruiken. Denk niet dat glas van olympus moet onderdoen voor canon.
            Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

            Comment


            • #7
              Re: Groothoek voor Olympus OMD-EM 10 four thirds

              Ik werkte ooit met en OMD-EM5 van Olympus.
              Olympus is een zeer realistische keuze als je echt op gewicht wilt besparen. Bv: de OMD-EM10 Mk II
              Dat kan niet gezegd van elke systeemcamera want vaak maakt het gewicht van de lenzen dat het voordeel grotendeels verdwijnt. (vooral bij APSC camera's en Sony FF camera's)
              M43 heeft kleine, lichte lensjes die volgens mij een stuk prijsgunstiger zijn dan hun vergelijkbare collega's bij andere merken.
              Lens die er echt uitspringt: 45 mm van Olympus.
              Nadeel, zeker als je van FF komt: minder uitgesproken DOF mogelijkheden.
              Nadeel: de grootte van de sensors.
              Straatfotograaf in Antwerpen

              Comment


              • #8
                Re: Groothoek voor Olympus OMD-EM 10 four thirds

                Bij mft is idd groothoek even duur als bij canikon fullframe, jammer eigenlijk
                Kgeloof dat het net door de kleinere sensor is dat breedhoeklenzen moeilijker te maken zijn

                Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
                portfolio en workshops:
                https://www.bennybulke.com/

                Comment


                • #9
                  Re: Groothoek voor Olympus OMD-EM 10 four thirds

                  Dag scannie,

                  Het is inderdaad een "kleinere" auto, maar met net zoveel opties hoor.
                  De Oly E-M10MkII (en een aantal andere Oly camera's) hebben wel degelijk stabilisatie, maar dan in de body (5-assig).
                  Je hebt dan dus bij elke lens stabilisatie.
                  En de kwaliteit van het glas, daar valt zeker niet over te klagen denk ik.
                  Maar dat zijn allemaal dingen die je zelf moet afwegen.
                  Eén ding is zeker: klein en licht ...

                  Jaja


                  Oorspronkelijk geplaatst door scannie Bekijk bericht
                  Het is dan een kleinere auto, met minder opties (geen beeldstabilisatie).... en geen L glas kwaliteit.
                  Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                  Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                  Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Groothoek voor Olympus OMD-EM 10 four thirds

                    Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
                    Bij mft is idd groothoek even duur als bij canikon fullframe, jammer eigenlijk
                    Kgeloof dat het net door de kleinere sensor is dat breedhoeklenzen moeilijker te maken zijn

                    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
                    Je lens moet een kleinere brandpunt hebben en minder mm is sneller vervorming. Dit maakt het ontwerpen ingewikkelder en dus duurder research kosten = duurder lens
                    Waar een wil is, is een weg
                    ---------------------------------

                    Comment

                    Working...
                    X