Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Auto als extra belichting gebruiken.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Auto als extra belichting gebruiken.

    Morgen heb ik een shoot, in een American Dinner Bar.
    Sommige die mijn 'stijl' kennen weten dus al dat het filmische shoot gaat worden

    Hiervoor zal ik beroep doen op het aanwezig licht van de locatie, twee Profoto's B1 en de lichten van mijn auto. :-)
    De autolichten zullen vooral dienen op het oppervlakte van een raam te belichten + daarin een silhouette te creëren.
    Het gaat dus nog wat testen worden om de verhouding van het silhouette te laten kloppen in het raam.
    En de autolichten ga ik voorzien van telkens twee blauwe Lee Filters.
    Langst binnen ga ik dan het aanwezig licht gebruiken en dit aanvullen met de twee Profoto's B1 voorzien van telkens twee oranje Lee Filters.

    Voor wie interesse heeft wil ik gerust eens een opname maken van de setup.

  • #2
    Re: Auto als extra belichting gebruiken.

    Ja, doe maar. Altijd interessant om bij te leren. Dankjewel, zal zeker in orde zijn zoals we de hoge kwaliteit van je werk kennen.
    https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

    Comment


    • #3
      Re: Auto als extra belichting gebruiken.

      opletten met de filters.
      Afhankelijk van de lampjes in je auto kunnen deze al blauw zijn (letlampjes bvb).

      Als ze een gele schijn hebben ga je ze door de blauwfilter koelen maken.
      Als je dan je flitsen gaat warmer maken door de CTO filters dan ga je het omgekeerde bereiken (geel licht binnen en blauw licht buiten) als je dan je witbalans gaat afstellen op je flits ga je onnatuurlijk blauw licht door het raam krijgen.

      Als je het licht op elkaar wil afstemmen dan mag je maar één lichtsoort gaan corrigeren. (ofwel je auto, ofwel je flitsen).

      Als de kleureffecten juist de bedoeling zijn ga dan rustig je gang
      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

      Comment


      • #4
        Re: Auto als extra belichting gebruiken.

        Ze zijn inderdaad de bedoeling. ;-)

        Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
        opletten met de filters.
        Afhankelijk van de lampjes in je auto kunnen deze al blauw zijn (letlampjes bvb).

        Als ze een gele schijn hebben ga je ze door de blauwfilter koelen maken.
        Als je dan je flitsen gaat warmer maken door de CTO filters dan ga je het omgekeerde bereiken (geel licht binnen en blauw licht buiten) als je dan je witbalans gaat afstellen op je flits ga je onnatuurlijk blauw licht door het raam krijgen.

        Als je het licht op elkaar wil afstemmen dan mag je maar één lichtsoort gaan corrigeren. (ofwel je auto, ofwel je flitsen).

        Als de kleureffecten juist de bedoeling zijn ga dan rustig je gang

        Comment

        Working...
        X