Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De rode lantaarn

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] De rode lantaarn

    Had deze ook bij abstract kunnen plaatsen maar aangezien het landschap nog herkenbaar is als landschap toch maar besloten die hier te zetten.


    Update (extra ruisreductie):






    Origineel:





    Groeten,
    Geert
    Last edited by Appendix; 5 augustus 2017, 10:21.

  • #2
    Re: De rode lantaarn

    Mooie bewerking, kleurrijk en smaakvol. Hoe klein ook aanwezig de "rode lantaarn" is de aandachtstrekker
    http://www.smuttynose.nl

    Comment


    • #3
      Re: De rode lantaarn

      abstract landschapje. leuk gespeeld met licht en kleuren.
      mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

      Comment


      • #4
        Re: De rode lantaarn

        Simplistisch mooi dit....Aandacht gaat inderdaad vanzelf naar het rode licht toe.
        Zou nog wel proberen de kleurruis er uit te halen, vooral onder in de donkere delen valt de rode ruis op.
        Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
        MIJN WEBSITE

        Comment


        • #5
          Re: De rode lantaarn

          Is voor mij eerder abstract, maar daarom zeker niet minder mooi, integendeel
          https://www.behance.net/Lynx1966

          Comment


          • #6
            Re: De rode lantaarn

            Bedankt voor de reacties.
            Ik had al een sterke ruisreductie toegepast maar blijkbaar werd deze weer wat tenietgedaan door versterking van de helderheid (clarity). Ik heb nu nog een extra ruisreductie toegepast, ik hoop dat het nu wat beter is, maar ik heb nu enkel de beschikking over mijn laptop en daarop is ruis en scherpte nogal moeilijk te beoordelen.

            Groeten,
            Geert

            Comment


            • #7
              Re: De rode lantaarn

              zeer mooi, eerder abstract dan landschap.
              groeten, Kristof
              Canon EOS 5D mkII

              Comment


              • #8
                Re: De rode lantaarn

                Hoe geeft men een landschap (of andere zaken) weer en in hoeverre worden afwijkingen (creatieve bewerkingen) toegestaan, als je 't mij vraagt : 'Een eeuwige discussie'. Daarom is er destijds het BVNF opgericht en dat was duidelijk !
                De bewerking vind ik speels, opgewekt en surrealistisch en vind het mooi geslaagd, zeker als ik de titel interpreteer. Goed werk
                Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                Comment


                • #9
                  Re: De rode lantaarn

                  Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                  Hoe geeft men een landschap (of andere zaken) weer en in hoeverre worden afwijkingen (creatieve bewerkingen) toegestaan, als je 't mij vraagt : 'Een eeuwige discussie'. Daarom is er destijds het BVNF opgericht en dat was duidelijk !
                  De bewerking vind ik speels, opgewekt en surrealistisch en vind het mooi geslaagd, zeker als ik de titel interpreteer. Goed werk
                  Dank voor de positieve reactie. Ik zou toch even willen opmerken dat ik naast de gewone bewerkingen zoals contrast,... geen speciale bewerking heb toegepast. De beweging in de wolken is enkel het gevolg van de lange belichtingstijd.
                  Hartelijke groeten,
                  Geert

                  Comment


                  • #10
                    Re: De rode lantaarn

                    Mooie abstract. Stevige saturatie, maar in dit geval absoluut niet storend.
                    Het zal niet meer kunnen, maar ik denk dat zoiets in vierkant formaat nog mooier zou zijn.
                    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                    Vriendelijke groeten, Johan

                    Comment


                    • #11
                      Re: De rode lantaarn

                      Heel mooie UP
                      Van dergelijk mooi abstract landschap kan ik echt genieten !
                      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                      Comment


                      • #12
                        Re: De rode lantaarn

                        ja dit vind ik super en origineel , mooi abstract landschap

                        Comment


                        • #13
                          Re: De rode lantaarn

                          Proficiat met deze mooie HOF Geert..
                          Update heeft ook net even wat minder ruis...Gekke is dat ik het op de ipad niet zie, en nu op mijn computerscherm weer wel.
                          Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                          MIJN WEBSITE

                          Comment


                          • #14
                            Re: De rode lantaarn

                            Proficiat met je dik verdiende Hof, tis een bijzonder mooie opname!
                            Z9 • Z 14-24/2.8 • Z 70-200/2.8 VR • 105/2.8 macro • 105mm 1.4 • SB900 • NiSi • Gitzo

                            Comment


                            • #15
                              Re: De rode lantaarn

                              Proficiat met je HoF
                              bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                              Comment

                              Working...
                              X