Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Richtprijs 16-35

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Richtprijs 16-35

    Wat is correcte prijs voor een canon 16-35 f4 van ongeveer 1 jaar oud.
    Met garantie dus?

    Gt Kurt

  • #2
    Re: Richtprijs 16-35

    Ergens tussen de 400 a 500 euro

    Comment


    • #3
      Re: Richtprijs 16-35

      hier heb je een Duitse site met richtprijzen voor tweedehandsmateriaal:

      Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

      Comment


      • #4
        Re: Richtprijs 16-35

        Aan dat soort prijslijsten heb je niets!!

        Comment


        • #5
          Re: Richtprijs 16-35

          Als we mogen uitgaan van de simplificatie dat we het alleen hebben over exemplaren in goeie staat , zonder gebruikssporen,
          dan lijkt het me dat de tweedehandsprijs eerder een kwestie wordt van vraag en aanbod.

          Die 16-35 F4 ga je relatief weinig tweedehands vinden (goedkoper en scherper dan de 2.8 versie, en de F4 is geen beperking voor landschap)
          en die krijgt daarenboven nog eens supergoede recenties (FredMiranda, Ken Rockwell etc...) dus tja.... die gaat relatief duurder tweedehands

          Kijk gewoon eens een maand op tweedehands en op marktplaats om een goed idee te krijgen van de gemiddelde vraagprijs
          alvorens je tot een aankoop overgaat. Over een maand gemiddeld zijn die prijzen redelijk consistent en geven ze een goed beeld dat losstaat van de individuele verkoper.

          Comment


          • #6
            Re: Richtprijs 16-35

            Als we mogen uitgaan van de simplificatie dat we het alleen hebben over exemplaren in goeie staat , zonder gebruikssporen,
            dan lijkt het me dat de tweedehandsprijs eerder een kwestie wordt van vraag en aanbod.

            Die 16-35 F4 ga je relatief weinig tweedehands vinden (goedkoper en scherper dan de 2.8 versie, en de F4 is geen beperking voor landschap)
            en die krijgt daarenboven nog eens supergoede recenties (FredMiranda, Ken Rockwell etc...) dus tja.... die gaat relatief duurder tweedehands

            Kijk gewoon eens een maand op tweedehands en op marktplaats om een goed idee te krijgen van de gemiddelde vraagprijs
            alvorens je tot een aankoop overgaat. Over een maand gemiddeld zijn die prijzen redelijk consistent en geven ze een goed beeld dat losstaat van de individuele verkoper.

            Comment


            • #7
              Re: Richtprijs 16-35

              Als je niet echt Canon-ziek bent zou ik je de Sigma 18-35mm f/1.8 DC HSM Art aan willen raden.
              Echt het beste wat ik in mijn tas heb zitten ! Voor € 800,- een superlens. In alle reviews en testen gekwalificeerd al de beste in dat segment.
              Wordt dikwijls omschreven als 3 primes in 1. Wel een zware jongen van ca. 1 Kg. Maar ik vind gewicht prettig EN het zegt meestal ook wel iets over de kwaliteit.
              Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

              Vriendelijke groeten, Johan

              Comment

              Working...
              X