Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

24-120 f4 ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 24-120 f4 ?

    Hallo,

    Al langere tijd werk ik o.a. met de 18-105 Nikor 3.5 - 5.6. Binnenkort zou ik graag de 24-120 f4 aanschaffen, dewelke ik dan later ook op een FF kan gebruiken.
    Er is een aanzienlijk prijsverschil tussen deze lenzen, dus loont het dan ook daadwerkelijk de moeite?

    Graag jullie advies

    Alvast bedankt voor jullie reacties

    Luc

  • #2
    Re: 24-120 f4 ?

    Wat is er loos met je 18-105 Nikor f/3.5 - 5.6? Hoe moeten wij nu weten of jij met die 24-120 f4 kunt doen wat je wilt doen?

    Persoonlijk zie ik de meerwaarde er niet van in....., maar ja wie ben ik.

    Comment


    • #3
      Re: 24-120 f4 ?

      De 6mm van onderen ga meer missen dan de extra 15 van boven toevoegen. Ten tweede: misschien komt die FX er nooit.....en komt die wel, koop hem dan.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: 24-120 f4 ?

        Die 6mm is inderdaad iets wat ook ik niet zou willen afgeven. Een 24-120 f4 weegt 700gr en dat ga je t.o.v. de 400gr van de 18-105 wel merken. Veel extra wat je mee moet dragen zonder te kunnen gebruiken.

        Aankoop uitstellen zou ik zeggen.
        D7000/D600 + Nikkor, Tamron, Tokina, Sigma, Kenko, Metz

        Comment


        • #5
          Re: 24-120 f4 ?

          6 mm minder groothoek vind ik persoonlijk minder erg dan een grootst mogelijk diafragma dat verandert tijdens het zoomen. Maar dat is afhankelijk van ieders voorkeur en werkwijze, vermoed ik.
          Bovendien ga ik van het standpunt uit dat een FF-objectief op een crop-toestel gebruik maakt van het scherpste lensmidden en daarom alleen al beter resultaat geeft dan een DX-objectief.
          Gewicht, omvang en prijs zijn ook factoren die meespelen bij de zoektocht naar een bijkomend objectief.
          Patric

          Comment


          • #6
            Re: 24-120 f4 ?

            Je moet ergens beginnen als je naar FF wil. Koop je eerst een FF Body dan heb je weer weinig aan de 18-105.

            Mijn volgorde naar FF, komende van een D90, is geweest: de 18-105 eruit, 24-120 F4 (vind ik een fantastische lens) erin. Daarna de FF Body aangekocht en daarna een 16-35 F4.
            http://www.smuttynose.nl

            Comment


            • #7
              Re: 24-120 f4 ?

              Oorspronkelijk geplaatst door Luc51a Bekijk bericht
              Hallo,

              Al langere tijd werk ik o.a. met de 18-105 Nikor 3.5 - 5.6. Binnenkort zou ik graag de 24-120 f4 aanschaffen, dewelke ik dan later ook op een FF kan gebruiken.
              Er is een aanzienlijk prijsverschil tussen deze lenzen, dus loont het dan ook daadwerkelijk de moeite?

              Graag jullie advies

              Alvast bedankt voor jullie reacties

              Luc
              Welke body heb je nu?
              en wat is de reden dat je aan een andere lens denkt?

              Comment


              • #8
                Re: 24-120 f4 ?

                Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
                Je moet ergens beginnen als je naar FF wil. Koop je eerst een FF Body dan heb je weer weinig aan de 18-105.
                ...
                Aangezien ik een 6 dx lenzen had, heb ik eerst de body geüpgraded en pas daarna enkele lenzen. Op de FF body had ik een stop betere iso prestaties en dat was mijn eerste doel. Voor mijn Tamron 70-300 VR heb ik nog geen vervanger, zowel omdat ik (redelijk) tevreden ben met de kwaliteit als dat daar een groot prijskaartje aan hangt. En met de Tokina 11-16 werk ik ook nog steeds.
                D7000/D600 + Nikkor, Tamron, Tokina, Sigma, Kenko, Metz

                Comment


                • #9
                  Re: 24-120 f4 ?

                  Waarom zou je de Tamron vervangen dat is een FX lens. Het is trouwens de beste 70-300 in de betaalbare afdeling, alleen de Canon L is beter en 4 of 5x duurder.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #10
                    Re: 24-120 f4 ?

                    [QUOTE=hjanssen;4581473]Waarom zou je de Tamron vervangen dat is een FX lens. Het is trouwens de beste 70-300 in de betaalbare afdeling, alleen de Canon L is beter en 4 of 5x duurder. [QUOTE]

                    Persoonlijk vind ik dat deze minder resultaat levert op mijn D600 dan op mijn D7000.
                    Het verschil met de sigma 50-150 f2.8 is groot. Maar dat is dan weer geen 300mm en is een dx lens.
                    D7000/D600 + Nikkor, Tamron, Tokina, Sigma, Kenko, Metz

                    Comment

                    Working...
                    X