Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kleuren Nikon D70

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • kleuren Nikon D70

    ik ben niet erg tevreden over de kleuren van mijn D70.
    Mijn camera is vrij nieuw, dus heb ik een aantal foto's op de AUTOMAAT getrokken. Klaarlichte zonnige dag. De resultaat is, dat de foto's vrij grauw en flets zijn. Ik heb de invulflits gebruikt van de SB 800.

  • #2
    Re: kleuren Nikon D70

    probeer es op A of S-stand te fotograferen
    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

    Comment


    • #3
      Re: kleuren Nikon D70

      Foto's maken met behulp van de auto functie geeft vaak niet weer wat je zelf graag wilt zien. Zelf kun je beter proberen zelf wat te expirimenteren in de A, M en S stand. Dan kun je zelf de instellingen bepalen en dan gaan fotograferen. Vergeet niet om een reeks foto's van hetzelfde object te maken, waarin elke keer een (of meerdere) instelling(en) aangepast wordt.
      Het kost wel wat meer tijd, maar dan leer je ook welke invloeden het wijzigen van instellingen hebben.
      Succes,

      JLP
      Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
      --------

      Comment


      • #4
        Re: kleuren Nikon D70

        ik denk wel dat je de d70 eerst wat moet leren kennen, in het begin waren mijn fotos ook niet geweldig, maar nu, 3maand later, vind ik ze wel goed.

        gebruik ook altijd goed je diagram en kijk waar de highlights zijn. dan komt het zeker in orde.

        kan je eens een foto laten zien. dan kunnen ze hier eens kijken aan wat het zou kunnen liggen.

        Comment


        • #5
          Re: kleuren Nikon D70

          hoe kan ik foto's invoegen in mijn berichten? ik zou wat voorbeeldfoto's moeten insturen om de kleuren van de D70 laten zien, waarover ik niet zo tevreden bent

          Comment


          • #6
            Re: kleuren Nikon D70

            Stapje per stapje gaat best:

            Laat die Automatische mode maar voor wat het is, de volgende in de rij is de P-mode, dan de A-mode en S-mode (en dan de M ).

            Ik zet persoonlijk mijn witbalans meestal op "cloudy" (= "bewolkt") en justeer de kleur temperatuur op -1. Dit geeft zelfs vaak goede resultaten met (invul-) flits.

            Hopelijk kom je hiermee iets verder

            -paul
            D70 + 18-70 kitlens, flitserke SB-800, Sigma 70-210 , Sigma 24 f/2.8, Nikon 50 D f/1.8, Nikon F70, Sigma 70-300 Super Macro APO II, Nikkor 180 D f/2.8 -- BD0294BE

            Comment


            • #7
              Re: kleuren Nikon D70

              Hi Katalin,
              Velen zetten ook een custum tone-curve in de camera (zie handleiding).
              Bij vele foto's verdwijnt dan ook die grijslaag.Scheelt een hoop nabewerken.

              zoeven je site bekeken en dat was een feest om naar te kijken en heel kleurrijk. Ik neem aan dat die genomen zijn met een digitale compact?
              Mijn Foto's

              Comment


              • #8
                Re: kleuren Nikon D70

                Oorspronkelijk geplaatst door Katalin
                hoe kan ik foto's invoegen in mijn berichten? ik zou wat voorbeeldfoto's moeten insturen om de kleuren van de D70 laten zien, waarover ik niet zo tevreden bent
                Lees deze even door, een sticky van showcase: http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=27704
                Canon 10D, glass, flashes & extra's
                Fuji S602Z & extra's
                www.CooMa.be BD0176BE

                Comment

                Working...
                X