Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mogen we fier zijn?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mogen we fier zijn?





    Mogen voor één keer chauvinistisch zijn?











    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: Mogen we fier zijn?

    Tuurlijk!
    Topprestatie, topmadam!

    Comment


    • #3
      Re: Mogen we fier zijn?

      We? Hebben "we" iets gepresteerd dan?
      Nafi Thiam mag zeer trots zijn op wat ze gedaan heeft, de rest van het land?... nope. "We" wonen toevallig in hetzelfde land, dat is alles.
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

      Comment


      • #4
        Re: Mogen we fier zijn?

        Je mag half chauvinistisch zijn, want haar vader is Senegalees.

        Toffe prestatie, maar zo zijn er wel meer.

        Comment


        • #5
          Re: Mogen we fier zijn?

          Toffe prestatie, maar zo zijn er wel meer.
          De Borlee's zeker.Worden al maanden en jaren opgehemeld.Maar zij hebben toevallig nu niet direct hun topform.(en dit is nu toch al een tijdje zo.)
          Zij doet het tenminste.
          En de andere Belgen doen het ook vrij behoorlijk; op hun niveau dan.

          Comment


          • #6
            Re: Mogen we fier zijn?

            Typisch!!!
            Halen we goud, en in plaats van allemaal achter onze atlete te staan, wat doen we? ....relativeren.
            Kijk naar andere landen, daar kennen ze wel het groepsgevoel, the feel-good. En dat bind mensen. Zoals het Oranje gevoel.
            Soms ben ik een beetje beschaamd.

            Comment


            • #7
              Re: Mogen we fier zijn?

              Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
              Halen we goud,
              Alweer "we"... Alsof "we" iets bijgedragen hebben aan HAAR prestatie.
              bye, Maurice
              https://on4bam.com/
              Nikon D7500

              Comment


              • #8
                Re: Mogen we fier zijn?

                Jazeker, we hebben bijgedragen, door haar de kansen te geven, haar te steunen en achter haar te staan. Dat zijn we. Daar staan we voor.

                Comment


                • #9
                  Re: Mogen we fier zijn?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
                  Je mag half chauvinistisch zijn, want haar vader is Senegalees.

                  Toffe prestatie, maar zo zijn er wel meer.
                  In België is dergelijk goud wel heel zeldzaam hoor, een olympische medaille en een WK na elkaar winnen is wereldniveau zonder meer.
                  'Tof' vind ik wat licht uitgedrukt.
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mogen we fier zijn?

                    Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                    Alweer "we"... Alsof "we" iets bijgedragen hebben aan HAAR prestatie.
                    Ik geef je gelijk! Fier zijn? Niet direct. In België hebben we zo'n athleten ondanks het systeem. Moesten we er jongeren dezelfde kansen geven als in het buitenland dan hadden we er meer.

                    Dat neemt niet weg dat ik het een geweldige prestatie vind. Zevenkamp en tienkamp zijn diciplines waar veel te weinig aandacht aan besteed wordt.
                    Dit zijn voor mij de meest complete athleten.

                    En eerlijk gezegd, beschaamd zijn omdat we geen oranje-gevoel hebben? Heb je die al eens gezien?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mogen we fier zijn?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                      In België is dergelijk goud wel heel zeldzaam hoor, een olympische medaille en een WK na elkaar winnen is wereldniveau zonder meer.
                      'Tof' vind ik wat licht uitgedrukt.
                      Nou, iedereen zijn mening.
                      Ik snap nationalistische gevoelens gewoon niet. En in wedstrijden nog minder. Als ik ooit een wedstrijd kijk, hoop ik gewoon dat de beste mag winnen. Maakt me totaal niet uit van waar hij of zij komt.
                      En op zich vind ik het grappig: deze atlete is half Belgisch, half Senegalees.
                      Bij voetbal is het nog erger. Hoeveel 'echte' belgen zitten daar tussen? De helft van de namen kunnen we niet eens uitspreken.
                      Dus ja, toffe prestatie want het kan me niets schelen welk land ze vertegenwoordigt.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Mogen we fier zijn?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
                        Nou, iedereen zijn mening.
                        Ik snap nationalistische gevoelens gewoon niet. En in wedstrijden nog minder. Als ik ooit een wedstrijd kijk, hoop ik gewoon dat de beste mag winnen. Maakt me totaal niet uit van waar hij of zij komt.
                        En op zich vind ik het grappig: deze atlete is half Belgisch, half Senegalees.
                        Bij voetbal is het nog erger. Hoeveel 'echte' belgen zitten daar tussen? De helft van de namen kunnen we niet eens uitspreken.
                        Dus ja, toffe prestatie want het kan me niets schelen welk land ze vertegenwoordigt.
                        Zo even uit nieuwsgierigheid, kan het u ook niet schelen welke nationaliteit jij hebt?
                        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Mogen we fier zijn?

                          Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                          Zo even uit nieuwsgierigheid, kan het u ook niet schelen welke nationaliteit jij hebt?
                          Tricky question.
                          Laat het me zo stellen: ik ben blij dat ik in een welvarend land ben geboren, maar an sich is een nationaliteit maar een uitvinding van de mens en ze brengt verdeeldheid.
                          België bestaat bijv. sinds 1830. Hoe kan je je dus Belg voelen? Wat voelde men ervoor? Nationaliteit is iets wat bestaat in gedachte en op papier, niet in de natuur.
                          Ik ben een mens, een bewoner van de aarde en ik vind het spijtig dat de ene mens zich beter voelt dan de andere en dat ge toestemming moet krijgen om een ander stuk van je planeet te mogen bezoeken.
                          Dus neen, ik heb er geen speciaal gevoel bij dat er op mijn identiteitskaart staat dat ik Belg ben.

                          Misschien een vraagje terug: zou jij het een schande vinden moest je een andere nationaliteit hebben dan je nu hebt?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Mogen we fier zijn?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
                            Tricky question.
                            Laat het me zo stellen: ik ben blij dat ik in een welvarend land ben geboren, maar an sich is een nationaliteit maar een uitvinding van de mens en ze brengt verdeeldheid.
                            België bestaat bijv. sinds 1830. Hoe kan je je dus Belg voelen? Wat voelde men ervoor? Nationaliteit is iets wat bestaat in gedachte en op papier, niet in de natuur.
                            Ik ben een mens, een bewoner van de aarde en ik vind het spijtig dat de ene mens zich beter voelt dan de andere en dat ge toestemming moet krijgen om een ander stuk van je planeet te mogen bezoeken.
                            Dus neen, ik heb er geen speciaal gevoel bij dat er op mijn identiteitskaart staat dat ik Belg ben.

                            Misschien een vraagje terug: zou jij het een schande vinden moest je een andere nationaliteit hebben dan je nu hebt?
                            Kan daarin heel kort zijn, het land waarin ik geboren en groot gebracht ben is mijn vaderland en ik voel ook gebondenheid met dit land.
                            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Mogen we fier zijn?

                              Nationaliteit is toeval dus ook alweer iets waar je niet trots hoeft op te zijn. Het is al zeker geen prestatie. Belg zijn is natuurlijk wel handiger dan bv. Soedanees zijn. We leven in een land zonder oorlog en hebben het over het algemeen goed. Een "verbondenheid" is eigenlijk meer iets omdat ik het hier gewoon ben maar ik voel me meestal elders na een paar dagen ook wel "thuis".
                              bye, Maurice
                              https://on4bam.com/
                              Nikon D7500

                              Comment

                              Working...
                              X