Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Plateau van Valensol. juist voor de snoei.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Plateau van Valensol. juist voor de snoei.

    [IMG]Lavendelveld 1920 DSC_8028 by Geert Reusen, on Flickr[/IMG]

    Graag jullie mening.

    [IMG]Lavendelveld 1920-2- DSC_8028 by Geert Reusen, on Flickr[/IMG]
    Last edited by Duvel_lover; 10 augustus 2017, 16:03. Reden: Aanpassing foto
    " Make RAW Not WAR"
    Nikon D750. Tamron 15-30mm f2.8, Tamron 24-70mm f2.8, Tamron 70-200 f2.8, Tamron 90mm F2.8 macro, Nikon 85mm f1.8, Nikon 50mm f1.8 Nikon D7100

  • #2
    Re: Plateau van Valensol. juist voor de snoei.

    Volgens mij zit er net teveel lens vertekening in, en dan vooral die bomen.
    Langs links hellen ze naar links en rechts hellen ze naar rechts, dat kan niet tenzij de wind daar telkens een wijde bocht maakt.
    Serieus nu, ik vind dat jammer want dit is in Ps simpel te verhelpen.
    Ook heb je te veel geshopt want er zit geen contrast meer in de foto en aan de horizon is een duidelijke halo te zien.
    (Mss. een tip: tegenlicht opnames, altijd het licht zo meten dat de zon uit uw zoeker is.)

    Als je de RAW nog hebt zijn die fouten simpel te verdoezelen.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Plateau van Valensol. juist voor de snoei.

      dit zou een topfoto kunnen zijn maar helaas teveel bewerkt ,daar zou ik ook willen staan

      Comment


      • #4
        Re: Plateau van Valensol. juist voor de snoei.

        Ik vind het in de eerste plaats een prachtig compo en moment. Grappig detail zijn die witte bloemen, die er her en der er boven uitspringen.
        Er is zeker sprake van vertekening, maar als de schuinstand van de boom zo erg is, zou de horizon toch veel boller staan ?
        Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

        Vriendelijke groeten, Johan

        Comment


        • #5
          Re: Plateau van Valensol. juist voor de snoei.

          De eventuele vertekening van de bomen stoort mij niet, de bewerking (gloed boven de horizon) kan natuurlijk mooi bijgewerkt worden.
          Maar wat ik wel een beetje spijtig vind is dat er geen mooi strijklicht over de lavendel valt. Ik heb daar ook dikwijls gestaan en het mooie oplichten van de lavendel bij strijklicht is iets dat me altijd is bijgebleven. Moest dit er ingezeten hebben zou het bij deze compo voor mij een topper geweest zijn.
          Groeten,
          Geert

          Comment


          • #6
            Re: Plateau van Valensol. juist voor de snoei.

            Wanneer ben je naar daar geweest? Ik ging eventueel volgende week naar daar maar heb het geannuleerd zal voor volgend jaar zijn want die velden zijn nu allemaal gesnoeid (denk ik toch).
            https://www.facebook.com/Dimitri-De-...8849759842626/

            Comment


            • #7
              Re: Plateau van Valensol. juist voor de snoei.

              Oorspronkelijk geplaatst door Tavi Bekijk bericht
              Wanneer ben je naar daar geweest? Ik ging eventueel volgende week naar daar maar heb het geannuleerd zal voor volgend jaar zijn want die velden zijn nu allemaal gesnoeid (denk ik toch).
              Dit was een van de laatste velden dat nog niet gesnoeid was in Valensol.
              In de hoogvlaktes van Sault waren er nog wel. Beste periode is begin juli denk 'k. Dan zijn de bloemetjes nog echt paars.
              " Make RAW Not WAR"
              Nikon D750. Tamron 15-30mm f2.8, Tamron 24-70mm f2.8, Tamron 70-200 f2.8, Tamron 90mm F2.8 macro, Nikon 85mm f1.8, Nikon 50mm f1.8 Nikon D7100

              Comment


              • #8
                Re: Plateau van Valensol. juist voor de snoei.

                Aanpassing is beter denk 'k. De boompjes stonden wel echt wel scheef.
                " Make RAW Not WAR"
                Nikon D750. Tamron 15-30mm f2.8, Tamron 24-70mm f2.8, Tamron 70-200 f2.8, Tamron 90mm F2.8 macro, Nikon 85mm f1.8, Nikon 50mm f1.8 Nikon D7100

                Comment


                • #9
                  Re: Plateau van Valensol. juist voor de snoei.

                  De lucht van de eerste in combinatie met het veld van de tweede zou misschien het beste resultaat kunnen opleveren ... en zo kunnen we nog wat doorgaan !
                  Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Plateau van Valensol. juist voor de snoei.

                    Wel een plekje die ik ook nog wel eens keer wil fotograferen....Mooi moment te pakken, zo met die mooie lucht boven de lavendelvelden, ook mooie compo met die boompjes..

                    Voor een tegenlichtopname vind ik persoonlijk dat er te weinig contrast in de voorgrond zit, oogt nu wat vlak, even simpel over de voorgrond een curvenlaag plaatsen met een S-curve en het word naar mijn menig een stuk beter, ook de kleurtjes op de lavendel worden dan wat intenser.
                    Omdat ik het zeker de moeite waard vind heb ik het zelf even geprobeerd met DIT als resultaat, als je het niks vind moet je hem maar zeggen hoor.
                    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                    MIJN WEBSITE

                    Comment

                    Working...
                    X