Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Liever milkyway dan mars...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Liever milkyway dan mars...

    Een poging om de melkweg vast te leggen op vakantie in de Aude. Niet mijn specialiteit, maar wou het eens proberen. Getrokken met een fisheye, dus toch wat last van distorsie die ik niet helemaal wegkreeg in LR.

    https://www.behance.net/Lynx1966

  • #2
    Re: Liever milkyway dan mars...

    Heel fraai. De grote doet het hem helemaal. Het is een heel interessante foto geworden. De voorgrond is ook prima.
    De mooiste sterrenhemels heb ik in Europa ook in de Aude aanschouwd in het Katharenland.
    http://www.smuttynose.nl

    Comment


    • #3
      Re: Liever milkyway dan mars...

      Prachtige streek de Aude, ben er dit jaar ook naartoe geweest. Ik ken niet teveel van dergelijke fotografie dus ga ik er niet teveel over zeggen maar de hemel zelf vind ik prachtig.
      Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
      Groeten
      Kurt

      Comment


      • #4
        Re: Liever milkyway dan mars...

        Beetje zoals bij K.photo, maar ik ken werkelijk niks van dit soort fotografie, maar mijn mond valt toch open hoor bij het zien van dergelijke foto's .

        Comment


        • #5
          Re: Liever milkyway dan mars...

          minder makkelijk dan dat het op het eerste zicht lijkt he.

          heb het ook al een paar keer geprobeerd (en ben het binnenkort terug van plan als de lucht eens echt kan uitklaren). Meestal gebruik ik mijn 14mm Samyang lens, geeft net iets minder problemen met de vervorming van de sterretjes.
          mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

          Comment


          • #6
            Re: Liever milkyway dan mars...

            Knap wil ik me ook eens in verdiepen

            Comment


            • #7
              Re: Liever milkyway dan mars...

              Oorspronkelijk geplaatst door Iegienie Bekijk bericht
              minder makkelijk dan dat het op het eerste zicht lijkt he.

              heb het ook al een paar keer geprobeerd (en ben het binnenkort terug van plan als de lucht eens echt kan uitklaren). Meestal gebruik ik mijn 14mm Samyang lens, geeft net iets minder problemen met de vervorming van de sterretjes.
              Absoluut, dan pas apprecieer je sommige kunstwerkjes die geposte worden. Ik heb de Samyang 12 mm Fisheye. Leuke lens en haarscherp, maar het is en blijft een fisheye. In PS bestaat er een tool om de correcties uit te voeren. In LR niet. Dus ofwel moet je de lens perfect positioneren of wat duw- en trekwerk uitvoeren. Al bij al een leuke uitdaging om dit eens te doen. Ben best wel blij met het resultaat. Maar beter kan altijd.
              https://www.behance.net/Lynx1966

              Comment


              • #8
                Re: Liever milkyway dan mars...

                Knap gedaan!
                mvg Christophe

                Comment


                • #9
                  Re: Liever milkyway dan mars...

                  Mooie foto! Echt knap! Ik sta er van versteld dat je dat met die samyang 12mm hebt getrokken, ik heb die lens ook en vind hem niet zo scherp (op nikon D800), zal misschien aan mij liggen :-D

                  In ieder geval, ik vind het een hele mooie foto, uw onderwerp spreekt me enorm aan, ik wil dit ook,doen, vandaar dat ik de D800 heb gekocht.

                  Grtz

                  T
                  Nikon D850 - Sigma 14mm f1.8 (Art) - Sigma 24mm f1.4 (Art) - Sigma 50mm f1.4 (Art) - Sigma 24-70mm f2.8 (Art) - Sigma 150mm f2.8 (macro) - Sigma 105mm f1.4 (Art) nu nog leren fotograferen :-D

                  Comment


                  • #10
                    Re: Liever milkyway dan mars...

                    Oorspronkelijk geplaatst door TmKing Bekijk bericht
                    Mooie foto! Echt knap! Ik sta er van versteld dat je dat met die samyang 12mm hebt getrokken, ik heb die lens ook en vind hem niet zo scherp (op nikon D800), zal misschien aan mij liggen :-D

                    In ieder geval, ik vind het een hele mooie foto, uw onderwerp spreekt me enorm aan, ik wil dit ook,doen, vandaar dat ik de D800 heb gekocht.

                    Grtz

                    T
                    ik duw misschien een open deur open, maar enige manier om sterretjes scherp te krijgen met mijn 14mm samyang is volgens mij in live view zo hard mogelijk inzomen en daar dan scherp op stellen. En dat is helemaal niet op het tekentje van oneindig.
                    mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Liever milkyway dan mars...

                      Knap !

                      De melkweg is wel ff langer vliegen dan Mars zulle
                      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Liever milkyway dan mars...

                        Toch behoorlijk resultaat, alleen de bomen die omvallen kan je vermijden door geen fish-eye te gebruiken - is ook niet nodig.
                        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Liever milkyway dan mars...

                          niet simpel he de nabewerking van zo'n opname!
                          wel een zeer goeie poging
                          er bestaan goeie tutorials op youtube om de melkweg er mooi uit te laten komen.
                          zelf zou ik hem wat koeler afwerken, er zit ietwat teveel geel en groen in nu.
                          groeten, Kristof
                          Canon EOS 5D mkII

                          Comment


                          • #14
                            Re: Liever milkyway dan mars...

                            Echt speciaal.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Liever milkyway dan mars...

                              al enkele keren een poging gedaan maar nog nooit het geluk gehad de juiste omstandigheden mee te maken ,blijft nog in mijn wensenschuifke liggen ,een mooie uitvoering ,miss dat streepje er uit halen leid nogal af vind ik

                              Comment

                              Working...
                              X