Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Blik(ken) op oneindig.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Blik(ken) op oneindig.


    Hieronder : na mijn huiswerk opnieuw te hebben gemaakt.
    Beter krijg ik het niet. Misschien omdat ik niet in RAW fotografeer .

    Last edited by Guest17; 5 augustus 2017, 10:10.

  • #2
    Re: Blik(ken) op oneindig.

    heb een beetje mijn twijfels (als ik mag )daar er zoveel detail en toch een zekere helderheid zit in de voorgrond komt het een beetje raar over dat de personen in zwart silhouette
    staan afgebeeld , komt ook nogal zwaar over ,ook aan de horizon vind die donkere waas /vlek ,heel eigenaardig juist waar de zee het helderst is en daarnaast dan omgekeerd ,is er daar iets van bewerking gedaan ?

    Comment


    • #3
      Re: Blik(ken) op oneindig.

      Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
      heb een beetje mijn twijfels (als ik mag )daar er zoveel detail en toch een zekere helderheid zit in de voorgrond komt het een beetje raar over dat de personen in zwart silhouette
      staan afgebeeld , komt ook nogal zwaar over ,ook aan de horizon vind die donkere waas /vlek ,heel eigenaardig juist waar de zee het helderst is en daarnaast dan omgekeerd ,is er daar iets van bewerking gedaan ?
      Niks speciaals aan bewerkt, gewoon een 100 % tegenlicht opname.
      Wel waar die vlek/waas is heb ik het wateroppervlak iets willen verdonkeren en 'per ongeluk' of door dwaasheid de lucht meegenomen.

      PS En waarom zou je niet mogen, je 'moet' , anders leer ik niks meer bij.
      Ik zal mijn huiswerk eens opnieuw maken zie.

      Comment


      • #4
        Re: Blik(ken) op oneindig.

        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
        Niks speciaals aan bewerkt, gewoon een tegenlicht opname.

        PS En waarom zou je niet mogen, je 'moet' , anders leer ik niks meer bij.
        dank voor je uitleg Djivan

        Comment


        • #5
          Re: Blik(ken) op oneindig.

          De opname is goed van compo en er is een zekere sfeer aanwezig doch de foto is te somber, mist wat helderheid toch vooraan, aldus mijn bescheiden bijdrage.
          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

          Comment


          • #6
            Re: Blik(ken) op oneindig.

            Prima compositie, prima moment.
            Die grijze wolken in de lucht wat oplichten kan interessant zijn, denk ik.

            Ik kijk uit naar je update die je aan patrick beloofd hebt.
            mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

            Comment


            • #7
              Re: Blik(ken) op oneindig.

              Sorry, vind deze ook niet geslaagd door de kleuren en vlekken...

              Comment


              • #8
                Re: Blik(ken) op oneindig.

                Denk dat de tips van Bopatje moeten volstaan om er iets beters van te maken. Plaats eens een update
                https://www.behance.net/Lynx1966

                Comment


                • #9
                  Re: Blik(ken) op oneindig.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Dynax7d Bekijk bericht
                  Denk dat de tips van Bopatje moeten volstaan om er iets beters van te maken. Plaats eens een update
                  Doe ik... nadat mijn twee regenputten zijn uitgekuist vandaag . Zal dus wellicht iets voor morgen zijn.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Blik(ken) op oneindig.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Iegienie Bekijk bericht
                    Prima compositie, prima moment.
                    Die grijze wolken in de lucht wat oplichten kan interessant zijn, denk ik.

                    Ik kijk uit naar je update die je aan patrick beloofd hebt.
                    Doe ik, zie #9 .

                    Comment


                    • #11
                      Re: Blik(ken) op oneindig.

                      Ik wacht hier ook de update even van af..
                      Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                      MIJN WEBSITE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Blik(ken) op oneindig.

                        Eens geprobeerd mijn huiswerk opnieuw te maken... en volgens mijn mening is het er eentje om verticaal te klasseren.

                        Nu ga ik jullie enkele weken maanden niet meer lastigvallen, want er worden zodanig veel foto's gepost (ook ik deed er aan mee ) dat ik niet meer kan volgen om op alles een (zinnige) reactie te schrijven.
                        Waarschijnlijk heeft het te maken met het feit dat velen nu met verlof zijn, op (foto)reis geweest zijn en nu naar hartenlust kunnen posten, maar soit, tot over een tijdje (als het wat kalmer is ).

                        Comment


                        • #13
                          Re: Blik(ken) op oneindig.

                          In de op is de lucht al veel beter hoexel nu misschien iets te helder ? Het water was veel mooier in de originele.
                          als je nu de onderkant nog selectief wat zou verdonkeren hé maar niet zover gaan als in je originele om het evenwicht wat te bewaren
                          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                          Comment


                          • #14
                            Re: Blik(ken) op oneindig.

                            Je sensor heeft ook een beurt nodig zo te zien?

                            Comment


                            • #15
                              Re: Blik(ken) op oneindig.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                              Je sensor heeft ook een beurt nodig zo te zien?
                              Ik zie er geen enkele, maar misschien doelt U op die twee vogels ?
                              De ene is aan het duiken en de andere vliegt.
                              Waar dacht U dat die mensen zitten naar te kijken ?
                              Het zijn Jan van Genten die naar hun maaltijd aan het duiken waren.
                              Een sensorvlek ziet er trouwens heel anders uit, die zal U nooit als een zwarte stip zien, maar dat weet U blijkbaar niet.
                              Wat dacht U, ik zie Djivan niet meer in Chitchat, dan probeer ik hem wel elders verder te stalken.... .
                              Last edited by Guest17; 6 augustus 2017, 01:00. Reden: Mijn verwijten een beetje afgezwakt. Wacht nu nieuws van de leiding hier af.

                              Comment

                              Working...
                              X