Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon cs Sigma 24-70mm f2.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon cs Sigma 24-70mm f2.8

    Ik wil een 24-70mm f2.8 kopen, maar twijfel tussen de canon en de nieuwe Sigma Art serie. Iemand ervaring met die lenzen.

  • #2
    Re: Canon cs Sigma 24-70mm f2.8

    Wat vind je belangrijk?
    Canon versie 2 is veel duurder dan de Sigma. Hij zal meer zijn waarde behouden. De focus is sneller op de Canon denk ik. Maar de verwachting is dat je de Sigma veel meer kan finetunen met de Sigma dock. Ik heb alleen de F4 IS ooit even geprobeerd en heb ervaring met de Canon versie 1.
    Waar een wil is, is een weg
    ---------------------------------

    Comment


    • #3
      Re: Canon cs Sigma 24-70mm f2.8

      Volgens deze test is de scherpte van de Sigma op f2,8 (vooral op 50-70mm) wat minder dan bij de Canon 24-70 f2,8 L II.

      Maar de Sigma is wel veel goedkoper dan de Canon.

      Ik gebruik zelf de Canon 24-70 f2,8 L II, en ben daar heel tevreden over, de Sigma heb ik nog niet van dichtbij gezien, en dus ook niet gebruikt.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Canon cs Sigma 24-70mm f2.8

        Toen ik nog canon had werkte ik veel met de 24-70 f2.8 II . buiten dat het een zoom lens was kon ik er niet slecht van zeggen. Scherp van hoek tot hoek. mooie bokeh, focust snel en accuraat. de prijs is wat minder maar je krijgt wel waar voor je geld. Had voordien de tamron 24-70 vc. Die was toch vooral een pak slechter qua focus snelheid en accuraatheid. de canon lag ook beter in de hand en in en uit zoomen ging vlotter. que beeld zat er buiten op 2.8 niet zo heel veel verschil tussen. De canon had vooral betere hoek scherpte
        A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

        Comment


        • #5
          Re: Canon cs Sigma 24-70mm f2.8

          [QUOTE=Black B@ndit;4580634]Volgens deze test is de scherpte van de Sigma op f2,8 (vooral op 50

          Zelf twijfel k ooktussen deze twee lenzen; mis je de beeldstabiliatie niet, of is dat ten slotte niet zo heel belangrijk?

          Comment


          • #6
            Re: Canon cs Sigma 24-70mm f2.8

            Ik heb een vijftal maanden geleden ook de Canon 24-70 2.8 II aangeschaft, en ben daar super tevreden van. Scherp op 2.8, snel, mooie bokeh.... Mijn 24-105 F4 is al de deur uit
            Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

            Comment


            • #7
              Re: Canon cs Sigma 24-70mm f2.8

              [QUOTE=GeeBee;4580687]
              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              Volgens deze test is de scherpte van de Sigma op f2,8 (vooral op 50

              Zelf twijfel k ooktussen deze twee lenzen; mis je de beeldstabiliatie niet, of is dat ten slotte niet zo heel belangrijk?
              Voor de onderwerpen die ik er meestal mee fotografeer is beeldstabilisatie op een 24-70 lens niet zo heel belangrijk, maar als je geregeld niet bewegende onderwerpen moet fotograferen in slechtere omstandigheden, dan is beeldstabilisatie wel erg handig.
              Maar als de sluitertijd nog langer moet zijn, bijvoorbeeld bij nachtfotografie, dan heb je toch een goed statief nodig in plaats van beeldstabilisatie.

              Ik heb ook de 16-35 f4 L IS, die heb ik eerder gekocht voor de scherpte (vooral in de hoeken ten opzichte van de 16-35 f2,8 L II), de beeldstabilisatie is een pluspunt, maar voor mij niet onmisbaar (die komt af en toe wel eens van pas, maar voor de meeste foto's die ik maak is die niet echt nodig).
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Canon cs Sigma 24-70mm f2.8

                Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
                Hij zal meer zijn waarde behouden.
                Kost de één €1000 en de andere €2000 en de eerste verliest 50% van zijn waarde en de andere slechts 25%, want is dan je voordeel?
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: Canon cs Sigma 24-70mm f2.8

                  bedankt voor de info en tips; Het is dan toch de canon 24-70 II geworden. Via tweedehands.be voor 1300€, wat dezelfde prijs was als de SIGMA nieuw (met IS).
                  De eerste (kleine) test zien er goed scherp uit, maar beetje donker was mijn eerste indruk, maar dat is allicht net aan de lens te wijten.
                  In de winkel (PCH) zeiden ze ook dat de SIGMA een echt goede lens is, maar de Canon wel een gevestigde referentiewaarde, moeilijk kiezen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon cs Sigma 24-70mm f2.8

                    Als je ze tweedehands hebt gekocht, dan blijft die beter zijn waarde behouden dan een nieuwe Sigma (als je een nieuwe lens koopt, en je wil die volgende week terug verkopen, dan verlies je er al een groot percentage op).
                    Ik heb ooit al een paar tweedehands gekochte lenzen terug verkocht, en als ik zie hoeveel die dan per jaar dat ik ze heb gebruikt hebben gekost, dan waren die wel héél goedkoop.
                    Vooral de betere "merklenzen" behouden dan heel goed hun waarde, gewoonlijk kan je ze na een paar jaar terug verkopen voor ongeveer dezelfde prijs.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment

                    Working...
                    X