Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fort Vaubain lange sluiter +up

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Fort Vaubain lange sluiter +up

    voor enen deze foto voor de andere de vorige foto
    dit is puur smaak
    grote versie

    update


    eerste versie

    dank voor het kijken
    Last edited by bopatje; 6 augustus 2017, 22:52.

  • #2
    Re: Fort Vaubain lange sluiter

    Ik kies voor deze . Maar over smaken en kleuren valt niet te twisten
    https://www.behance.net/Lynx1966

    Comment


    • #3
      Re: Fort Vaubain lange sluiter

      Voor mij de vorige hoewel deze ook niet mis is. De duisternis/somberte van het fort tegenover het blauwe van de lucht en de lichte zee geven het iets surrealistisch.
      http://www.smuttynose.nl

      Comment


      • #4
        Re: Fort Vaubain lange sluiter

        Ik vind versie 2 van de vorige toch het mooist.
        Bij deze LE-versie vind ik de lucht net iets te vrolijk bij dat fort. Hou meer van het dramatische. Maar deze is ook mooi.

        Comment


        • #5
          Re: Fort Vaubain lange sluiter

          jip, jip, voor mij ook versie 2 van de vorige...
          mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

          Comment


          • #6
            Re: Fort Vaubain lange sluiter

            Ook een hele mooie Patrick en ik ben wel wat fan van LE maar toch haalt de wilde versie het hier voor mij van deze en ik leg uit waarom:
            De windrichting is de dader ... als het verdwijnpunt van die wolken achter dat fort zou gezeten hebben dan is dit sterker maar nu heb je 2 sterke punten in je beeld die vechten om mijn aandacht.
            Lag dat verdwijnpunt bv rechts helemaal buiten beeld dan was het ook wel ok geweest want dan had het fort geen concurrentie.
            Dat is natuurlijk de uitleg van hoe ik het zo aanvoel hé, dat hoeft daarom niet voor iedereen zo te zijn
            bedankt om te kijken of te reageren, frans !

            Comment


            • #7
              Re: Fort Vaubain lange sluiter

              Niet met elkaar te vergelijken, maar ook zeker mooi door het nevelige water.
              Over de windrichting heeft Frans zeker een punt. (omdat 1 diagonaal de verkeerde kant gaat)
              Maar als ik er gestaan had, zou ik de foto ook gemaakt hebben, hoor. Het is elke keer toch weer een verrassing, na een paar minuten wachten.
              Het blauw komt mij nogal stevig over.
              Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

              Vriendelijke groeten, Johan

              Comment


              • #8
                Re: Fort Vaubain lange sluiter

                Ga hier zeker ook niet kiezen tussen beiden versies....Zijn echt 2 unieke beelden die ieder hun eigen charme hebben.
                Als fan van lange sluitertijden vind ik deze natuurlijk wel ook heel mooi, knap ook die rost in de voorgrond welke een heel mooie glans heeft..

                Zou hem eens wat warmer proberen af te werken Patrick, nu tikkeltje koel.
                Even met pipet op het witte van de wolken en hij is perfect, en het blauwe in de lucht is dan ook gelijk meer natuurlijk.
                Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                MIJN WEBSITE

                Comment


                • #9
                  Re: Fort Vaubain lange sluiter

                  Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk bericht
                  Ga hier zeker ook niet kiezen tussen beiden versies....Zijn echt 2 unieke beelden die ieder hun eigen charme hebben.
                  Als fan van lange sluitertijden vind ik deze natuurlijk wel ook heel mooi, knap ook die rost in de voorgrond welke een heel mooie glans heeft..

                  Zou hem eens wat warmer proberen af te werken Patrick, nu tikkeltje koel.
                  Even met pipet op het witte van de wolken en hij is perfect, en het blauwe in de lucht is dan ook gelijk meer natuurlijk.
                  dank voor de tip Jos heb witbalans wat aangepast maar tegelijkertijd ook het blauw wat getemperd ,aan de windrichting kan ik niet veel doen

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fort Vaubain lange sluiter

                    Bedankt voor de update.
                    Voor mij nu het blauw van de update, maar met de WB-frisheid van de eerste.
                    Ik denk overigens dat er wat waterspatjes op je objectief zaten, (ik hoop verleden tijd) want van zeewater wordt de coating niet beter, omdat ik nl. in het blauw (ca. middenin) zoiets meen te zien.
                    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                    Vriendelijke groeten, Johan

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fort Vaubain lange sluiter

                      Te explosief en vind het dus minder geslaagd.
                      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Fort Vaubain lange sluiter

                        voor mij hoeft de update niet. dat beetje extra punch doet het hem hier wel, vind ik.
                        mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Fort Vaubain lange sluiter

                          Leuk he al die verschillende meningen en smaken..
                          Bedankt voor de update Patrick, voor mij dit de mooiste, zowel lucht als net dat tikkeltje warmer.
                          Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                          MIJN WEBSITE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Fort Vaubain lange sluiter

                            Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                            Ook een hele mooie Patrick en ik ben wel wat fan van LE maar toch haalt de wilde versie het hier voor mij van deze en ik leg uit waarom:
                            De windrichting is de dader ... als het verdwijnpunt van die wolken achter dat fort zou gezeten hebben dan is dit sterker maar nu heb je 2 sterke punten in je beeld die vechten om mijn aandacht.
                            Lag dat verdwijnpunt bv rechts helemaal buiten beeld dan was het ook wel ok geweest want dan had het fort geen concurrentie.
                            Dat is natuurlijk de uitleg van hoe ik het zo aanvoel hé, dat hoeft daarom niet voor iedereen zo te zijn
                            Ik voel het ook zo aan, ik zie zelf drie sterke punten in het beeld, het moeilijke is om deze te verbinden.
                            Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
                            Groeten
                            Kurt

                            Comment

                            Working...
                            X