Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

onder een deken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] onder een deken

    Gisteren zag ik dit natuurfenomeen: dikke mist die als een deken over de kustlijn rolt. Ik heb twee versies gemaakt (kleur en B/W).

    update:
    DSC_5868 update by Raf Strobbe, on Flickr

    DSC_5868 by Raf Strobbe, on Flickr

    DSC_5868-2 by Raf Strobbe, on Flickr

    ISO 200 70 mm f 8 1/1000

    Bedankt voor het kijken en alle commentaren welkom,

    Raf.
    Last edited by muesli; 9 augustus 2017, 01:56.

  • #2
    Re: onder een deken

    Vind de kleur versie het mooiste maar het blauw vooral bovenaan in de lucht oogt nogal vreemd
    Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
    Groeten
    Kurt

    Comment


    • #3
      Re: onder een deken

      de grote versies op flickr zijn nog imposanter !

      (ik kan me vergisssen, maar helt de foto niet wat naar rechts af ?)
      mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

      Comment


      • #4
        Re: onder een deken

        Prachtig fenomeen vastgelegd. Ik denk dat het blauw iets te heftig is.
        Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

        Vriendelijke groeten, Johan

        Comment


        • #5
          Re: onder een deken

          Zeker de kleurversie. Voor mij heb je te weinig contrast in de z/w versie door het gebrek aan kleuren. Moet imposant zijn, de grote versie is inderdaad veel mooier.
          https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

          Comment


          • #6
            Re: onder een deken

            Kleur spreekt mij het meest aan hier !
            Het blauw is mij ook wat te fel ...
            bedankt om te kijken of te reageren, frans !

            Comment


            • #7
              Re: onder een deken

              Mooi gefotografeerd dit indrukwekkend fenomeen.
              In Bretagne vorig jaar ook meegemaakt maar helaas niet zulke foto's kunnen maken
              http://www.smuttynose.nl

              Comment


              • #8
                Re: onder een deken

                De zwartwit vind ik te zwak ten opzichte van de kleurversie. En over dat blauw is alles al gezegd. Toch een schitterend moment en prijs je gelukkig dat je dit unieke schouwspel hebt mogen vastleggen
                Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                Comment


                • #9
                  Re: onder een deken

                  Imposant dit zeg..en nog heel mooi vastgelegd ook....Heel knap..
                  Ga ook voor de kleurenversie, al mag het blauw inderdaad iets minder.
                  Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                  MIJN WEBSITE

                  Comment


                  • #10
                    Re: onder een deken

                    zoiets zou ik ook wel eens in het echt willen zien ,knap vastgelegd ,blauw zou ik ook iets minderen maar knap hoor

                    Comment


                    • #11
                      Re: onder een deken

                      Bedankt reeds voor alle commentaren. De blauwe kleur valt wel erg op in veel commentaren en het is juist. Door het proberen meer pit in de foto te stoppen werd het blauw te fel. Ik ben opnieuw begonnen van de originele foto en wat bijgesleuteld. De update staat bovenaan.
                      De horizon wist ik niet goed te bepalen door die mist. Ik dacht dat de lijn van de mistbank wel horizontaal zou zijn. De kustlijn loopt schuin en vandaar het gezichtsbedrog alsof de foto helt denk ik.
                      grts uit NFLD,
                      Raf.

                      P.S. Dit fenomeen komt hier regelmatig voor maar meestal kun je het niet fotograferen omdat je zelf in de mist zit, ofwel moet je vanaf een boot foto's maken. Maar een boot heb ik hier nog niet.
                      Deze keer baadde de kant waar ik stond in de zon en aan de overkant zag je het wolkendeken.

                      Comment

                      Working...
                      X