Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rotterdam@Blue hour [ update ]

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Rotterdam@Blue hour [ update ]

    Nog ééntje van diezelfde avond.

    Update: Groenzweem verwijderd en iets koeler.



    Origineel:



    En natuurlijk ook weer ééntje in het GROOT, nog een keer klikken op foto.


    Last edited by jos82; 9 augustus 2017, 18:39.
    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
    MIJN WEBSITE

  • #2
    Re: Rotterdam@Blue hour

    ook deze kan tellen ,die kleuren van die lichten en vooral die mooie schaduwpartijen toch klasse hoor
    klein minpuntje vind ik het stukje overbelichting op die peiler ,maar dat is muggenziften

    Comment


    • #3
      Re: Rotterdam@Blue hour

      Bedankt voor de fijne reactie weer Patrick..

      Toch is de peiler niet overbelicht hoor, heb hier nog bewust opgelet omdat er echt een stevige schijnwerper op staat. Ik moet de belichting daarom ook wat negatief zetten.
      Peiler is spierwit, en met het licht erop lijkt het inderdaad wat overbelicht, maar zowel de raw als de afgewerkte foto zijn niet geclipped.
      Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
      MIJN WEBSITE

      Comment


      • #4
        Re: Rotterdam@Blue hour

        Sorry Jos, net als bij uw vorige vind ik ook deze te geel.
        De lucht neigt zelfs ietsje groen te worden.
        Maar potvolkoffie ge weet verdomd super goed uw standpunt te kiezen.
        Wat een pracht van een foto alweer zeg.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: Rotterdam@Blue hour

          Super standpunt en compo + prima belichting in de schaduwpartijen...heerlijke foto om naat te kijken hoor

          Comment


          • #6
            Re: Rotterdam@Blue hour

            Oorspronkelijk geplaatst door JLM Bekijk bericht
            Super standpunt en compo + prima belichting in de schaduwpartijen...heerlijke foto om naat te kijken hoor
            Mee eens en vind deze zelfs nog beter dan je vorige
            Kunst is genieten - genieten is een kunst !

            Comment


            • #7
              Re: Rotterdam@Blue hour

              Oorspronkelijk geplaatst door JLM Bekijk bericht
              Super standpunt en compo + prima belichting in de schaduwpartijen...heerlijke foto om naat te kijken hoor
              Inderdaad weer een pareltje
              bedankt om te kijken of te reageren, frans !

              Comment


              • #8
                Re: Rotterdam@Blue hour

                Die is ook wel heel erg mooi. Op het goede moment, met nog wat mooie wolkjes te zien.
                Deze is qua kleuren eigenlijk veelzijdiger
                Met het pipetje even op de grijze randen. Het is maar een nuance, maar de moeite waard.
                Last edited by Johan1956; 9 augustus 2017, 15:50. Reden: Met het pipetje............
                Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                Vriendelijke groeten, Johan

                Comment


                • #9
                  Re: Rotterdam@Blue hour

                  Prachtig stadszicht hoor Jos, heel mooi vastgelegd
                  Qua kleuren vind ik 'm persoonlijk te geel, bijna zelfs wat neigend naar groen

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Rotterdam@Blue hour

                    Vind deze beter dan de vorige. Mooier contrast en die 'overbelichte' brugpeiler vind ik net mooi.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Rotterdam@Blue hour

                      Bedankt iedereen weer voor de fijne reacties..

                      Foto bevatte inderdaad een groenzweem deze was zeer duidelijk toen ik deze corrigeerde op de "gemiddelde" manier.
                      Tevens tikkeltje koeler gezet...Blijkbaar mijn ogen deze week tikkeltje minder scherp gezien ik dit zelf niet heb gezien bij al 2 foto's...
                      Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                      MIJN WEBSITE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Rotterdam@Blue hour

                        Ach Jos, kan iedereen overkomen zei m'n moeder zaliger, met de domste het meest en met de slimste het eerst.
                        Zoek daar niks achter want ikzelf heb het nooit gesnapt.
                        Mss. moet uw scherm eens gekalibreerd worden?
                        Het verschil was inderdaad miniem maar toch valt het op hé.
                        Up=
                        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Rotterdam@Blue hour

                          Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                          Ach Jos, kan iedereen overkomen zei m'n moeder zaliger, met de domste het meest en met de slimste het eerst.
                          Zoek daar niks achter want ikzelf heb het nooit gesnapt.
                          Mss. moet uw scherm eens gekalibreerd worden?
                          Het verschil was inderdaad miniem maar toch valt het op hé.
                          Up=
                          Haha, wel een mooie uitdrukking.
                          Denk dat mijn scherm wel goed staat, calibreer hem eens in de 3 maanden.
                          Maar ik zie nu ook in het origineel dat er een groenige zweem overzit, lag dus aan mijn niet gecalibreerde ogen..
                          Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                          MIJN WEBSITE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Rotterdam@Blue hour

                            Heel kleine nuance, maar zeker een verbetering. Bedankt voor de update.
                            Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                            Vriendelijke groeten, Johan

                            Comment


                            • #15
                              Re: Rotterdam@Blue hour

                              Die update is gewoon...fantastisch!!!
                              www.photo-rudi.be

                              Comment

                              Working...
                              X