Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Toch nog een laatste zeilboot

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Toch nog een laatste zeilboot


    Ik weet het,
    ik had drie weken geleden beloofd dat het toen de laatste zeilboot zou zijn,

    maar,

    ik kan het niet laten om deze totaal andere versie toch te tonen in dit landschapsforum (net omdat jullie de andere versies al gezien hebben).
    maar ik dacht dat het wel interessant was om de foto toch te tonen...

    (opm: inleidend tekstje wat "zachter" gemaakt.)





    Last edited by Iegienie; 4 augustus 2017, 15:56.
    mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

  • #2
    Re: Toch nog een laatste zeilboot

    Schitterend hoor, petje af ... ik zal het ne keer zoeken om eeerst op te zetten hé

    mijn persoonlijke muggenzift die je wel kon verwachten : helt dat beeld niet een klein beetje naar rechts ? (sorry)
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

    Comment


    • #3
      Re: Toch nog een laatste zeilboot

      Regeltjes zijn er om gebroken te worden. En goed dat je dat gedaan hebt..mooi beeld en bewerking
      http://www.smuttynose.nl

      Comment


      • #4
        Re: Toch nog een laatste zeilboot

        Schitterende prent, zo mag je er nog plaatsen.

        Comment


        • #5
          Re: Toch nog een laatste zeilboot

          Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht

          Mijn persoonlijke muggenzift die je wel kon verwachten : helt dat beeld niet een klein beetje naar rechts ? (sorry)
          Ik heb de oude versie vervangen door een update, na hegeim overleg met iemand die wel ziet wat recht is en wat niet (haha, je weet wel wie, hij heeft dikwijls een dikke winterfrak aan).

          (Ja, ik weet het, had die oude versie moeten laten staan, maar er is zo weinig verschil op te zien dat ik het maar zo gedaan heb).


          Dat recht zetten was echter niet zo eenvoudig.
          Waarom ?

          Ik zat dus op de kade van een klein klein haventje, ongeveer een meter hoger dan de waterspiegel.
          De boot vaart op het meer van Genève, is een paar honderd meter van me vandaan, en de rand van het water is een paar km (8 ? 10 ? 15 ?) van me vandaan.

          De rand van het meer was gebruikt als horizontale en de foto is zo gepubliceerd geweest.


          Na de suggestie van frans heb ik een vertikale getrokken langs de mast, en dat gaf inderdaad een ferm verschil.
          Edoch, de weerspiegeling klopte dan niet meer : die stond helemaal niet vertikaal onder die nu wel vertikale mast.

          Maar, dan dacht ik er aan dat een zeilboot als er wind in zijn zeilen zit helemaal geen vertikale mast geeft.

          Deze versie is dus een versie tussen de twee in. Mast niet helemaal recht, maar de hoeken van mast en schaduw wel zo goed als mogelijk gelijk.


          Maar waarom was de oorspronkelijke versie niet correct, de horizonlijn stond toch horizontaal ?
          Wel, frakske legde me uit dat dat enkel het geval is als je echt op de waterlijn zelf je foto maakt wegens perspectief-effecten. En dus niet als je iets hoger je foto maakt. Het verbaast me wel, want de camera was amper een meter of maximaal een meter en een half boven het oppervlak, en de horizon vrij ver (ettelijk km), maar het moet zoiets geweest zijn.
          mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

          Comment


          • #6
            Re: Toch nog een laatste zeilboot

            o ja, bedankt voor de fijne commentaren (en voor die van jou ook, toch een beetje, frans).
            mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

            Comment


            • #7
              Re: Toch nog een laatste zeilboot

              Zeker een heel mooie high-key opname. prachtig hoor !
              Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

              Vriendelijke groeten, Johan

              Comment


              • #8
                Re: Toch nog een laatste zeilboot

                Deze variant toch ook bijzonder mooi Pieter...Geen straf dat je deze post....Afwerking is erg mooi..
                Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                MIJN WEBSITE

                Comment


                • #9
                  Re: Toch nog een laatste zeilboot

                  de beste van de hoop wat mij betreft! en goeie keuze qua plaats van de boot in het beeld
                  groeten, Kristof
                  Canon EOS 5D mkII

                  Comment


                  • #10
                    Re: Toch nog een laatste zeilboot

                    Het is een beleving om naar te kijken

                    Comment


                    • #11
                      Re: Toch nog een laatste zeilboot

                      dit is toch een chapeau'ke hoor ,één van de mooiste die ik al van jou heb gezien ,miss omdat het juist eens heel anders is

                      Comment


                      • #12
                        Re: Toch nog een laatste zeilboot

                        Zeer mooie foto, anders dan anders...maar ik vind het prima zo

                        Comment


                        • #13
                          Re: Toch nog een laatste zeilboot

                          Dat knappe beeld heb je mooi rechtgezet, bedankt voor de moeite ook de moeite van het luisteren he 😉,

                          Dit gaat weer mijnen HoF in zie
                          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                          Comment


                          • #14
                            Re: Toch nog een laatste zeilboot

                            De beste uit je reeks Pieter. Een onderwerp in een heel minimalistisch/leeg landschap boeit me wel. Je kan het bijna geen foto meer noemen daar het lijkt alsof het getekend is maar dat maakt voor mij ook geen verschil uit.
                            Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
                            Groeten
                            Kurt

                            Comment


                            • #15
                              Re: Toch nog een laatste zeilboot

                              oeps, nog een extra serie fijne commentaren. bedankt allemaal !

                              @frakske: ieder jaar luister ik één keer. bij deze !


                              opm: ik heb de inleidend tekst wat aangepast nu blijkt dat het toch geen probleem was om deze foto hier te tonen.
                              mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                              Comment

                              Working...
                              X