Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een goede keuze of nie?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Een goede keuze of nie?

    Ik heb nu een Canon 70-300 mm f 4.0-5.6 USM IS 2 gekocht , welke ervaringen hebben jullie met deze lens?? Past deze op alle body's?? Dus ook op 5 D MARK body?? Ga 1 van de dagen binnen hebben, heb ook een 70 D EOS van Canon , waar gebruiken jullie de lens het liefste voor? Grtjs.

  • #2
    Re: Een goede keuze of nie?

    Ik vind het een beetje rare vragen. De meeste fotografen checken deze zaken voor ze een lens kopen.

    Comment


    • #3
      Re: Een goede keuze of nie?

      Zelfde bedenking als hierboven, eerst een lens kopen en dan checken of ze zal passen is de omgekeerde wereld. Maar het is een EF lens, dus die past op alle EOS camera's ooit gemaakt sinds ergens midden jaren '80. Ik gebruik mijn versie I om foto's te laken van de kat van de buren.

      Comment


      • #4
        Re: Een goede keuze of nie?

        Hij past op alle body' s. Maar ik had op een 5D Mark IV eerder gekozen voor een 70-300 F4-5,6L / 70-200 F2.8/F4 al dan niet met IS. En als het budget niet toelaat om zo'n lens te nemen, dan betwijfel ik of de 5D Mark IV wel de juiste toestel was.
        Waar een wil is, is een weg
        ---------------------------------

        Comment


        • #5
          Re: Een goede keuze of nie?

          Voor als je nog eens een lens koopt:alles wat EF is, past op alle bodies,zowel FF (5D) als een crop 1.6 (70D)
          EF-S lenzen passen alleen op crops 1.6x,zoals je 70d,maar niet op je 5d,die een full frame is.
          Je kunt die EF-S aflezen naast het frontelement van je lens.
          Maar éénvoudiger:Canon-lenzen hebben een merkteken om ze op je body te monteren.RODE STIP zijn EF lenzen,WITTE STIP zijn EF-S lenzen,en die krijg je alleen gemonteerd op crop-bodies.
          Op je 70D zul je zien dat er twee merktekens staan op de montagering:Wit waar je de witte stip van je EF-S objectief moet mee uitlijnen,rood voor een EF objectief.Op een 5 d zul je alleen deze rode stip vinden,want niet compatiebel met EF-S objectief.

          Comment


          • #6
            Re: Een goede keuze of nie?

            Waarom heb je deze lens gekozen?
            Wat wil je ermee fotograferen?
            Daar hangt van af of het een goede keuze is of niet.
            Maar zoals men al aanhaalde, niet echt geschikt voor de 5D Mark IV. daar is een betere lens eerder geschikt voor.

            --
            T.T.
            Last edited by mlap; 8 augustus 2017, 22:03.

            Comment


            • #7
              Re: Een goede keuze of nie?

              Een pro body kopen om er dan een consumer lens op te zetten is ook een beetje zonde. Je zal er idd wel goede fotos mee kunnen maken maar je zal alles behalve het meeste uit die sensor ermee halen.

              Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
              A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

              Comment

              Working...
              X