Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help aub!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Help aub!

    Iemand enig idee wat volgend probleem veroorzaakt?



    Het gaat dus over de "ringen" in de lucht en voorgrond (mocht dit nog niet duidelijk zijn ).
    Exif is: 30 sec bij f16, iso 100.

    Verder gebruik ik de 84.5 mm X-stopper met hun eigen filterhouder systeem. Mijn vermoeden is dat het probleem bij het laatste ligt, maar ben eigenlijk een beginner in het gebruik van dergelijk filters/ filtersystemen. Had dus graag eens de mening gehoord van de meer ervaren gebruikers hier... Verder zit er nog een lichte vlek in het water, maar van deze vermoed ik dat deze veroorzaakt wordt door een druppel ofzo op de filter.

  • #2
    Re: Help aub!

    Misschien moet je de zoeker afplakken. Er kan vals licht via de zoeker zijn binnengekomen
    http://www.smuttynose.nl

    Comment


    • #3
      Re: Help aub!

      Misschien dit eens lezen.

      Voor de rest heb ik geen ervaring met filters.

      Comment


      • #4
        Re: Help aub!

        Filters geplaatst en tegenlicht opname. Reflectie van objectieflens op achterkant filter? Weinig tegen te doen.
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’être heureux

        Comment


        • #5
          Re: Help aub!

          Bedankt voor de reacties!
          De zoeker afdekken had ik ook al geprobeerd en ga ik voor de zekerheid blijven doen. Het artikel van gympie had ik nog niet gevonden, wel interessant! Pas deze tips zeker toe de volgende keer!
          Hopelijk is er wel degelijk iets aan te doen...

          Comment


          • #6
            Re: Help aub!

            Oorspronkelijk geplaatst door gympie Bekijk bericht
            Misschien dit eens lezen.

            Voor de rest heb ik geen ervaring met filters.
            Die pagina is verwijderd (waarschijnlijk omdat ze van fabrikant zijn veranderd).
            In de cache van Google zit ij nog steeds.

            In het kort:
            De cirkels die je ziet zijn het gevolg van de weerkaatsing van je lens op de achterzijde van de filter.
            In extreme gevallen krijg je dan dit
            Je moet gewoon zorgen dat er geen lichtinval is tussen de filter en de lens.
            Dat kan je door gebruik te maken van de foamstrips of door er gewoon een doekje over te leggen.
            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

            Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

            Comment


            • #7
              Re: Help aub!

              Die link werkte op 5/8 nog wel.
              Ging over de bijgeleverde foamstrips bij de nd filter.
              Lees verder bij reactie van zunoel.Daar ging het over,en de oplossing,lees je daar.

              Comment


              • #8
                Re: Help aub!

                Klanten kregen een email dat ze een nieuwe website hebben.
                We moesten inloggen via een link en een nieuw password aanmaken.
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Re: Help aub!

                  De werkende link: https://www.camerafilterstore.nl/waa...leverd-worden/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Help aub!

                    Begin met je zoeker af te dekken, meestal wordt dat stukje bijgeleverd bij de camera, anders kan je zwarte tape gebruiken.
                    Als dat niet werkt heb je waarschijnlijk licht-lekken via de filterhouder; zwarte tape kan hier ook helpen.
                    Ten laatste kan er zelfs licht lekken via de ringen op je lens; er zijn er die ze dan afdekken met een zwarte doek.
                    Hieronder een link naar Joel Tjintjelaar's guide to LE waar hij die problemen bespreekt.
                    The most extensive and complete free guide to long exposure photography with many examples on the Internet.


                    ps: ik denk niet dat het druppel is want ik zie daarnaast ook nog heel wat flare en ghosting en dat heeft te maken met je lens en/of filters.
                    Last edited by tcf; 15 augustus 2017, 13:52.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Help aub!

                      Bedankt voor de reacties iedereen!

                      @ tvf: bedankt voor de link, lijkt interessant en ga ik zeker nog eens grondig bekijken. PS: over welke ghosting en flard heeft u het dan, buiten de vermelde 'ringen' boven- en onderaan en het vlekje?

                      Comment

                      Working...
                      X