PDA

Volledige versie bekijken : [Oordeel] Godafoss

travelphoto
6 augustus 2017, 12:50
De Godafoss waterval in noordelijk Ijsland

***UPDATE***

https://static.afbeeldinguploaden.nl/1708/296631/P4DXAGeh.jpg

***ORIGINEEL***

https://static.afbeeldinguploaden.nl/1708/296065/mzm8AACE.jpg

groeten,
Rudi

jos82
6 augustus 2017, 13:21
Hier is helaas geen foto te zien...

areon
6 augustus 2017, 14:54
Heel knappe foto, zou zelfs nog een stuk van de lucht croppen zodat het nog meer gefocust is op de waterval

Dynax7d
6 augustus 2017, 15:32
Heel knappe foto, zou zelfs nog een stuk van de lucht croppen zodat het nog meer gefocust is op de waterval

Dan eerder croppen op de voorgrond, de lucht is te mooi om te knippen. Mooie kleuren...

Johan1956
7 augustus 2017, 10:56
Je ogen worden veel meer naar de waterval getrokken, als je het lichte stuk van de lucht cropt.
Van onder afhalen, zou m.i. de aanwezige diagonaal grotendeels weghalen.
Bij een egaler donkerder lucht, zou ik er anders over denken.

G.R.
7 augustus 2017, 11:57
Heel interessant van kleur. Mooie sfeerfoto, mooier dan het daar is maar dat is dan positief bedoeld:G

Iegienie
7 augustus 2017, 12:26
fantastische foto.

ik ben wel curieus wat het zou geven als er iets minder lucht zou zijn, en als je iets meer van rechts zou hebben. mijn blik gaat de waterval naar beneden, en stroomt dan verder met het water, maar kan precies net niet ver genoeg.

maar het blijft een fantastische foto.

jos82
7 augustus 2017, 17:57
Ah foto nu wel te zien gelukkig..
Zou de bovenste streep lichte lucht wegcroppen, en dan is deze prachtfoto helemaal af..:G
Mijn ogen gaan nu automatisch toch naar het lichtere deel boven, terwijl de mooie waterval juist alle aandacht moet krijgen.

travelphoto
7 augustus 2017, 18:25
Ik heb hier de nuttige tips gevolgd en er inderdaad een stukje afgedaan bovenaan.
Bedankt voor de tips.

Frakske
7 augustus 2017, 20:36
Mooi, de up is de betere !

K.photo
8 augustus 2017, 08:12
Prachtig plekje daar met veel mogelijkheden. Helemaal warm loop ik niet voor deze compositie. De voorgrond links is naar mijn gevoel niet zo boeiend en had ik er af gelaten of een andere compo geprobeerd. Update zeker de betere zodat de aandacht al meer naar de waterval gaat. Eventueel in de bewerking bepaalde stukken wat accentueren of donkerder maken kan nog meer pit geven.

bopatje
8 augustus 2017, 19:14
een jaar geleden stond ik daar ook :) één van de mooiere watervallen daar ,je up is gewoon mooi :G

jos82
8 augustus 2017, 19:25
Bedankt voor de update, beter hoor.:G

Valt me nu ineens links boven de waterval een aantal rare streepjes op, doordat je de lucht een stukje bijgecloond hebt vallen ze meer op....Niet echt storend, maar enig idee wat het is? Hoop geen schade aan je sensor.

karabinier
8 augustus 2017, 20:39
Heel interessant van kleur. Mooie sfeerfoto, mooier dan het daar is maar dat is dan positief bedoeld:G
Het is daar in werkelijkheid ook heel mooi...hangt gewoon van het licht van het moment af. Toen ik er was had ik ook die mooie groene schijn in het water....voor mij is dit een mooie foto.

travelphoto
8 augustus 2017, 21:15
Jos,

Een dom beginnersfoutje...:p
Bij het clonen een verkeerde borstel en geen stap teruggegaan :o

Allen,
Bedankt voor de reacties en de positieve feedback.
Ik zal terug wat vaker moeten langskomen...

jos82
8 augustus 2017, 21:38
Jos,
Een dom beginnersfoutje...:p
Bij het clonen een verkeerde borstel en geen stap teruggegaan :o

Ah oke, dan is het in ieder geval verklaarbaar.
Mijn oude D7000 had bij langere sluitertijden altijd een rare streep, aantal pixels op een rij die dan alleen wit waren.
Was duidelijk de sensor, hier dus gelukkig niet het geval.