Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Godafoss

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Godafoss

    De Godafoss waterval in noordelijk Ijsland


    ***UPDATE***



    ***ORIGINEEL***






    groeten,
    Rudi
    Last edited by travelphoto; 7 augustus 2017, 17:23.
    www.photo-rudi.be

  • #2
    Re: Godafoss

    Hier is helaas geen foto te zien...
    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
    MIJN WEBSITE

    Comment


    • #3
      Re: Godafoss

      Heel knappe foto, zou zelfs nog een stuk van de lucht croppen zodat het nog meer gefocust is op de waterval
      Last edited by areon; 6 augustus 2017, 13:54. Reden: Taalfouten

      Comment


      • #4
        Re: Godafoss

        Oorspronkelijk geplaatst door areon Bekijk bericht
        Heel knappe foto, zou zelfs nog een stuk van de lucht croppen zodat het nog meer gefocust is op de waterval
        Dan eerder croppen op de voorgrond, de lucht is te mooi om te knippen. Mooie kleuren...
        https://www.behance.net/Lynx1966

        Comment


        • #5
          Re: Godafoss

          Je ogen worden veel meer naar de waterval getrokken, als je het lichte stuk van de lucht cropt.
          Van onder afhalen, zou m.i. de aanwezige diagonaal grotendeels weghalen.
          Bij een egaler donkerder lucht, zou ik er anders over denken.
          Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

          Vriendelijke groeten, Johan

          Comment


          • #6
            Re: Godafoss

            Heel interessant van kleur. Mooie sfeerfoto, mooier dan het daar is maar dat is dan positief bedoeld
            Kunst is genieten - genieten is een kunst !

            Comment


            • #7
              Re: Godafoss

              fantastische foto.

              ik ben wel curieus wat het zou geven als er iets minder lucht zou zijn, en als je iets meer van rechts zou hebben. mijn blik gaat de waterval naar beneden, en stroomt dan verder met het water, maar kan precies net niet ver genoeg.

              maar het blijft een fantastische foto.
              mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

              Comment


              • #8
                Re: Godafoss

                Ah foto nu wel te zien gelukkig..
                Zou de bovenste streep lichte lucht wegcroppen, en dan is deze prachtfoto helemaal af..
                Mijn ogen gaan nu automatisch toch naar het lichtere deel boven, terwijl de mooie waterval juist alle aandacht moet krijgen.
                Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                MIJN WEBSITE

                Comment


                • #9
                  Re: Godafoss

                  Ik heb hier de nuttige tips gevolgd en er inderdaad een stukje afgedaan bovenaan.
                  Bedankt voor de tips.
                  www.photo-rudi.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Godafoss

                    Mooi, de up is de betere !
                    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Godafoss

                      Prachtig plekje daar met veel mogelijkheden. Helemaal warm loop ik niet voor deze compositie. De voorgrond links is naar mijn gevoel niet zo boeiend en had ik er af gelaten of een andere compo geprobeerd. Update zeker de betere zodat de aandacht al meer naar de waterval gaat. Eventueel in de bewerking bepaalde stukken wat accentueren of donkerder maken kan nog meer pit geven.
                      Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
                      Groeten
                      Kurt

                      Comment


                      • #12
                        Re: Godafoss

                        een jaar geleden stond ik daar ook één van de mooiere watervallen daar ,je up is gewoon mooi

                        Comment


                        • #13
                          Re: Godafoss

                          Bedankt voor de update, beter hoor.

                          Valt me nu ineens links boven de waterval een aantal rare streepjes op, doordat je de lucht een stukje bijgecloond hebt vallen ze meer op....Niet echt storend, maar enig idee wat het is? Hoop geen schade aan je sensor.
                          Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                          MIJN WEBSITE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Godafoss

                            Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                            Heel interessant van kleur. Mooie sfeerfoto, mooier dan het daar is maar dat is dan positief bedoeld
                            Het is daar in werkelijkheid ook heel mooi...hangt gewoon van het licht van het moment af. Toen ik er was had ik ook die mooie groene schijn in het water....voor mij is dit een mooie foto.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Godafoss

                              Jos,

                              Een dom beginnersfoutje...
                              Bij het clonen een verkeerde borstel en geen stap teruggegaan

                              Allen,
                              Bedankt voor de reacties en de positieve feedback.
                              Ik zal terug wat vaker moeten langskomen...
                              www.photo-rudi.be

                              Comment

                              Working...
                              X